⁨⁨דבר⁩, 5 יוני 1977⁩ — ⁨Page 16⁩

מבחר ספרים בהנחהשל ן ‭I 20 /-25_A35 /‬ ‭8. 6. 77‬־‭1. 6. 77‬ ן בשבוע הספרהעברי II שo הספר קטלוגי nron ש»ע-י_00ר המחבר ‭M B?‬ כוללמע"גו ‭%-a, ‬ נוללמע''מ ‭jj B‬ אמלס ברטא מרוג» ‭4 187. — 20 233. 78‬ ספרים :כרן אחד ‭m H‬ אלבום אשכול ‭§8 « 7. — 35 10. 80‬ אנצ' לבריאות המשפחה ‭20 25 95. 04‬ ־־־ ‭M H 71. ‬ גמז-ידד, סדרה 5 ספרים ‭155. 50 194. 40‬ דבורה לוין, שרה רי_^יו ‭HI H‬ במערכה ובמערכת ‭7. -- 35 10. 80‬ ח. שורר ‭W& H‬ המערכה משלישית ‭3. — 35 5. 40‬ מ. רמל ‭m H‬ הקבוצה והקיבוץ ‭35 30. 78‬ —י ‭20. ‬ א. שושני ‭fm ?‬ כל ארץ ישראל ‭46. —» 25 61. 56‬ א. ומ. _תלמי ‭HI 9‬ לקשיקוו יודאיקה ‭97. — 25 129. 60‬ יובל_^מרט ‭19 H‬ לקסיקון _לאוממייונ ‭70. — 35 108. —‬ _פליש — מלכין ‭H B‬ לקסיקון _לבטחון ישראל ‭57. — 35 88. 56‬ שיף— הבד ‭HI B‬ לקסיקון _פוליטי ‭28. — 35 42. 66‬ שמעוני — לוי ‭HI ?‬ לאומיות _ובינלאומיות ‭35. — 35 54. —‬ יהודה גוטהלף ‭§1 H‬ מהמטבח באהבת ‭76. — 25 101. 52‬ רות _^י'קיס ‭| | H‬ מדע לילד ‭16 —‬ _ספריס ־־־ ‭214. 50 20 268. ‬ בהמלצת אונ' ת"א ‭II B‬ מ_*חמ‭;*!‬י»מ מ_3י‭*- 35 29s70 _18***8‬־‭1?*‬ א;_משכיה ‭11 B‬ ו מה יי במלחמת השחרור ‭25. — 25 B3M‬ א. תלמי ‭18 B‬ מה ?מי במעחמת 25 השניס ‭52. — 25 70. 20‬ א. תלמי ‭_H B‬ בהגנה ובמאבק ‭37. — 25 49. 68‬ א. תלמי י ‭B B‬ מה ומי במילואים ‭23. — 25 30. 24‬ א. תלמי ‭H B‬ מלוןביתיהספד ‭60. — 20 75. 60‬ אבן שישן ‭H _B‬ •?לון אבן שוש מרוכז ‭147. — 20 183. 60‬ אפן שושן ‭H B‬ מלון אלקלעי אגנלי—עברי ‭138. — 20 172. 80‬ ר. אלק ני ‭_H B‬ מלון אלקלעי עברי—אנגלי ‭20 140. 40‬ —•‭1:2‬ ו‭*. ‬ אלקלעי ‭§8 B‬ משמעות הדימוקרטיה ‭M 'B‬ והסוציאליזם בימינו ‭15*— 25 19. 44‬ יהודה גוטהלף ‭_H B‬ ניסוי ודעת ‭20 —‬ ספריה ‭265. — 20 328. —‬ בהמלצת אוני ת"א ‭H H‬ נסהויעש _*ועימדע ‭_« — . 25 59. 40‬ ה. _יויגן ‭_H B‬ סוגיות בחברה ‭25. — 35 38. 88‬ _יהייה גוטהלוי ‭H B‬ ספר _השיאיס — מהדירה עברית ‭8e . — 25 113. 40‬ גי;ס ‭B B‬ _ספרומ _המאגל גורל ומרד ‭35 30, 24‬ ־־ ‭20, ‬ א* ש‭"<‬ו ‭B B‬ עשרים וחמש שנות מעש ‭12. — 35 18. 36‬ מ'ץה‭_"'‬פרבי־ ‭_B B'‬ עלילה בפראג י י4־‭_4» — 35 6‬ ש»אורגשטין ‭B B‬ פנים ‭25 35 7. 35‬ ־־ ‭5, ‬ _כימי ‭B B‬ שירת רחל ‭38_^- 50. 76‬ יחל המשוררת ‭_B B‬ שנים סוערות ‭28. — 35 42. 66‬ ר. פירסטר ‭B B‬ רחל ושירתה ‭21*— 35 32. 40‬ ש. קושניר B ן ספרים אלה ועוד הבים אחרמ יימכרו בהנחה מיוחדת רק בשבוע ‭"on I‬ העברי תיתן לרכשם גם בדוכנידבדובסניפי ‭""‬ דבר: ‭J ?‬ ןן ‭W S\ . MK"_^_wn_^_tniw_»r_11a_*‬ ?באלשלוהלכיווי_^המ5דסד1אש! ‭? Ea‬ ‭% B B * I‬ י" י י י י ו י י ־ י־‭1''‬־‭'"‬־" י • י ‭nl ? '1‬ ?י‭, ? a 0‬ןן, ‭B BH ?‬ ‭_. _, _y_, ngy , B‬ י ‭9' . ‬

