⁨⁨דבר⁩, 12 פברואר 1975⁩ — "עם עובד" תוצ י א בעברית את אנציקלופדיה בריטניקה לנו ער [⁨כתבה⁩]

"עם עובד" תוצ י א בעברית את אנציקלופדיה בריטניקה לנו ער

3 הכרכים הראשונים יופ יע ו תור שנה ורבע

מאת סופר " דכר" הוצאת "עפ עופי" עוסקת •כהוצאת מהדורהעכרית ' של אנציקלופדיה _כדימניקה לנוער. זהו מפעל גדול, השוכ ייקר, שיעמוד לרשות תלמידי כתי־הפפר היסוד־ ייפ י _והעל־יפודייפ כלימודי־ הם ויעשיר את עולמס " בריטני_^ז לנוער" מקיפה בנד קורה 20 כרבים. האחרון הוא כרך אינדקס ואטלמ של 80 עמוד. היא הופיעה _לראזזוגה _בי‭. 1959‬המהדורה המעודכנת האחרונה הופיעה ב־‭. 1974‬ אתמול מסר נחמן אוריאלי , מניל"ל " עם עיבד‭. ''‬במסיבת עתו־ נאם, כי עוד לפגי שנתיימ הה־ ליטד. ההוצאה לגייס משאבים ל־ הוצאות אנציקלופדיה מעולה לנו־ *ר, שתהיה מביםםת צל מפצל בידלאומי ומותאמת לצדכי הנוער היהודי בישראל. לאחר חתימת ההסכם נבחר צוות מנוסה להכנת האנציקלופדיה. בישראל: העורך הכללי הוא דוד שחם. ועורך. ל־ עניני יודאיקה וישראל הוא יגאל עילם. על איכית החומר ומידת התאמתו תפקח מערכת ציבורית, בראשות פרופ' ש. _ליפסזן, וחבריה ד"ד כ. יוגב, מנהל " תדצ* ליה‭, "‬פרופ' נ. שרון ממכון וייצ־ מן, א. _שמושלי' משנה למנכ''ל משרד החינוך, וגרשון ויבלין, שהיה עורך ראשי של " מערכות‭, "‬ ועתה עורך כ " _עם עובד‭. "‬ במהדורה העברית יהיו 15 כר* כים, שיכילו 45 אלף ערכים. ‭1000—800‬ ערכיס שבמהדורה ה־ אנגלית. יושמטו מחמת _אי־התאמ־ _תפ לקורא בארץ. בכ־600 ערבים

יחולו שינויים _ויתוספי _אליהת קטעים• כ־‭1000—800‬ ערכים חדשים ייכתבו. בעיקר בערכי יהדות ו־ ארץ־ישראל. נ. אוריאלי מסר. שבכוונת ההוצאה להוציא את 3 הכרכים הראשונים תוך שנה ורבע ולהשלים את מפעל־הענק ב‭4*‬ שנים. ההשקעה במפעל תהיה ב‭6*‬ מיליון ל"י. המהדורה הראשונה תכלול 20 אלף עותקים ותעלה כ־ 650 ל"י היחידה‭.. ‬ אוריאלי מסר שוד. שאחד הם*

עיפים השנויים במחלוקת עם ההוצאה היתה צורת הפיקוח על ערכים הנוגעים ליחסי ישראל־ ערב. הס דרשו פיקוח מלא על ערכים אלה חכות שינוי הטקסט. לאחר סירוב " עס עובד" סוכם, ש־ ערכים אלה יוגשו לעיון חברת" האם. אם החברה לא תסמוך ידה עליהם. תוכל הוצאה "עס עובד" לכללם, אך בציון הערה על עמדת _חברת־האם בעניין זה. האנציקלו* פדיה במהדורתה העברית תעודכן כל פעם בשיטות הדפסה חדישות.