⁨⁨דבר⁩, 6 מאי 1974⁩ — ההכרעה בצרפת נדחתה _ל־19 לחודש [⁨כתבה⁩]

ההכרעה בצרפת נדחתה _ל־19 לחודש

מיטראו קיבל 44 אחוז בסיבוב הבחירות הראשון אד מנבאים לנצחון דסקאר ‭32)‬ אחוז) בסיבוב הבא

מאת ז'אק מורים, סופר דהר" בצרפת פאריס‭), ‬מיותר לדכר ‭" —. ("‬ ההתמודדות המכרעת על נשיאות צרפת תיערף כעוד שכועייפ, כ* ‭!«‬כמאי כין מד עמד השמאל פרנסואה טיט• ראן שצכר אתמול - לפי הערכת מהשכימ - כ־44 אחוזים מן הקולות לבין ה־ מועמד השמרני ואלרי ז'יפ־ קאר ד'אפטן, שצכר כ־32 אהוזיס. תוצאות ההצבעה בסיבוב הרא־ שוו עלו, בדרך כלל, בקנה אחד עם התחזיות המוקדמות של פקדי דעת הקהל. בחצות' לאהד מנין חלק מן הקולות, נעשו תחזיות בעזרת מחשבים _המבטיחות למיט־ ראן לפחות ‭43. 5‬ אחוזים, לז'יםקאר ‭32. 5 —‬ אחוזים ולמועמד הגולים־ סי דאק שבאן דל&אם ‭14. 5‬ אחו־ זים בלבד. ז'יםקאר גבר, כצפוי, על־שא־ באן־דלמאס במאבק הפנימי בשורות הימין והנשיא הבא של צר־ פת לא יבוא' איפוא, משורות הגו־ ליסטים — זו פעם ראשונה מאז ‭. 1958‬ שגאן־דלמאם. עצמו לא המהץ עד לפירפום התוצאות הסופיות. שעות ספורות לאחר שהחל מנין

הקולות הודיע, כי ייאלץ לפרוש מן המרוץ. הוא קרא כנאום בטלוויזיה לבלום את המפלנה _הקונוניסטית והתומכת במיטדאן) אבל נמנע מל־ תת את ברכתו בגלוי לירימ ז"ס־ קאר• יריב אחר של ז'יםקאר, ראש הממשלה היוצא פייר מסמר, נהג אחרת. היא תקף בחריפות בנאום רדיו את _מיטראן "המכנים הביתה את הקומוניסטים" והצביע על הסכנה, שמיטדאן יגיע לשלטון. בסיוע מפלגה זו "שהשיבותה והשפעתה נדלים כאשר היא נמצאת בעל־ טון‭. "‬הוא חלק שבחים לז'יסקאר כ"נציג ההרות והעצמאות הלאומית כפי שגובשה על־ידי דה־ גול" וקרא_*ד. צביע בע ' דו. _־"אני, מע־ מיד עצמי למערכה. לצד ז'יסקאר‭, "‬ אמר מסמר‭,,. ‬הגיע הזמן. להציב מחסום מול. מועמד . הגורם תכנית מסוכנת בברית עם הקומוניסטים‭. "‬ מנהיג המפלגה. הקומוניסטית י ז'ורז'מארשה אמר מציוד: "למי־ מראו יש. יתרון עלי פני• יתר המועמדים. הזית השמאל קיבלה ?דד פעפ מיליון קולות. יותר מאשר בבחירות לפרלמנט ב־ג‭. 197‬הדבר מלמד, שהעם' הצרפתי רוצה בשינוי אמיתי. הסיבוב השגי• ‭' —‬ אמד מארשה — יעמיד זה מול זה מוע־ מד התומך גפדיניות של קידמה ועצמאות פול ז'יסקאר, איש הרי־ אקגיה‭. "‬ :לצידו . של ז'יסקאד התייצב גש נשיא מפלגת המרכז הדמוקראטית

ראק דיהאמל שתגיד בסיבוב הראי שון בשבאןדל&אס‭». ‬ניתן את כל תמיכתנו לזייסקאר בסיבוב השני‭, "‬ הכריז דיהאמ‭. _^‬ מומתים סבורים, כי אף על 3י שמיסראן רשפ לזכותו הישג חשוב בסיבוב הראשון קלושים מאוד סיכוייו להגיע לרוב בסיבוב השני ועל כן מוכנים רוב הפרשנים לראות כבר עכשיו בז'יסקאר את הנשיא המיועד הבא של צרפה. ז'יםקאר בן ה־‭, 48‬שר הכספים הותיק, הביע שביעות 'רצון מלאה מתוצאות הסיבוב הראשון ואף הזא _גאש בגגות שותפותו של פי־ הראן עפ הקומוניסטים• ?אף על פי כן יש מומחים דד אומרי‭, 6‬כי מיטדאן צבר עצמה נוספת בימימ האתרוגים שלפני ההצבעה אתמול בעוד שסיקדי דעת הקהל הצביעו על. קפאון במעמדו של ז'יסקאר. אס תימשך מגמד‭». ‬• ‭-r-‬ אפשר -שהמרוץ יהיה י פתוח. י' י ' מכל מקום אין . ספק שצפויהגש* בועיים הקרובים. מערכת בחירות עזה ונמרצת וההכרעה תיפול בהפרש קטן יחסית. ההצבעה' בסיבוב: הראשון הפגינה את הולשת המועמדים של הי־ מין ־ הקיצוני. הבולט שביניהם ז'אן מארי לה פן. קיבל רק ‭0. 7‬ אחה. _לעוצמת זאת הרי _־שמועמדת השמאי* הקיצוני ארלט לאגייה ־קיבלה ‭2. 5‬ אחוזים מן־ הקולות ואלד. עתידים לעבוד ודאי, למיטראן בסיבוב'ה־ שני;