⁨⁨דבר⁩, 25 אוקטובר 1974⁩ — מנכ"ל הרכבת עובר למשרד הבטחון [⁨כתבה⁩]

מנכ"ל הרכבת עובר למשרד הבטחון

מאת עמוס כרמלי, סופרדבר" כחיפח " המנהל הכללי של רכבת ישראל, אל"מ (מיל‭(. ‬ יהודה רשף, התפטר מתפקידו. כפי שנודע, הוא עומד לקבל תפקיד במשרד הבט־ חון. לממלא מקומו נתמנה המ־ הנדס ליאון גהורזאם. שכיהן עד כד, סגן המנכ"ל לעניינים טכניים. רשף הודיע על התפטרותו בי" שיבה האחרונה של הנהלת הרכבו! והודעתו גרמה הפתעה רבה. דר מנכ"ל היוצא הסביר כי התפטרותו ?אינה קשורו: י" 'בס _ח בות י י פנימיות ברכבת או במשרד התחבורה. _לדבריי• הוצע' "לוי " תפקיד ‭':!‬•במשרד _הבטחון ולדעתו יוכל לתרום למדינה יותר בתפקידו החדש. בתשובה לשאלתי אישר רשף את דבר התפטרותו, אך סרב להרחיב את הדיבור על כך בנימוק ששר התחבורה עומד לפרסם הודעה בענין זה ביום א' הבא. רשף נתמנה למנכ"ל הרכבת לפני שנתיים, בעת כהונתו של השר שמעון פרס כשר התחבורה. צויין אז. כי מינויו נעשה במסגרת המדיניות החדשה של משרד התחבורה לתת תנופה חזקה יותר

לפיתוח הרכבת. בתקופת כהונ־ תו הספיק רשף לעבד תכנית חומש לפיתוח הרכבת בהשקעה של 600 מיליון ל"י ותכנית זו גם הוגשה לאישור הממשלה. כפי שנודע נקרא עתה רשף על ידי שר הבטחת שמעון פרם לתפקיד חדש במשרד _הבטחון. יוחל בהנחת מסילה י לנחל צץ : הנהלת הרכבת החליטה להתחיל כבר בימים הקרובים בהנתת קטע מסילה בז 40 ק‭''‬מ מאורון לנחל י צין — נודע אתמול בחיפה. זה יהיה הקטע הראשוו במסילה המתוכננת לאילת. על הארכת הפסילה עד נחל צין הוחלט ב־ עקבות לחצה של חברת הפוספ־ אטים לאור העליה שחלה באחרונה במחירי הפוספטים בעולם. הכוונה להפעיל בקטע זה שבע רכבות פוספאטים ביום. במרחק 20 ק"מ דרומית לאורון תוקם תחנת ביניים ונבדקת אפשרות להקמת שתי תחנות ביניים נוס‭- -‬ פות. נודע כי מהנדסי הרכבת כבר השלימו את עבודות המיפוי ובדיקות הקרקע. ותוך שבוע או שבועיים יוחל בעבודות המעשיות בשטח. המסילה החדשה תושלם תוך שנתיים‭. , ‬