⁨⁨דבר⁩, 3 מאי 1970⁩ — ⁨Page 9⁩

‭WHOM nuraRrpq‬ ‭, 7 ?!!‬ ^•מו‭"^"‬ ן. _אישפח בחו"ל החזר הוצאות עד ‭11, 206) $?, 200‬ ל'־י) ‭-;‬ התשלום בחרל _במטבע י זר. ‭'' ' ':'‬ פיצה נוסף-עמר הפסד כרטיס נסיעת ‭. 2 " <'. ‬טיפול רפואי ובדילזות ‭' :‬ החזר הוצאות 'ללא הגבלה בסכום ‭. :‬ : ן. ביטוח תאונות בסך ‭25. 000‬ ליי ‭. 4 : «:‬ ביטוח מטען. איש* בסן ‭2, 500‬ לי> ‭:: :‬ (לפי בחירה) סגה אל משר ר הנסיעות אי אל סיכן הביטוח שלךי

שערים היו מונעים השערוריה במאנילה

מאת מדרבי רינקובסקי

נבחרת הנוער של ישראל כדורגל יצאה למאנילה הרחוקה, כדי לההזיר עטרה ליושנה. הכ־ וונה היתד, להחזיר לישראל את גביע אסיה לנבחרות נוער, ש־ היה בעבר בידינו במשך ארביע שנים רצופות. המשימה נכשלה. אנו מדברים על כשלון, וזאת למרות מד, ש־ שמענו וקראנו אודות מה שקרה והתרחש במאנילה. למרות שכל מה שארע שם, רחוק מספורט כרחוק מזרח ממערב, נהלה ה־ נבחרת הצעירה שלנו כשלון ח ־ רוץ• אותם שחקנים יריבים, שכד. הירבולקצץ" ברגלי שחקנינו; אותם עסקנים " , שהפכו במאנילה את המושגספורט" לחוכא ו־ איטלולא;ואותם " צופים, שהיו כה עויינים לנבחרתנו ולמדינתנו — כל אלה היו משנים את יח־ םמ, אם הנבחרת הישראלית הי־ תה מבקיעה שערים, אילו היתה זוכה בנצחונות גבוהים ומרשי־ מים. אלא שעוד בישראל, לפני ש־ יצאה למאנילח, היה ברור לכל, כי לנבחרת הסר המחץ הדרוש להבקעת שערים. בכל משחקי ח־ מבחן ראינו, כי ההגנח של נב־ _חרחנו חצעירח חיא מצויינת, בעוד _שחחלוציים אינם מוצאים את חנוסחה להבקעת שער היריב. ה־ דבר התברר גם במסע המבחן באיטליה ובהולנד, שם נוצחח נבחרת הנוער שלנו פעמיים בהפסד מינימאלי— ‭, 1:0‬_כשההגנח חוכיחה את עצמה באיתנה, בעוד החלוצים לא הצליחו להבקיע ש-

ערים. ואכן, חדבר חזר על עצמו גם במאנילח. במשחק הראשון ניצחו, אמנם, הבחורים בשיעור ‭0:7‬ את נבחרת סינגפור, ונצחון זח חר־ שים והלהיב, אלא שאז בא המשחק עם לאום, וחרף חעליונות הרבה של ישראל, נסתיים המשחק בתיקו אפם, וחשף את חול־ שת ההחקפח חישראלית. במשחק עם חפיליפינים, שהעלה את נב־ הרתנו לרבע הגמר, היא ניצחח בשיעור ‭, 0:3‬אך אז בא חמש־ הק עם בורמה, שגם בו לא הבקיעו החלוצים את השערים ה־ מיוחלים. אין לנו כל ספק ‭:1‬כד —יזאת גם מציינים במברקיהם כל הפרשנים הישראליים המתלווים ל־ נבחרתנו — כי נבחרת הנוער של ישראל חיא הנבחרת _חטובח ביותר בטורניר חאסיאני. כאמור, אין לנו כל ספק 'בכד, אלא ש־ עליונות צריך גם לבטא, ובכ־ דורגל מבטאים זאת בשערים. ואם חנבחרת מסיימת בתיקו אפס עם נבחרת כשל לאום, הרי ח־ דבר אומר דרשני. בשנים הקודמות — בתקופח ששפיגל, _שפיגלר ורוזנטל עוד היו בנבחרת הנוער — _זכתח הנבחרת בנצחונות גבוהים ומרשימים, כ־‭0:8, 0:9‬ וכוי. גם או לא אחבו אוחנו באסיח, אלא שאז העריכו אותנו ואת הישגינו. גם היום — ואנו משוכנעים בכד — אילו היתד, נבחרת הנועד שלנו מבטאת את עליונותה גם בשערים, ומשהקיה היו מסתיימים בנצחונות גבוהים — היינו זוכים בתשואות, במקום קראות ח־ גנאי והבוז.