‭WP——B—BBB‬ 50 שנה לפני ‭??——a—a—a?‬ בקורת משפטם שפ סאקו וואנצטי בוסטון‭. 2, ‬מושל מדינת מאסאצ'וסטס פולר_, מינה את פרופ י סור לוול, נשיא האוניברסיטה של הארבארד, פרופ' סטארטון_, נשיא המכון הטכנולוגי, ועוד אזרחים אנשי שם — למועצה אשר תבדוק ותב־ חון את משפטי סאקו וואנ־ צטי, בינתיים ימשיך המושל את חקירותיו הוא. באמה שהפליגה אתמול מיפו נשלחה לחוץ־לארץ ע"י המחלקה לתוצרת חקלאית שע"י המשכיר כמות עגבניות ממשקי הפועלות בסביבות ת"א. "דבר‭5. 6. 1927, " ‬

דיי ואתרטון פורשים שניים מראשי המחלקה דר _פזרחיתיכובית במשרד החוץ האמריקאי, דאש המחלקה רוי או_*דפוןושגנו _־ ‭. '‬_אדתור י דיי, עופ• דיס לפרוש מתפקידיהם. דיי, שהיה קונסול ארה"ב בירושלים, אשד באחרונה ריכז את הטיפול בהכנת ועידת נ'נווה והמ־ שד המו"מ הישראלי־ערבי. פורש משרית החוץ, ועומד להצטרף לאגודה האמריקאית למען או"מ _בניו־יורק. : אתרשון הוא אחד המועמדים למשרת שגריר ארה"ב במצרים. השגריר הנוכחי הדפן איילטס, מועמד לרשת את אתרטון במשרד החוץ ‭. r‬ את התפקיד "מספר שניים" ב־ מהלקה לענייני המזרח הקרוב וקדמת אסיה, ימלא ניקולס ואליו־ טיס, לשעבר . מספר שביים" בשגרירות ארה"ב בתל־אביב. י מערים אלו אינם מבשרים בהכרת, שינוי במדעיות האמריקאית. נחום ברנע

ספרד רחוקה מקשירת יחסים קשירת יהסים דיפלומאטיים בין ספרד לישראל רתוקה כיום יותר מאי"פעם. אם בתקופת פראנקו היו האנטי־קומוניזם, האנטישמיות והעוינות בלפי הבונים החפשים _מאבני־היסוד של מדיביות ספרד, הרי עתה מושפעת עמדתה לא

במעט על־ידי גושי השמאל הקיצוני. ביטוי לבךאפשר למצוא1גישתו של מנכ"ל משרד החוץ' הספרדי , _פרגציסקי מורן, המשתייך למפלגת העם הסוציאליסטית‭), ‬פטגפ) י , הנוקטת עמדה פרו־ערבית • *אנשי" ישראלית. _הצהון " אל פאיופ‭, "‬ ה־ יוצא־לאור במאדריד, מתח באחרונה ביקורת על?הכרזות שהכריז מורן בשעת ביקורו בקאהיר. " על־ידי הכרזות אלה — כתב העתון ־י' הצטרפה ספרד לחזית העוינות " הטוטאלית" כלפי ישראל ;ההכרזות עומדות בסתירה לנאום הכתר של הוא!קארלום, שהכריז כי ספרד שואפת לטפח חסים תקינים עם כל מדינות העולם‭. "‬ גם בהודעות שנתפרסמו בת!ם

ביקורו של הואן קארלום במצרים?ובירדן גונתה ישראל, אף שהמלך אמרשהוא ־ מצדד בפתרון של שלום ; בקרוב. כעוד שר־ההוץ י אורחה וראש הממשלה סוארם ממלאים פיהם מים, נפתח פשרד אש"ף במאד־ ריד. ראובן עשור

הערבים והבחירות נצחונו של הליכוד בבחירות _האחרונות לכנסת יצר אווירה חדשה במגזר הערבי. אזרחים ערביים רבים שהיו אדישים בעת מערכת הבחירות לכנסת החליטו להירתם לפעילות בשורות ־מם־ לגות הציוניות בבחירות הקרובות להסתדרות. עסקני ציבור ערביים טוענים ש‭. !‬_לחירות האחרונות היו _גצחזן של שני הקצוות: במגזר ;ערבי — רק"ח, ובמגזר היהודי — הליכוד. הצלחתה של רק"ח לקבל כחמישים אחוז מהקולות ;ובמקומות אחדים ביז 80 עד 95 אחוז) יצרה רושם רע על הישובים היהודיים השכנים. תושבי קריית אתא הופתעו לגלות ש־‭80%‬ משכניהם בשפרעם הצביעו רק"ח; חברי קיבוץ יודפת למדו שכ־ ‭89%‬ מכלל תושבי הכפר עראבה הצביעו רק"ח_: קיבוצים -בסביבות הדרה הופתעו לגלות ש‭95%'‬ משכניהם הצביעו רק"ח. אותם עסקנים מודים שבקרב היהודים לא היתד. הצבעה כה מאסיב-ת ומרשימה בעד הליכוד. עתה שואלים עסקני. הציבור הערביים מה ניתן לעשות כדי לתקן את הטעון תיקון ולמנוע מחוגים קי־ צוניים משני המחנות להרים יאש. השאלה היא אם המפלגות הציוניות ערוכות לנצל את הגישה החדשה הזאת ולמנוע _המשף ד. י צ־ _בעת־המחאה של הערבים בעד רק"ח ותומכיה. יואל דר

תפקיד ציבורי ל"תושב מבקר

_ןוןןף‭:_!ifj_!_m ' 't'^f_%_& 1m‬ י ‭,, ‬ ט_^ע ‭-> _^‬ •־?

