⁨⁨דבר⁩, 1 יולי 1973⁩ — גברו הספקות ב fW האיחוד בין _לובלמצריס [⁨כתבה⁩]

גברו הספקות ב fW האיחוד בין _לובלמצריס

מאת פופר " דכר" לעניינים ערכייפ הספקות לגבי מימוש התכנית לאיהודו של מצרים ולוב ב־1 . בספטמבר גוברים והולכים: עתוני קאהיר נמנעו מלפרסם את התקפותיו של קולונל קזאפי על ברה"מ ודרישותיו ל"מהפכה תרבו"

תית" גם במצרים . ואת‭--‬-מול עמד קזאפי מול ביקורת קשה, כאשר הופיע עם הנשיא םאדאת בישיבה סגורה של סיעת " האיחוד הסוציאליסטי" בפר ל מנט. • בתום שמונה ימי. שיהותעפ . סאדאח עדיין לוחץ קזאפי בפומבי ל"איחוד מיזוגי מלא" ואולם רא־ שי המימשל. המצריאינס . מסתי_^

ריפ־ עוד את התנגדותם ומציעים נוסחות שונות של "איחוד' פדראלי" ו"איחוד בשלבים ‭12 . "‬ חברי הפרלמנט המצרי , שה־ ציגו אתמול שאלות נוקבות ל* קזאפי. בפגישה הסגורה‭., ‬לא הש* אירו 'מקוט לספק לגבי הםת?יגר־ תם מתכניותיו. חם שללו את הביקורת שהשמיע יום קודם לכן זיל קשרי מצרים עם ברה''מ, גינו את תביעתו להנהיג "מהפכד, תר־ בותית" גם במצרים וכפרו בהצגתו ל"איחוד מלא ‭- . "‬ מקאהיר נמסר, כי בישיבה זו' התפתח "ויכוח חם‭. "‬קזאפי הגן על תמיכתו באיחוד מלא לאלתר ואף לימד סנינוריה על ההפגנות האנטי־מצריות בטריפולי _ובבנגאזי בפברואר השנה. י הוא אף גיסה להסביר לבני־שיחו מד, פשר קריאתו ל"תיאוריה י שלישית‭, "‬שבץ הקפיטליזם והסוציאליזם. םאדאת עצמו השאיר, בגדאד, את רשות הדיבור לאחרים, אם בי ידוע שנם הוא מנסה לשבבע את קזאפי לנטוש את רעיון האיחוד המלא. קזאפי. תוקף את כרהי'מ בפגישה קודמת י עם _עתוונאים ‭*1 '‬ מערבת "מ ז אל־יוסף" מונח קזא* פי ביקורת קשה על בח־נ"מ‭,, ‬שהסכימה עפ ארה"ב על חלוקת מעולם לאזורי השפעה. מא ד. א* שים את מוסקוה בזניהת ד‭"_;‬ע9רו־ ?גות המהפפניים ובחתירה לבלוע אומות קטנות יותר. במיוחז‭. -‬מקף אתנוגחות • הצי הסובייטי בים זז* תיכון, לצד• הצי חששי והזהיר מפני התפשטות נוכחות זו גם ל־ מפרץ הפרסי. היא אמר, שמצרים שוגה בקיימד, את חוזה הידידות עם ?רה"מ ודרש להגביל את ?שיתוף- הפעולה עם הסובייטים ולסלק קומוניסטים _זמארקסיסטיפ מן העמדית שהפ תופסים כיום. מנפה לארגן. _פיפגה

של מדינות הנפט־ לפי השמועה, מנסה קזאפי לאר* גן גם פיסגד, של ראשי מדינות הנפט הערביות לדיון בפעולת הל‭--‬-אמה משותפת, שתכוון ננד אר־ ה"ב. אך בינתיים השיגה_: לוב רק את הסכמתו של נשיא אלג'יריה הוואדיבומדיאן ‭.. ‬ כורגיכה:פכנתהפיכה עכאית

פופר "דכר" מרפה, ז'א? _מורופ_, _מוהיף: בראיון י ב " לה מונד" אומר נשיא תוניסיה חביב בורגיבה, בי המצב במחנה הערבי מתדרדר וישנה סכנה, שנשיא מצרים א_1ו־ אר סאדאת _מדה על־ידי התיכה צבאית. עוד אומר בורגיבה, כי הוא אינו משוכנע בלל וכלל? ש־ מצרים ' ולוב יבצעו את האיהוד ביניהןב־ג בספטמבר במתובנן, אולם, הוא מדגיש, אס יבוצע ה־ איחוד-וזתפשפ ־ םבנת ההשפעה הסובייטית עד לגבולות תוניסיה והיא תיהפך . למציאות. אפ י דבר ‭!^>_11‬רה‭, ;, ‬מוםיף _awauuim *פגש עפ־י_1שיא אלג'וירייה הוארי הונןדי_^_גוית?ן ש;ת_^יס‭?;‬ד_[תופ *ל _£טפפ הג_5ה הדדי וגזרו יצירת גוש _צפוךמערב אפריקאי ערבי גדול.