* יהד עם זה, אסור לעבור ל־ סדר־היום על מה שהתרחש ב־ מאנילה. זוהי שערוריר, שחייבת למצוא ביטוי בכל מוסדות ח כדורגל הבינלאומיים. אנו סבר רים כי כבר במקסיקו, בישיבת הקונפדרציה האסיאנית בכדורגל, וכן בישיבת פיפ‭''‬א, שייערכו ב־ מקביל למשחקי הגביע העולמי — הייבים נציגינו להתריע על מושגי הספורט המסולפים, שה־ יינו עדים להם ל‭!. ‬חרונה במגרש, הכדורגל של טהראן ושל מאנילה. אין אנו סבורים, כי עלינו לפרוש מהזירה האסיאנית, כעק־ בות מה שקרה. ראשית, אנו ש־ ייכים ליבשת זו, ושנית — ל־ ידיעת כל אלה, התובעים שנעבור לזירה האירופית — ט־ם קיבלו י אותנו שם, ואין כל םי־ פוי לכך בשנים הקרובות. והעיקר: פרישתנו מאסיה תה־ ווה פתרון מאד נוה לקברניטי הכדורגל באסיה, ותחסוך להם כאב ראש לא קטן. חם מצפים לכך, ובל ניתן להם את התענוג הזה. האמת היא - והכל יודעים זאת — כי נכנסנו לאותה זירה סוערת של אסיה, מתוך ידיעה, כי מבחינה ספורטיבית לא . נלמד שם דבר. הופעל להץ על ההת־ אחדות לכדורגל על־ידי גורמים מדיניים, שמצאו, כי השתתפותנו במפעלים שביבשת ?הענקית תו־ עיל לענין הישראלי. בל נגרום י עתה נזק לכלמה שהושקע, ו־ נמשיד להשתתף במפעלים האם־ יאניים השונים. וצדק גם ראש משלחתנו, יהודה ‭. . '‬ליליאן, של־ הורה להמשיך במשחק, חרף מה שקרה, ואף הורה למאמן ולשחקנים ללכת למסיבה, למרות ה־ עוול והקיפוח.

ואגב, ראשי משלחת: מבלי לפגוע . בראשי המשלהת במאי נילה — שאינם אשמים, במובן, במח שקרה — אולי צריה לש־ קול שיגור אנשים קבועים בראש המשלחות לאסיה, ממש כשם שראשי משלחות אחרים מגיעים בקביעות לכל _הטירניר־ם. נראה‭., ‬כי באסיה צריכים לפעול אנשים, המכירים שם את כולם, והמשתתפים בכל הקונגרסים. נראה . לנו‭., ‬שהמנטליות האסיא־ נית של אותו גנראל, בשם הו־ קו, מבורמה, המופיע יה שנים בכל הקונגרסים וחטורנירים, תכריח אותו להתחשב באדם שהוא מכירו זה שנים, והבא לכל הי־ מיפגשים חאסיאניים, הוא יחוד שב בו, בין אם הדבר ינבע מי• פחד ובין אם מהערכה :מהערצה. על כל פנים, כך נדמח לנו, אין חוא — וחבריו ראשי הי• משלחות ' האחרים — מתייחסים במלוא הכבוד אל ראש משיחת, שחם רואים אותו. לראשונה בחברתם. ‭?¥?‬ אבל, כאמור, חמירשם העיקרי לחצלחה באסיה, הוא נבחרת טובח, נבחרת שחלוציח מבקיעים שערים, נבחרת _חמנצחת בתוצאות גבוהות ומשכנעות. רק נב־ הרת כזו תזכה בכבוד הראוי ביבשת חאסיאנית, ותחזור משם עטורת תהילה.