רשמנו לפנינו שמר אבא אבן הוא "רק" "תושב מבקר בישר‭--‬-אל" כפי שמען, פרקליטו בכתב הגנתי, ‭")‬דברי' ‭(29. 5. 77 ‬

לתקומתה ועיצובה מחדש של תנועת העבודה, דרושים אנשים שאינם מתכחשים, בשעת מצוקתם האישית, לאזרחותם היציבה במדינה.

בהתאם לכד יהיה עלינו להתיחס בשלילה לכל תפקיד צבורי שיוטל על מר אבא אבן בעתיד. געו פ. יציכ

תלם‭- ,, ‬ יוזמה ברוכה והצלחה

מוגהת לנגד עיני סקירה צנועה בצורתה ומשמעותית מאד בתוכ ‭. 1‬האנושי על אגודתתלם‭, "‬ תעסוקה למבוגרים, הכוונה " לפנסיונרים. אגודה זו הוקמה בסוף ‭19. ‬ ביוזמתו של ישראל כרמי — מנהל• שירות •התעסוקה _, בת"א לשעבר, ובעזרתו. • ? של ער י זעגו‭:-‬ דה דאז יוסף אלמוגי. • זי האגודה היחידה עד עתה בארץ אשר עונה לפניות פנסיונרים הזקוקים לתוספת הכנסה. בצדק אומרים מייסדי האגודה ומפעיליה כי נסיון זר. מוכיח כי ניתן לההזיר את האנשי _" האלה — שרמת הייהםהיא מתחת לקו העוני. והם נתונים במצוקה ללכ־ לית ומועקה נפשית — למעגל העבודה, וגם להעלות את כבודם כאדם בעיני עצמם ובעיני ההברה ‭.. ‬במה מדובר ז 1200 קשישים שהכנסתם מוגבלת רק לקיצבת ה-

ביטוח הלאומי או _להכנסה מועטה אחרת. מועסקים בעבודה מכניסו . תלקית _ב־44 מועדונים שונים בכל חלקי , הארץ. יש בין המועסקים גם ותיקים גם עולים חדשים , י — ברובם מעל גיל 70 ?־;ועי ‭--:‬םוקם גמלאכק, _המזדמנת להם‭:;_, ‬ע_?י ‭,., ‬האגודה ‭,,., ‬היא כ_&_וגיה לנשימהל" "י •" י" ‭"':" "'‬ האגודה קבעה שיטה כרישים הזקוקים לעבודה ובבחינת כישוריהם והתאמתם לעבודות שונות כגון: תפירת כובעים. סיירים. הרכבות קלות, אריזות, שליחויות. ניקוי תרמילים וחגור בשביל צה"ל , קרטונז‭_, _'‬צורפות ועוד. כל אחד ?מהזוכים לתעסוקה באמצעות האגודה, בכל מקום מגו* רים‭:, ‬ זוכה על־ידי?כך לתמורה הומנית לא פחות מכלכלית. בעת ייסוד האגודה _ב־_1973 המלצתי ואף השגתי את השתתפות ההסתדרות. באמצעות המרכז לב* טחון סוציאלי , במניות היסוד של

, יהד עם הסוכנות היהודית ומשרד העצורה. בסקירה הנוכחית מבקשת הנהלת האגודה להרחיב את פעולה לעוד 15 קבוצות עבודה, והעי רואה הובה להמליץ בפני מוסדות ההסתדרות ומרכז ‭;, ‬משען" לגלות - ין בפעו- ' ' לת האגודהולהיות ‭? .. ‬ בין הראשונים המאפשרים•את הרחבתם' והעמקתם של שירותיך- כדאי להרחיב את _התחו פהגאוגרפי של פעולותיה לכוון ערי הפיתוח. גם בבית שאן וקריית שמונה. בבאר שבע ודימונה זקוקים הקשישים ליוזמה זו. נראה לי שיש מקום לתת ביטוי של הערכה וציון לטובה ליוזמים ולעושים בשקידה במלאכה בא* גודה זו, שבמהותה ובהישגיה מסמנת דרכים חדשות לפתרון קונסטרוקטיבי של מצוקות אישיות גם בתחום הכלכלי וגם בתחום החברתי. תל-אכיכ אהרן אפרת

על זאת לא מחד הבוחר

המפולת של המערך הממשלתי השליט. יחד עם ל"ע, לא ביום אחד אירעה על כשלוגית רצופים מבפנים ועל מכשלות מבחוץ רגזה הארץ אד נוספו בעונת הבחירות כמה מבית טריות שהכריעו את הכף. והבוחר לא חמל עוד על המערך המתרופף. נגע מסוכן פשה במדינה: פפ־ ריוטים _למיג־הם פגעיבםמכיתד ‭.. ‬ של הממשלה _קבל־עולם וביזור‭. ! ‬

סיפרו העתונימ ‭:. ‬ על מתתיהו פלד, האלוף שפועל בארצות־ הברית למען הכרה באש"ף!על רתבעם זאבי, האלוף. הנוסע ב־ דרום־אמריקה למכיר שם. מעשה סוחר פרטי, את שיטות . הביטחון" מכבשנו של צה‭!"‬ל לבסוף על המכונה . הרב" כהנא, המתרברב בפרובוקציות הרות־אםון בתוככי היישוב הערבי. והממשל הישראלי מחל על כבודו וחובתו לשלוט כחוק.

