⁨⁨דבר⁩, 7 אוקטובר 1977⁩ — התערבות עסקנים בענייני פנים במושבים [⁨כתבה⁩]

התערבות עסקנים בענייני פנים במושבים

ברצוני להביא לידיעת הציבור את ההתערבות הגסה של עסקני תנועות?המושבים והסוכנות היהו־ דית בסדרי . קבלת?חברים הדשים במושבים בכלל, ובמושבים הד* שים בפרט. י נזדמן לי לבקר באחרונה במושב נתיב הגדוד שבבקעת היד־ דן, ולהפגש עם משפחות צעירות אשר עזבו מקומות מבוססים וקשרו גורלן עם גורל המקום. נדהמתי 'לשמוע?שבמושב צעיר זה (בן שנתיים, ובו 17 משפחות?בלבד) נוצרה יריבות. בין שתי קבוצות על. סדרי החיים וצורת ניהול ה־ _2קזמ-י_' י . תנועת המושבים אשר לה שייר המקום. •מבחינת ' _, ההשתיכות הת־

נועתית, לא זו בלבד. שאינה מנסה לגשר ? בין הקבוצות היריבות אלא מוסיפה שמן למדורה על־ ידי עדוד אחת . הקבוצות ודמי השניה בהקשר לקבלת חברים דד דשים. דומה שחברי המושב י צרי־ כים לקבוע בעצמם עש מי יחיו במושבם, אך לא כך חושבים אנ־ שי תנועת המושבים, אשר בדר־ כים לא ברורות מנסים להשיג לעצמם ולחברים במוסדות אחרים זכות הצבעה באסיפה הכללית על נתיב הגדוד ועל־יךי בך ליצור כח הכרעה פיקטיבי. בקבלת הברים חדשים. תמהני שהיום, בש־ נת ‭, 1977‬קיימת התערבות פעילה של גופים במו תנועת המש־ בים בסדרי החיים ובבעיות מסוג

במושבים. בתור בן מושב אני י ־זהה בשאט- _גפש בל התערבות מבחוץ בעניין עקרוני של קבלת הברים למושבים, _ובממחד דוחה אני M התערבות של עסקנים אשר הקשר ביניהם לבין המושב הוא אך מק־ רי ואשר. מגיעים י לשם בתדירית גוברת רק לפני , הבהירות. ‭&&‬ אני פונה בזה לכל אנשי המושבים בארץ להצטרף . לקריאה לבל המוסדות באשר הם: אנא הניחו- לאנשי המושבים לנהל היי־ הם ולקבוע קבלתם אד אי־קבלתם של חברים חדשים בעצמם. מר‭Bn. ‬ . חנן ינאי כעפ קבוצת _הכריפ _התומכימ כקריאה זו