צפניה כרמל חוור לכושרו בשיוט‭"420 ‬

שמואל תסמן ' והלל עמית מהפועל נעמן זכו אתמול באליפות מחוז הצפון בשיט מפרשיות מדגם ‭. 420‬ בסה"ב נערכו במחוז הצפון 10 תחרויות והצמד רוסמן ועמית זכה בבכורה בסיכום הכללי. התחרות נערכה בהיפר‭., ‬ באליפות איזור הדרום ניצח הצמד צפניה כרמל וישעיהו מור מזבולון בת־ים, לפני מיכה פרגר ורמי קופר מזבולון בת־ים ובנימין מעין וברטי נוימן מהפועל תל־ י אביב. בתום שמונח תחרויות מובילים בראש צפניה כרמל וישעיהו מור. בתחרויות לסירות "קתולי' ניצחה סירת צופי־ים בפיקודו של זאב קצ'לסקי. בליגה א' להרמת־משקולות הפועל ירושלים גבר על מכבי צפון תל־אביב בליגה א' בהרמת משקולות בשיעור ‭782. 5‬ קי'ג לעומת ‭502. 5‬ ק"ג. הפועל הצפון תל־אביב ניצח את הפועל פתה־תקוה 820 ק"ג לעומת ‭91. 5‬ד ק"ג. בתחרויות אלו הצטיין עלי חור מהפועל תל־אביב, שקבע 315 ק"ג,

לנדאו: יש להוסיף ולהכות ! בעומק המערך המצרי

גם נוכה אפשרות עימות עם הסובייטים

שר הפיתוח חיים לנדאו קרא להוסיף ולהכות בעומק המערך המצרי, כדי להרפות בדרך זו את הלחץ על המערך שלנו בקו התעלה ולחסוך יקרבנות, גם אס יביא הדבר לידי הכרח ליירט טייסים סובייטיים.

השר לנדאו, שהופיע באסיפה מטעם תנועת החדות בבת־ים, הי־ סיף ואמר, כי אין מציאות ה־ טייסים הסובייטיים במצרים צריכה להגביל את תכניות־ההתגוננות שלנו. הירתעות מהנחתת מהלומות בעומק המערך המצרי "עלולה לג־ רום להתגלגלותו של השטיח ה־ סובייטי , ותאלץ אותנו, בסיפו של דבר, לעימות עם הסובייטים על קו התעלה‭. "‬ בהמשך דבריו אמר השר, כי כל אמני־הניסוח המציעים לחש־ תמש במונחים כמו :סיגה, פינוי או התפשרות טריטוריאלית, יו־ דעים היטב, כי "בעזרת השם" הזה אין לקדם את השלום כמלוא ה־ נימה. המציאות היא, שאין בכלל עם מי לדבר על שלום. נאצר תובע נסיגת טוטאלית ועושה מל־ חמה. תכניתו היא נוסה טיל דו־ שלבי, כאשד השלב הראשון הוא

תכנית גולדמן, והשני — המשך על־ידי ה"פתה‭. _"‬ שר הפיתוח אמר עוד, כי על הדפטיםטים לדעת, כי בהצעותיהם אלה הם מדרבנים תוקפנות אויבינו' מרפים ידי ידידים ומעודדים מעורבות סובייטית עמוקה יותר. אם הצבת טייסים סובייטיים מעל שטה מצרים מביאה אותם להכריז על נכונות ישראל לנסיגה, עלול משלוח טייסים נוסף להניע אותם לאימוץ תכנית החיסול של גולד־ מה אמר.

