⁨⁨דבר⁩, 21 אפריל 1971⁩ — הוועדה המדינית של מפ " ם תדון היום בעמדה כלפיהתנועה לשלום ובטהוף " [⁨כתבה⁩]

הוועדה המדינית של מפ " ם תדון היום בעמדה כלפיהתנועה לשלום ובטהוף "

מאת פופר "דבר" לענייני מפלגות השתתפותם של הגרי מפ"פ כ"תנועה לשלום ובטתון‭, "‬_־ ות־ מינתה של מפ"ם כתנועה זו עומדות לעלות היום לדיון בועדה המדינית של מפ"פ, על רקע ויכוה פנימי מהרי‭*)‬ בשורות מפלגה זו. דיון זה עמד להתקיים בוועדח המדינית על פי דרישת המתנג־ דים במפ"ם לפעילות ב"תנועה ל־ שלום ובטחון" עוד לפני _חדשיים, כשעלו לדיון ההתנגדות והתמיכה ב"וועד הישראלי למען השלום‭. "‬ אד הדיון בנושא "התנועה לשלום ובטחון" סבל עד כה שורה של דת־ יות. מזכ"ל מפ"ם ח"כ מאיר יערי שלל בהתבטאויותיו הפומביות ה־ אחרונות את השתתפותם של חברי 'מפ"ם בשי"ח, אך נמנע מלייחס אותה בקורת לחברותם של פעילי מפ"ם ב"תגועד. לשלום _ובטחין‭. "‬ התנגדותו של מזכ"ל מפ"ם הת־ ייחסה עד כה להשתתפות הברי מפ־ לגתו בתנועה פוליטית, שאין דעו־ תיה _ומגמותוה זהות עם אלה של מפ"ם‭.. ‬ את הדיון היום בוועדה המדינית של מפ"ם עימד לפתוח דב בר־ ניר" מפעיליה הוותיקים של מפ"ם, הנמנה כיום עם ראשי דובריה של ‭,, ‬התנועה לשלום ובטחון‭. "‬עם ראשי הפעילים של תנועה זו נמנה בין השאר גם לטיף דורי , מזכיר החטיבה הצעירה של מם"ם. נמסר, כי הן בקרב הנהגת מפ"ם והן

בקרב אנשי השורה קיימת התנגדות גוברת לתמיכת מפ"ם ב"תנו־ עד. לשלום ובטחון" ולפעילותם של הבדיה בה. הילופי־דברים נוקבים בנושא זה בין מתנגדים לתומכים באו באהדונה לידי ביטוי בשורה של מכתבי קוראים ב"על המשמר‭. "‬ כפי שנמסר, נוטה כיום הנהגת מפ"ם שלא להביע תמיכה מוצהרת ב"חנועה לשלום ובטחון" ועם זאת לא לאסור לחלוטין השתתפות של חברי מפ"ם בתנועה זו. החטיבה הצעידה של מפ"ם הביעה אתמול תמיכה בהסדר-בי־ ניים חלקי כאלטרנטיבה המיידית

לסכנת הידוש האש והתלקהות ה־ מלחמה. צעירי מפ"ם סבורים, נא־ מר בהידעה, שישראל צריכה לת־ רום את מלוא חלקה להשגת פתרון כזה על ידי הצגת תכנית, ש־ תתבסס על נסיגה הלקית של כד הות צה"ל מהתעלה, בתנאי מפו־ רש שצבא מצרי לא יחצה את ה־ תעלד, מזרחה. ועל־ידי השגת ער־ בויות ממשיות לחבטחת בטחונה של ישראל. הסדר חלקי זה יהווה שלב־_?יניים. בדרך להםדר־שלום כולל בין שני הצדדים, שיהיה מבד סם על ההלטת מועצת־הבטהון מ־ נובמבר ‭. 1967 ‬