תרדה כנה תקפה אז כל אזרח וטוב במדינה. בראותו את המתרחש לעינינו בזמן הזד‭—. ‬ כאילו אץ ממשלה בישראל‭... ‬ איש ישראל אמר, אפוא. לעצמו: וי ומר למדינה הפשית שלא תזכור את?לקח •רפובליקת ויימאר _הדמוקרטית־ערטילאית. אשר לא השכילה לגונן על קיומה מפני _מהרםיה מבית, _כיתן־אהדז י. אשל

"זנות פוליטית‭, , ‬

אין זי פעם ראשונה שמשה. דיין יושב " על הגדר‭. "‬ומצפה עד לרגע האחרון. הפעם שבר את כל השיאים של חוסר מוסריות — גם ?בשטח הפוליטי. יש להתפלא על צמרת מפלגת העבודה, _שלא היה לה האומץ להעמידו בפני אולטימטום: "הלגו אתה, אם לצרינו‭'. ?‬ ולא הוציאה אותו ‭,, ‬אל מתרץ לגדר" בזמן דר יון. שום אדם ישר והגון. לא יס־ כים ולא ישלים עם השחיתות הזאת! : במלחמת ששת הימים, צורף ־יין אל הממשלה כשר בטחון. כמש ברגע האחרון. כאשר הצבא כבר תפס עמדותיי וכל התכניות המבצעיות המבריקות של יצחק רבץ ומטהו' — שהוכנו ביסודיות במשך שנים — כבר נבנסו י להי־ לדך גבוה. משה דיין קצר תהילה לא לו, ו"גנב את ההצגה" רק מכות המוניטין, הפרפום האי־ עי ובזכות "הסד נעוריו‭. "‬ ואם עוד היו לו הסד נעורים ועיר מפואר, ־ הרי זקנותו מביישת את נעוריו. התנהגותו ומעשיו — אי מחדליו שרפו מזמן את מעט האשראי שעוד :שאר לו בין ידידיו. בעצמו שרף הקרן והריבית ;ם יחד ' אש השב לחזור אל התהילה בזכות משרה רצה — טעה!כד:־ תריזס היא כלה עדינה מדי. שחיתות וזנות הן הגדרות מדויקותיו־. •הר, העובדה שמנחם בגין. ניסה להיביית בתהילת עברו של מ. דיין ופרסומו בעילם — מעידה רק . ־על "•חולשת הדעת של תקופת

מחלתו. הגיע הזמן שהכנסת תחוקק היק המגדיר בדייקנות זכויותיו וחובותיו של. חבר כנסת: באילו תנאים הוא יכול לשמור על• המנדאט שלו ובאילו תנאים עליו לפגות את כפאו ולהחזיר את המנ-

דאט למפלגה ממגד, קבל זבות ייצוג. כל הכוחות הציבוריים — מימין ומשאל •: אל תתנו לשחיתות לחגוג את נצהונה!השמיטו הכסא מתחת רגליו ועכוזו! ‭««‬ דב כן ליש

האתלט

מה רוצים. ממשה דיין ו האיש ־ל, קבע שיא באתלטיקה: חבר הכנסת דיין הצליח לקפוץ מעל יגרד ‭''‬ מבלי לקום'מהכיסא‭... ‬ ;ה » . רעמ מיפאל

להחזיר את המנדט

יהיו־ מניעיו של משה דיין אשר יהיו. נים כ כמו החרדה מעמדתו של ממשל קארטד או אחרים, אד אף שזכותו האישית להצטרף לממשלת הליכוד, חובה עליו להדר זיר את המנדטלמערך ־ שעל־פי

מצעה המדעי והחברתי הוא גב־ חד, ולכהן כשד בממשלת הלי* כוד מבלי להיות הבר"כנסת. המוסד. המצפון וההגיון מחייבים זאת. כפר ויתקין זז. כךצכי

דוגמה ליושר וטוהר פוליטי

יש לברד ברוך שפטרנו מעונשו של זה. הוא עשה לנו חסד גדול בכד שחשף את פרצופו האמיתי של הליכוד ואת הג'נטלמ־ ניות של בגין שדיבר גבוהה גבוהה' על יושר וטוהר פוליטי , ושהשלטון משחית. בגין עדיין לא בשלטון וכבר הספיק להראות לנו דוגמה של יושר פוליטי. אין ספק

שהם ראויים. זה לזה. סופר " דבר" דניאל בלוך, הזה את מהלכו זה של דיין עוד ב־‭. 18. 4‬ רק בחירות אזוריות־אישיות ימנעו קנוניות מסוג זה, ומסוג של קניית מקום בכנסת. מרדכי זילכרעטיץ יריית _היים

