⁨⁨דבר⁩, 29 דצמבר 1970⁩ — שחקן אירח במשחק ליגה ניצול ל רעה ;של החוקה [⁨כתבה⁩]

שחקן אירח במשחק ליגה ניצול ל רעה ;של החוקה

- מאתימרדפי רינקופפקי לדעתנו אין

‭?'‬ ־ב"דרבי» של הרצליה, שנערך בשבת במסגרת ליגה אי. היה פרט י פיקנטי: "קפטן" נבחרת ישראל לשעבר‭', ‬ נחום סטלמך, השתתף ב־ משחק. במדי קבוצת הפועל . הרצ-ל-יה, במשחקה נגד מכבי הרצליה. נ־יהופעה הד־פעמית; זו של _סטלמך במדי הקבוצה, אינה נראית . לנו. לדעתנו, זהו ניצול לרעה של ה־ הופש, הניתן. לכדורגלנינו. הות" קים;לפיו הם זכאים כל עונה לי שחק בקבוצה אחרת, ללא צורך בקבלת שחרור מקבוצתם הקוד־ ימת. כדורגלנים ותיקים רבים, מנצלים שחרור אוטומטי זה. והבולט בכולם הוא השוער חיים לוין, ה־ משחק העונה. בהצלחה רבה. בין קורות בית"ר ירושלים. אבל . אנו בטוחים, כ' אלה‭., ‬ש־ ניסחו את התקנון בנושא זה, לא התכוונו למקרה. כדוגמתו היינו יעדים ' בשבת. יש לנו ספק ר י ב‭., ‬אם -במשך כל• העונה — עת היד. טרוד בנעשה בקבוצת שמשון — עקב

, זה הוגן הן לגבי כדורגלניה האחרים של הפועל הר־ צליה, דהן לגב• ־תר הקבוצות. שי־ תופו החד־פעמי של:י . סטלמד אילץ את מאמן הקבוצה. להושיב על ה־ נופםל"שוזקןי אחר‭', ‬ שהיה‭:'‬ מיועד להופיע בהרכב הראשון‭:, ‬ ואולי גס שיחק במשך העונה. גם לגבי ־תר הקבוצות ?אין זה הוגן, וזאת . מבלבל קשר ביכולתו השבת. בעצם שיתופו שונה מערך הבוהות ב־ ליגה זו. בעיקר כשהמדובר הוא ב' קבוצה;שהיא 'אחת'הטוענות לכתר אליפות המחוז. י י י נחום סטלמךהוא;מאמן בכיר בליגה הלאומית‭.. ‬ולכן. לא שיחק בקבוצה, בה הוא רשום, במשך בל 'העונה‭-, ‬ממש -בשם שלא ישחק בה

;ם במשחקים הבאים. הופעתו ב־ שבת• במדי הפועל ‭-. ‬הרצליה היתד• ב י בחזנת הופעת ? אורח. ־ומכיוון ש־ המדובר הוא במשחק. ל'־גה רשמי. הדי‭?, ‬ לדעתנו‭.. ‬הופעתו בשבת ה־ת-ה פסולה‭'. ‬לפחות מבחינה- מופרית. יעל?ההתאחדות לתת‭.. ‬את. הדעת על‭". ‬מקרה סטלמך‭. , "‬ . ולקבוע את עמדתה . בנידון‭-. ‬ כולנו. תמכנו במ־ תן החופש לכדורגלני העבר שלנו‭ .. ‬כפרס. על פעילותם‭:'?‬בעבר‭.. ‬וכדי לאפשר?להם להמ. ש;ר בפעולות בקבוצה הנראית להם. . אולם מה שנעשה- בשבת־ דרה‭.. ‬ ניצול ‭:?‬לרעה של חופש זה;ונראה' ליו‭?-. ‬כי' ראש• הכדורגל ? הישראלי‭., ‬חייבים‭'. ‬ לדאוג לםת\ם ־את הפ־רצה, שנתגלתה ־ב־ תקנון• .

םטלמך אחר המתרחש בקבוצה, בה הוא רשום כשחקן, יותר מאשר כל אוהד כדורגל אחר. ספק רב הוא אם הכ-יר את חבריו לקבוצת הפועל הרצליה ;ובודאי שלא התי אמן בשורות הקבוצה (פרט לא־־ מון בודד, שקויים השבוע‭. (‬הוא הופיע ושיחק בשבת בקבוצה, רק נד שום שבראשית'העונה. דאג להע־ ביר ? אליה את כרטיס השחקן שלו. וניצל את התקנון, המאפשר לו ל־ י שתק בשורותיה.