ואשינגטון:ארה"ב טרם משוכנעת

(המשך מעמוד ‭(1‬ ואשינגטון־ בודקת אפשרויות מעצבי המדיניות האמריקאית בודקים עתה את האפשרויות, ה־ עומדות לפני ארה"ב נוכה הצעד הסובייטי האחרון במצרים — החל י בתגובות דיפלומטיות השאיות ר פומביות וכלה בן"יענזת לבקשות הרכש הישראליות. יש בממשל פקידים הסבורים, כי אם רוצה ארה"ב לבלום ?את השתתפותה הישירה של ברה"מ במערכה הצ־ באית, במזרח התיכון, לא יהיה לח, בסופו של דבר, מנוס מהת־ חייבות ברורה וגלויח לעמוד. ל־ ימין ישראל, לרבות חצבת יחידות אמריקאיות בצד הישראלי. אך זוהי, כידוע, אפשרות, שאינח קר סמת כלל לממשל ויתכן, שברה"מ דוחקת את ואשינגטון בכוונה ל־ צעד זה, כדי להרחיק ממנה את המדינות הערביות הפדרמערביות. דיפלומטים בואשינגטון משע־ דים, כי אהרי •שזכו בנצחון טקטי ודיפלומטי בהגנה על שמי מצרים, ינסו עתה הרוסים להרגיע את אר־ ה"ב, כדי לגבש את היש51 ולה־ פוך את הנסיבות החדשות, שבהן אין ישראל תוקפת במטוסים את לב מצרים, לסטאטוס־קוו!ואם ארה"ב תשלים ענ_1 זאת יוכיח ח־ דבר לברה"מ, כי היא רשאית

להמשיך _בחדידתח הצבאית. אמנם הפעולה האמריקאית הצ־ באית בקאמבודיה ותודעתו התקי־ פה של ניקסון עליה משמשים אות למוסקוה, שראשינגטון תתנגד לדחיקת דגליה מאזורים שבהם יש לה השפעה. אד באותות כא־ לה לא די יהיה, כדי להרתיע את ברה''מ במזרה התיכון‭". ‬ואשיגג־ טון פוסט" כותב, שספק אם מום־ קור, תקבע את מדיגיותח במזרח התיכון בהסתמך על פרוש המדי־ ביות האמריקאית בהודו־סין. במ־ " קום זאת ודאי יוסיפו הדוםי& לב־ חון את מימי הים התיכון, כדי לקבוע עד _חיכן יניח להם ניקםון להרחיק לכת ועל הנשיא יהיה להשיב להם במזרח התיכון — ולא בקמבודיה‭. "‬ _סיימינגטון: על ארה"ב לםפק המטוסים לישראל ואש י גג טון‭2, ‬ (ע"ר‭—. (‬ הסנאטור הדמוקראטי םטיוארט סיימינגטון, מי שהיה מיניסטר־ האוויריה של ארה"ב, קרא לנשיא ניקסון לספק לישראל מטוסים נו־ ספים, כדי ליצור משקל שכנגד להטסת מטוסים על־ידי טייסים סובייטיים במצרים. םיימינגטון אמר בנאום בסנאט, כי הטייסים הרוסיים ממלאים עתה למעשה תפקיד מיתקפתי, מאחר שהם מאפשרים למצרים להמשיך במלחמת ההתשה נגד ישראל.

טיימס‭:"‬ הסובייטים במצריה " לא ישפיעו על מאזן־הכוהות לונדון‭2, ‬ (עייר‭—. (‬ מאזן־ הכוחות בין ישראל ומצרים לא יושפע בצורה חמורה כתוצאה מן האפשרות של הימצאות טייסים סובייטיים בשליחויות מבצעיות ב־ שמי מצרים — טוען הסופר לעניני הגנה של "טיימס" הלונדוני. בנתחו את המצב כותב בעל המאמר ציארלס דוגלם־יום, כי אף על פי שנגרם, אולי, שינוי ביחסי הכוחות המעשי באזור ה־ לחימה בתעלת סואץ, הרי אין ב־ כך משום 'שינוי במאזן הכולל. "_אם יש ברצון הישראלים לקיים את מה שמוגדר על־ידם במאזן הבוהות הנוכחי•, הרי זד, משום שהמדובר לא במאזן של שוויון אמיתי , אלא במצב הנוטה במידה רבה לטובת ישראל‭, "‬כותב _דוגלס־ יום. היא מציין, כי שיפור במערך ההגנה האווירי של מצרים יכול להיחשב כאיום על בטחונה של ישראל ואחיזתה בשטחים המוח־

