⁨⁨דבר⁩, 6 יולי 1972⁩ — פייר מסמר נתמנה ראש ממשלת צרפת [⁨כתבה⁩]

פייר מסמר נתמנה ראש ממשלת צרפת

התפטרות שאבאן־דלמאס - לקראת הבחירות

פאריס (ע"ץ, יופי"ע ו־ ע"ל‭-. (‬ הנשיא ז'ורז' פומפידו מינה אתמול את השר. לענייני השטחים מעבר לים ואחד המנהי־

ז'אן שאבארדלמאס גים הגוליםטיים הוותיקים פייר מסמר‭,, ‬לתפקיד ראש ממשלת צרפת, כארבע שעות לאחר שקי-

בל את התפטרותו של ראש הממשלה היוצא ז'אק שבאן־דלמאם. שאבן־דלמאס הגיש את ההתפטרות לאחר ישיבת הקבינט • אתמול בארמון אליזה. באיגרת־

פייר מסמר התשובה מעלה פומפידז על נס את הישגיו •של ראש הנ4משלה היוצא בתקופת כהונתו, למעלה משלוש שנים. ההודעה על מינויו של מסמר

באה, לאחר שקיים. שיהה של שעה עם. נשיא צרפת. מקור רשמי אמר, כי הודעה על הו _י כב הקבינט החדש תפורסם תוך 48 שעות — כפי הנראה. מהר. פרשנים מציינים, שהיה זה מסמר שהפך את הצבא הצרפתי למכשיר, שציית להוראותיו של הנשיא דה־גול, אפילו בעיתות המשבר החמור ביותר בנושא אלג'יריה. ההוכהה לכך באה פעם נוספת במאי ‭, 1968‬כאשר רק הצבא מנע השתלטות השמאל על המדינה בעקבות מהומות הסטודנ־ טים והפועלים. כשר ההגנה, היה זה מסמר שביצע את מדיניותו של דה־גול בעניין הוצאת החיילים: האמריק־ פרס בשבח מסמר שר התחבורה והתקשורת ש. פרס, הביע אמש את סיפוקו מהחלטת נשיא צרפת , למנות את פייר מסמר כראש ממשלה. פרס, שדיבר באסיפה של הליגה לידידות ישראל־צרפת ב‭- , -‬חיפה, אמר עוד. כי היו לו הזכות והעונג להכיר את מסמר ‭.. ‬אינני רוצה להתחייב ל בשמו ועל חשבונו‭, "‬אמר‭", ‬אך אני יפיל לומר בבטתון גמור שמס־ מר. הוא בין האנשים הבקיאים ביותר בנושא הישראלי ובקונ־ פליקט בין ישראל וארצות ערב‭. " ‬

איים מצרפת ופרישתה של צרפת מהארגון הצבאי של נאט"ו. בפאריס סבורים, כי?בעקבות מינויו של מסמר לא יחולו שינויים במדיניות־החוץ של צרפת. הובעה הדעה, כי שרי החוץ, ההגנה הלאומית, הכלכלה והכספים ימשיכו בתפקידיהם. השינוייפ _ לקראת הכהירות לדעת משקיפים — הסיבה העיקרית למינויו של מסמר היא הצורך להתכונן לבחירות‭?. ‬הגו־ ליסטים נהנים מרוב גמל באםי־ פזל הלאומית, אך יש . לד"ניח ש־ רוב . יזה יצט‭'? . _«8_&‬ ־ההסכם' *צ _^ ן הסוציאליסטים • • לקומוניסטים ־־ בי עניין- מצע משותף - הגביר את הסכנה. הנשקפת לגוליםטים, ש־ מצעם יהיה על טהרת _הגוליזם האורתודוקסי. הפתעה בפאריפ סוכנות הידיעות הצרפתית מציינת, כי ההודעה על התפטרותו של ז'אק שאבאן־דלמאם נתקבלה בהפתעה רבה בקרב _חו־ (סוף בעמוד ‭, 2‬טור ‭(4 ‬