מנוחת הלוחם

_ו־ירויו_^ ‭_«, «_# 3‬ *י ‭\, r> _'>' _PJtJ? . ? $‬ י •

מאת ע. בת־אדם דבר מוזר קרה לאליאור (עד לא כל כך מזמן ליאור) ייני במהלך הקריירה שלו כזמר. הוא התחיל במקום שהתחילו בו יהורם גאון וה " גשש החיוור" — בלהקת " התרנגולים" — ועם קצת מאמץ ורצון היה מגיע לאן ש־ הגיעו הם. אלא שבאיזשהו ג?קום בדרך הוא ירד מהאוטובוס ששמו הצלחה בדרך הקלה, כהגדרתה ואם לדייק עוד יותר, מעשיית רווחים ב " מכירת" מוצר פגום שהכי־ כי!בצדו מינימלי. אליאור ייני מעיד על עצמו שתמיד כירםמו בו חיפושים ו־ תהיות, עד שיום אחד מצא את האפיק שאליו תיעל אותם. במושבת הזמרים אין זה מקובל ש־ מישהו מקנה לאומנותו ערכים שלא נתפרו למקצוע הספציפי ה־ זה. כלומר: בשעה שרוב הזמרים מדברים על הנוסחה המקודשת של לחן טוב פלוס מלים טובות פלוס' עיבוד טוב, מדבר אליאור ייני על יופי, על אהבה. על בריאות, על שלום. את אלה הוא ריצה

להעניק לקהלו, זה מה שיש לו להציע, בשפע, רק שיקהו. אלא שהקהל' אינו קוטף מלוא הכף. כלומר, גם אם אין היא דוחה את המנחה ? הוא מהסס• הקהל אינומחונך לסוג זה של מיפגש עם זמר. חוס השמיעה שלו אינו כה חד כדי לקלוט בשירות מן הסוג הזה. אליאור אינו מתייאש, הוא מאמ ן שזה _עיד קרה. התריליד אמנם איטי, אך סופו ל־ הצליח. עד לשלב זה בקריירה שלו אפשר היה לזהות בו פנים י־בות, ‭;!‬תאם לקשת התפקידיםהנו • * שאים שהיה קשור אליהם. אם בשנים האחרונות דבקה בו דמו־ תו של תאודורקיס ולפני כן של מי שגאל את השירים הרוסיים שנגזרה עליהם דומיה, הרי בעבר גילם בהצלחה רבה את כייק ב " אי לייק מייק‭. "‬מי שלא שמע את קולו אד פניו מוכרות לי זו* כר ודאי את התפקידים שגילם בסרטים דגיאלוקס ‭" '‬ הסיירים ‭. "‬ויש " ודאי ו " לאן גם נעלם מי שפגש• בו בתיאטרון כששיחק ב־ כלאדם" וב " _בכחאי‭. " ‬

ליאור ייני

והנה, מיום שדבק בו חיידק חי־ פוש המשמעות שמעבר, החתירה לאותם _לרכים נעלים שהבידור הקל לא תפור על־פי מידתם לא מצא את מקומו באותם שבילים שבהם דרך ברגל בוטחת. הוא התחיל לכתוב את שיריו שלו, הוא הלחין שירי ילדים על נושא השלום — הוא קבע לו יעד ויעוד. תהילה ניסה להגשים את אלה . תקליטים, וכך למד בדרך הקשה והיקרה, כי הקהל אינו להוט אחדי המוצר, עדיין לא. לאכזבתי גילה כי מפריהי סיסמאות למ־גיהם אף הם אינם מוכנים להשקיע ב‭- , --‬שא אם הרווח אינו בטוח. העייפות שהולידה בו האכזבה והפסדיו הכספיים הביאוהו לתכניתו החדשה "קליגקה‭, "‬המורכבת מן השירים הרוסיים הטובים והאהובים של שנות דד ‭. 50—40‬את זה הקהל קונה. לא רק קהל מבוגרים, המת!פקים ב־ גוסטלגיה על תקופה שחלפה ועל מלודיות שנעלמה. גם צעירים, יניהם ב כאלה שלא חונכו על מסורת רוסית, נסחפים אחריו

. המיפגש החם עם מאזיניו ממלא לו את המצברים לקראת תכניותיו לעתיד, וכאלה יש לו הרבה. ההתחלה היתד. ב " תרגגולים‭. _"‬ מקובל לראות בלהקה זו את בית־הםפר הטוב ביותר לבידר, המרים רבים מתק-אים במי שהיו חברי הלהקה על ההזדמנות שניתנה להם. אליאור ייני מנפץ מיתוס זד" היא אינו מבטל את החתירה לשלמות, שהיתר. כלל ברזל של העבודה, אד הוא מבקר את האופי שהוטבע בה. הוא מוצא טעם לפגם בהתיילדות (חוסר בגרות במכוון) שנכפתה _לליה. גם אם הלהקה לא הותירה בו צלקות, דרכי היום _י־חוקה מאד מזו שהותוותה ב " _תרנגולים‭. _"‬ כדי לשוות ל"קלינקה" אותנטיות מוסיקלית, עד כמה שאפשר' מלווה את אליאור ייני תזמורת המורכבת _מאקורדיוןיבא־ _יאן (רוסי עממי‭, (‬גיטרה בס, מנדולינהומנדולה ‭. '‬מופיע יחד עם אליאור דני כץ. את התפאורה הכינה אביבה אורשלום, אשתו של אל יאור.

