⁨⁨דבר⁩, 28 יוני 1977⁩ — מאסר־עולם למחבל "מקרר־התופת" בככר ציון [⁨כתבה⁩]

מאסר־עולם למחבל "מקרר־התופת" בככר ציון

בית המשפט הצבאי כ־ רמאללה גזר אתמול על _צתכנן מבצעמקרר התו? 2ת" שהתפוצץ " בכיכר ציון בירושליב מאפר עולב ו־30 שנות מאפר. שני העונשיפ אינפ חדפפיפ. כן הורה בית המשפט למפקד יהודה ושומרון להעסיק את המחבל במשך 10 שנות מאסרו הראשונות בעבודות פרך. הנאשם _אחמד חאג' איברהים ג'בארה. מכפר תורמוס עיר. שעל הכביש _רמאללה־שכם, הורשע בגרימת מותס של 14 אנשים ופציעתס של 78 אחרים שהלכי לתומם בכיכר ציון כאשר לפתע התפוצץ מקרר התופת. הוא תיכנן והניח ב־14 ביולי 1975 אח המקרר הממולכד. הנאשם, שהוא הבר ארגזן המחבלים "אל פתח‭, "‬ סיפק למחבל אהד מאותו ארגון בשם באסם טבילה שלוש לבנות־ חבלה‭!, ‬פצים ואקדח, כדי להכין את מקרר התופת ולהעמידו בכיכר ציון ההומה מאדם. לאחר שתיכנן את המ־בצע יצ_* המחבל למפקדת "אל פתח" בדמשק עם קיבל אישור למבצע, אחר פך הזר לירושלים וביצע או הפיצוץ. חברו באסם טבילה _הצ־

; ;_יח להימלט ולא נתפס עד היום. במהלך המשפט טען המחבל כי ‭, '‬וא חף מפשע וכי הודעתו גל־ _ןחה ממנו בכוח. התובע הצבאי. יצחק מינא, הציג הוכחות ועדויות ־בות בפני בית המשפט בי אכן אחראי הנאשם למיבצע "מקרר הנופת‭. "‬התובע ביקש מבית המיס־ *ט להטיל על המחבל מאסר עולם, באשר אין התיבעים הצבאייכ מורשים לדרוש עונש גדוד יותר, בגזר דינם. הקצר אמרי השופ־ טים, כי ‭:;!‬אשם גויים ב־‭1974‬ ל־ ארגון "אל פתח" ומיד נרתם 7־ ענייני ארגון המחבלים. הוא בי־ קש ממפקדיו בדמשק להטיל עליי מיבצעי הרג וקטל‭". ‬זהו אדם ש־ אבד לי צלם אנוש וחיי אדם איגנ נחשבים בעיניו‭, "‬אמרו השופטים אהד השופטים אמר כי הנאש: לא גילה התחשבות בחיי אדנ וגרם להרג רב ויש להטיל עליו את העונש המירבי הקבוע בחוק עונש מוות. אך השופט היה בי מיעוט ושני השופטים _האהריו: החליטו לגזור עליו מאסר עולנ ועוד 30 שנות מאסר וכן 10 שנוו עבודת פרך. ישבו בדין השופטים סגן אלון יעקב אור (אב בית הדין‭, (‬ד1 סדן יצחק רז לרב סדן הייפ ניקד (ע‭. ( ‬