⁨⁨דבר⁩, 15 אוגוסט 1977⁩ — ‭'!000‬דיירות - בקריה חרדית חדשה בצפת [⁨כתבה⁩]

‭'!000‬דיירות - בקריה חרדית חדשה בצפת

מאת ישעיהו עשני‭- . -‬ פרפרדכר" כצפת " קריה ' חרדית גדולה‭,, ‬מאור חייפ" שתקין‭?!, 000_!‬יחידות דיור, במערבח של צפת תו־ קם: ביזמתו של חרב משח ארנפטר, חתנו של. חאדמור ר' חיים . מאיד חאגר מויז'־ נהי' בניני הקדיח נבנד עלידי משדד _השגזן ומתקציבו. כפרויקט הזה יחיו גפ די־. רות 'לחשכדח, בתנאיפ נו־ חיפ. במסיבת עתונאים' שנתקיימה במליןגיל" בצפת, אמר חרב " ארנסטר. כי במסגרת הקריה ייבנו המוסדות והשרותים הציבוריים; ישיבה גדולה, כולל אברכים, מוסדות חינוך לכל הגילאים. מו י סדות דת, מפעל לתשמישי קדושה ליצוא, תעשיית יהלומים, בשביל 150 עובדים, בית חבדאה למתדיין' ובית חרושת גדול לשימורי בןזד. פירות, ירקות וריבות. כן יוקמו בנינים מיוחדים לפגסעג' ריפ, ובית"אב י ות. בתשובה לשאלת סופר "דגר'' ?אם מועמד העונה לקריטריונים הדתיים מכל עדה, יוכל להתקבל? בה כתושב קבוע, אמר הרב ארנסטר, כי הקריה תהיה פתוחה ל-

אשכנזים ילםפחיימ, אך הישיבות תהיינה נפרדות, וזאת בעצת אנשי החינוך, בעלי מקצוע ונםיון. הקריה תהיה הלק מהעיר צפת, אבל גם חטיבה בפני עצמה, והיא מתוכננת כך, •שלא• תעורר בעיות תחבורה חופשית בשבתות, של דיירים חילוגיים , שיגורו באיזור זה. מנהל משרד השיכון 'גצפון א. בן-דוד י אמר כי עתה נבנים כצפת ‭1, 700‬ יחידות דיור, ועד סוף חשנח וימסרו 180 יחידות דיור לחסידי קרית "מאור חיים‭180. "‬ יהירות הדיור יועמדו לרשותם של עולים . ונדרשים לפרי הקריטריונים- המקוגלים‭,. ‬במסגרת מדיניותו של המשרד לאיכלוס מגליל יסייע הוא לאיכלוםו של האיזור כולו־ אדריכל ישראל לויט המתכנן את קרית "מאור חיים‭, "‬ ביצע את תוכניותיו בהתאמה עם חאדריכל יצחק ישר מתכננו הראשי של _איזור זר-