יוסף טל כותב לאורל ניקולה

"_קונצירטי לחליל ולתזמורת קאמרית. כד נקראת יצירה מוסיקאלית ישראלית חדשה. שיש לה "היסטוריה" — יוסף טל כתב אותה. לבקשת המועצה לתרבות ולאמנות שליד משרד התינוך והתרבות, במיוחד _להלילן אורל ניקולה.

אורל ניקולה

אומד טל על עבודתו: "החלוקה המקובלת בין תפקיד הסולן ותפקידי התזמורת המלווה אותו הוחלפה בקונצ'דטו זה על־ידי תפקידים שווים, אשר עושים את התזמורת כולה לגוף קונצרטי. בולט מתוד אותו גוף תפקיד החליל, שהוא המדרבן את המנגנים האחרים לוויכוח עמו. מבנה כזה אינו מחייב _קדנצה, כהפגנה וירטואוזית נוספת, כי לשון המתווכחים מנצלת את היכולת האיג" םטרומנטלית של כל המשתתפים בביצוע. במסגרת של פרק אחד מתפתח הרעיון המרכזי‭'. ‬המעורר אמנם תגובות שוגות סביבו. אך כל הנאגד מתייחס לדברי ה־ סולן‭. "‬ הקונצ'רטו של טל כלול לדא־ שונה בסדרת הקונצרטים _למינויפ מס' 8 של האנסמבל הקאמרי הישראלי , בניצוחו'של מנדי רודן" שיש בו גס יצירות של באך, שנבדג ואיבד. קונצרט ראשון התקיים _בתיאט* רץ ירושלים, ג־2 כהודש זה. בתל-אביב יישמע הקונצרט ג־ ‭7, 6, 5‬ ביוני בבית התייל. באודי" טוריום היפה — ב‭9_*‬ ביוני.

"פוש" ללימודי מוסיקה קלה באוניברסיטת ת"א

האקדמיה ?מוסיקה של אוני* ברסיטת _תל־אביכ שמחה למודיע‭... ‬ כן, גם כך אפשר היה לנסח זאת, אם כבר מדברים בלימודי גיז ומוסיקה קלה, אף שהמסגרת האוניברסיטאית מחייבת _לשץ אקדמית יותר. ובכן, בחוגי האקדמיה למוסיקה של אוניברסיטת _תל־אביב מקווים, _שלימודי־הת־ עודה לג'ז ולמוסיקהקלה ?יקבלו _תנופת־פיתוח עם הקמת ספרית בן אוקלנד למוסיקה אמריקאית בפקולטה _לאמנויות. ספריה זו נחשבת לספריה האקדמית הגדולה ביותר למוסיקה אמריקאית. כ־‭15, 000‬ פריטי מוסיקה — הווים, תקליטים, סרטי טייפ — הוענקו לאוניברסיטה על־ידי המלחין. המעבד והפסנתרן האמריקאי בן אוקלנד. וזוהי התרופה הגדולה ביותר מסוגה שקיבלה עד כה אוניברסיטת תלאביב‭'. ‬התורם הוא יו"ר הוועדה למוסיקה של אגודת ידידי האוניברסיטה העברית בלוס אנ־ גילם. מוסרים לנו שהאוסף הזה הוא רק שלב ראשץ בתרומה ו בשלב השני *ועברו לאוניברסיטת תל־אביב עוד פריטים של מוסיקה קלאסית אמריקאית וגם הומר נוסף בתחום הגיז. כאמור, מקווים שהםפריה תתרום להתפתחות לימודי המוסיקה

הקלה, שהם מגמד. הדשה באי* _ניברםישת תל־אביב. המגמה נועדה לטפה אמני מוסיקה קלה, להעלות את רמתם ולאפשר למוסיקאים מוכשרים, עאץ להם תעודות-בגרות וגם אינם _מעוניי־ נים בתואר אקדמאי. לרכוש ידע מקצועי ברמה אקדמאית. ועוד מהקמפוס — ב‭2*‬ 'ביו:־ נערך באולם רקנטי שבמוזיאון תל-אביב קונצרט הסיום של הזויים בתחרויות השנתיות של תלמידי האקדמיה, שמשתתפים בהן כל שנה תלמידי האקדמיה בענפים עונים — פסנתר, כינור, מוסיקה קאמרית, צ'לו, _כלי־נשי* פה, זמרה וקומפוזיציה. במקום הראשון זכתה השנה היצירה ל* מוסיקה אלקטרונית של הסטודנט לקומפוזיציה רון קולטון. יצירה זו הושמעה. בקונצרט‭.. ‬ התזמורת והמקהלה של האקדמיה עומדות להשמיע' ב־‭. . 7‬ב* חודש, באולם בר־שירה שבקאמ־ פוס, את יצירתו של הנדל‭», ‬דר משיח‭. "‬בקונצרט רב־משתתפים, שיהיה גולת־הכותרת של הפעילות השנתית של תלמידי האקדמיה. ־צירה בהיקף גדול מבצעים באקדמיה מדי שנה, כדי לאפשר לכל התלמידים להתנסות בביצוע יצירה גדולה. חוה נוב ק

פסטיבל זלצבורג

מאת קוליו םטנלי באר עדיין לא מאוחר מדי להזמין כרטיסים לפסטיבל המוסיקה• של זלצבורג. אד יש להזדרז. המאורע השנתי הנודע, המתקיים זה קרוב ל־50 שנה לכבודו של. בן העיר. וולפגנג אמדאים מוצארט, מת־ קיים בזלצבורג שבאוסטריה בשבת האהרון של יולי' אך לעתים תכופות ייתר בחודש אוגוסט. אי אפשר לומד שהמוסיקה ? שמנגנים כאן שייכת כולה למוצרט, רחוק מזה!למשל. השנה, ב‭31-‬ ביולי. ינצח אנדרה _פדבין על התזמורת הסימפונית של לונדון, שתנגן קונצרט מיצירות היידן, בטהובן ורחמנינוב ואילו ב‭14*‬ באוגוסטינצח ' גנאדי _בישדטמנ־ סקי על קונצרט מיצירות בריטן' פרוקופייב וצ'ייקזבסקי. בימי הפסטיבל מתקיימים אירועים שונים _מם־יופ, ובהם קונצרטים סימפוניים. אופרות, רסי־ _טלים־סולו של נגניט ושל זמרים, קונצרטים של מוסיקה. דתית סר-

נדות' מוסיקה קאמרית. בל אלד, בביצועם של מנצחים. זמדלם ונגנים מהידועים בעולם. תזמורות סימפוניות (מלבד זו של לונדון) שיופיעו במסגרת הפסטיבל הבא הן הפילהרמונית מווינה עס מקהלת האופרה הממלכתית של וינה, הפילהרמונית מברלין והתזמורת הסימפונית של הרדיו האוסטרי. וכן מקהלות שוי נומ. האופרות שיועלו הן "טיטום" " דון ג'ובאני" . מאת מוצארט, " דון קרלום" של ורדי, " איל סי אלפיו" — אופרה דתית מאת סטפאנו לאנדי, שתושר באיטלקית' ו"סלומה" מאת ריכארד שטראום. פסטיבאל זלצבורג 1977 ייפתח _ב־24 ביולי, בשעה 7 בערב, עם הצגת " איל סי אלפיו‭, "‬בניצוחו של פ&ר מאג דינעל כ‭30'‬ -אוגוסט' בשעה 7 בערי‭,. ‬עם קונצרט של היצירות התזמורתיות של בט" הובן' בניצוחו של ליאונרד ברנשטיין. כין שני התאריכים יתקיימו. מופעים •מוסיקליים' שבע פעמים בשבוע, מלל הצגות בוקר' בשעה 11 לפני הצהדייפ, בשבתות ובימי ראשון. אם כי האוסטרים הזניחו את מוצארט במשד 35 שנות חייו הקצרים נראה כי עתה הס מכפ-

רים על החטא. מוצארט. שנולד בזלצבורג _בי‭, 1736‬ההל לנגן בפסנתר בגיל ‭. 3‬כשפלאו לו ארבע שנים כתב כבר היבוריפ פוסיק־ ' ליים, ובגיל 7 הגיש את הקת"־ צרט הפומבי הראשון שלו. חייו הסוערים אומללו במצוקה ובחולי והוא נקבר בקבר של עניים ב־ ‭, 1791‬ויצירתו הגדולה עדיין אינה מוכרת לציבור‭.. ‬ הבית שבו נולד מוצארט, ב־ גטריידגאסה ‭, 9‬מהוות כיום את אהד ממוקדי המשיכה לתיירים העיקריים של זלצבורג. הוא היה למוזיאון. ושלוש קומותיו כוללות אחדים מכתבי-היד המקוריים שלו' רהיטים וכלים מוסיקליים מתקופתו, ואת הפסנתר שלו. מדי יום בין השעות 5 ו־‭7. 30‬ בערב, מתקיימים שם קונצרטים של פו" שיקה קאמרית. _המופעע החשובים יותר של אופרות ומוסיקה סימפונית. בעת פסטיבל זלצבורג מתקיימים ב- " פסטשפילהאוס" התדש, שבנייתו הסתיימה ב־1960 והוא בעל 400 ‭2, ‬ מקומות. יש בו בימה ענקית' ברוחב של 110 רגל ויי‭2, ‬ק של 215 רגל. האולם נחשב, מבחינה תיאטרלית, •כדוגמה של שלמות טכנית לצרכים של אולמי אופרה. הצגות• אחרות מתקיימות

ב"פםטשפילהאום" הקטן, הישן יד תר, שנבנה בפקודו _ג־1607 ב־ ביודםפרי ואורווה ללימודי?רבי־ בה, והכולל‭1, 600:‬ מקופות. הוא שופץ ב‭. 1963*‬ _קונצרשיפ'של מוסיקה קאמרית מתקיימים ג " מוצארשאום" המכיל גם בית־ספר קיץ למוסיקה, שבי מבקריש שטודנשיפ־ •מכל העולם, ואילו מופעי _מוםיקה דתית נער־ כים בקאתדרלה. מחזה גרמני. " פותו של צייד‭. "‬שכתב רולף הזכהוט וכן ערבי דיקלום שירה יוצגו גם כן במוצארסאום, בפסטיבל זלצבורג ‭. 1977‬ אחד מאירועיו החשובים של הפסשיבל הוא ההצגה " בלאדס" של הוגו פון• _הופמנםטל_. המתי קיימת ?בכבד הקאתדרלה. תחת כי* פת השמים. במהלכה מופיעה דוה המיית בהופעה דדאמטית‭', ‬בסייס המחזה" כשעה שדימדומי• הערב יורדימ על ר. ככר. זלצבורג מוצפת ביפי הפסטיבל, כך שהזמנת " הדריס •מראש היא הכרתית. בעיר כתי־פלון רבים, פונדקיפ ופנסיוניפ ואף _אפשדילהשיג חדרלם־שבורים בבתים פרסיים. אפשר להשיגם דרד סוכני נסיעות• ואפילו'בהתכתבות • ישירה עפ משדד התיירות של זלצבורג.

וו"ד"וו!הד"ה מכרז מש' ‭37/77‬ עידית נהריד. מכריזה בזה על קבלת הצעות מקבלביפ לעבודות צבעות בבתי ' םפר ומוסדות חינוך בנדודיה במשך תקופת חופשת הקיץ ז־19 את הומר המכרז אפשר לקבל במשרד מהנדס העירית, בחדר מם ‭'32‬ קומה ד‭, '‬ החל מיום ‭. 1. 6. 77‬ י את ההצעות יש להגיש במעטפות שגורות בהדר הג‭''‬ל_, עמ סימון מש' המכרז בלבד. יילקה בחשבון הידע המקצועי וכושר הביצוע. על המשתתף להציג אישור בר תוקף מפקד השומה או רואה חשבון המעיד על ניהיל ספרי חשבונות ורשומות עפ"י פקודת ההכנסה וחוק מס ערד מוסי־ תשל"ו ‭. 1975‬ י' התאריד האהרון להגשת ההצעות נקבע ליום ו' ‭10. 6. 77‬ שצד. ‭. 11. 00‬על הקבלן לצרף להצעתו ערבות בנקאית או המחאה בנקאית לטובת העיריר. או?התחייבות של עירית נהריה באישור הגזבר כשיעיד של ‭2%‬ מהיקף הצעתי לתקופה ש_^ 2 חודשים. במקרה שלא תצורף ערבות הג"ל ההצעה לא תובא לדיון. א. שדיר ראש י העיריה.

_מדחג תכנו ן מקומי , צפת הודעה גדנד איעוד ?שינוי תכנית מיתאף נפסדת בזה הודעה, בהתאס לסעיף 117 לחוק התכנון והמית, תשביה ‭'1965 —‬ כי הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז הצפון, החליטה, באישור שר הפנים, לאשר שינוי תכנית מיתאר הנקרא: תכנית מס' ‭— 2178‬ שינוי לתכנית פיתאר פס' 194 הגלילית ותכנית פיתאד מס' 247 צפת — אזור תעשיה צפת. הודעה על הפקדתו ביחד עס התשריט המצורף אליו, פורסמה ילקוס ב הפרסומים ‭, 2178‬השל"ז‭-, ‬ עמי ‭. 805 . ‬ חלקי גושים ‭. 13605 — 13601‬ עיקרימטרות . שינוי התכנית: איתור מגרשים לתעשיה ומלאכה וקביעת ששמי ציבור פתוחים. השינוי האפור, בצורה שבה הועדת המחוזית אישרה אותו ביחד עם התשריס :המצורף. אליו, הופקד במשרדי הועדה המחוזית האמורה וכן במשרדי הועדה המקומית לתכנון ולבניה צפת שבעירית צפת, וכל מעונין רשאי לעיין בו ללא תשלום בימים ובשעות שהמשרדים האמורים פתוחים לקהל.

, יפרשו הוותיקים בעוד מועד

במוסדות ההסתדרות היינו עדים ל"מלחמית יהודים‭. "‬כאשר מזכירי מועצות פועלים, ־ שהיו כבר בתפקידים מספר קדנציות, עברו גיל הפרישד, או עומדים על. סף הפרישה דרסו ותבעו , הלכו המש ל " ד כאבק _תפקד ‭. "‬ פנימי רק הצבעה חשאית במקומות הדיחה אותם. לבטח לבל אלה יענה קרן שתדאג לפרנסתם. זמנם הפנוי , אש ירצו. יוכלו בהתנדבות למכור לציבור בעוד כשנה נעמד לפני בחי־ רות לרשויות מוניציפליות. בין ראשי עיריות חברי מועצות עי־

דיות ומועצות מקומיות ישנם באלה שמזמן עירו גיל ‭, 65‬גיל הפרישה, אד יש ביניהם כאלה ש"ד א ג ו" שנים רבות שלא יהיה לתם מחליף בתפקידם. רצוי כבר כעת, שממלאי תפקידים בכירים י אלה יודיעו ל־ ציבור על הסתלקותם מתפקידם, ובצורה יפה, הוד דאגה לעיר, למועצה המקומית ולתושבים. בוו־ דאי יימצאו צעירים שיוכלו למלא את מקומם בהצלחה. ולא יהיה צורר לחפש סיבות לכשלד ני י ת לאחר מעשה. _גוד‭"_"‬_עיז יצהק שהג*