זקים רק אם אמנם חיוני הדבר לישראל, שמטוסיה ? יוכלו לשוטט באופן חפשי בשמי מצרים. תגובתדי וולט" בון‭2, ‬ (ע"ר ‭—. ("‬ העתון המ־ ערב־גרמני "די וולט" כתב ב־ שבת, כי ברה"מ השיגה במצרים מה שלא הצליחה להשיג בקובה ב־‭— 1962‬ הקמת בסיס־בוח מש־ לה הרחק מגבולות ארצה. ה־ " עצמה הסובייטית מתבססת על בסיסים, טכנאים וטייסים. בשום פנים ואופן אין הדבר מיועד ל־ הגנתה של מצרים בלבד, אלא נועד לשמש מגן להתקדמותה ה־ מדינית והצבאית של בדה"מיעצ־ מה בדרכים שבהן הלכה בעבר בריטניה האימפריאליסטית באזורי הים התיכון, תעלת סואץ, ים־ סוף והאוקינוס ההודי. "אף־על־פי שבעמק הנילוס אין הסובייטים מסוגלים לאיים במי־ שרין על ארה"ב, כפי 'שאפשר לעשות מקובה, הרי מאפשר להם הדבר להפעיל מידה ניכרת של לחץ פוליטי וצבאי על ידידיה של אה"ב, על בנות בריתה ועל אזר

רים שיש בהם משום אינטרס לאמריקאים — בין שהמדובר ב־ ישראל או בירדן, מדינות נאט"ו בים התיכון או ארצות־הנפט ה־ ערביות, כגון סעודיה. התניעה הופסקה אתמול ב־ רבת־עמון למחצית השעה, לאות סולידריות עם העצירים הערביים בישראל, השובתים שביתת רעב.

מי שרוצה חופש לפעולת ההון מוכרח להכיר בזכות השביתה

י. בךאהרון בראיון הטלוויזיה

"מי שרוצה חופש לפעולתו של ההון, לפעילות משקית כלכלית וליזמות לפי ראות־עיניים של האדם — םיכרח להעניק לאדם העובד את החופש לעבוד או לא לעבוד. זו אחת הזכויות האלמנט - ריות של הדמוקרטיה החברתית, הפוליטית וגם הסוציאלית" — אמר המזכיר הכללי של החםתדרות יצחק _בן־אהרן, בראיון לאחד במאי, ששודר בטלוויזיה הישראלית בליל, שבת.

י. בן־אהרון הוסיף, כי השאלה היא אם חולש העובד על זכות השביתה בצורה משכילה או מש־ תמש בה לרעה‭". ‬כל חרות אפשר להשתמש בה לרעה — אמר — אבל בשביל זה לא נחדל ממנה. אנו רוצים לתת את ההרות . לאדם ואחר־כר להשגית שלא יסטה ממ־ נד‭.. ‬בזכות השביתה השתמשו חלקים בתוך הציבוריות לרעה, כלו־ מד לא העמידו אותה למרותם של כלל . הפועלים. כל מה שצריך לתיקון פני הדברים זוהי מלאכה חינוכית גדולה, ובטוחני שיכולים לעשות אותה, אם גי לא עשינו די‭. "‬ מזכיר ההסתדרות סיפר, כי בשבועות האחרונים היו לו מגעים עם אותם הפועלים המוקעים על שביתות בלתי־מאושרות, והם פו־ עלי נמל אשדוד, פועלי המספנות וגם עובדי הרנטגן‭". ‬אני מודיע — הדגיש בן־אהרון — שהם אינם פראי אדם, אינם אנשים חסרי אחריות ואינם אנשים • שמטפסים על הקירות. יש להם תביעות צו־ דקות, אם כי לא כולן, ואין זאת אומרת שלא היחד, בפניהם דרך

אחרת מזו שנקטו בד- אני בטוח, שזה תלוי לא רק בהם . , אלא _חלוי בהערכות של ההסתדרות בכלל, ובמידה רבד. תלוי באופיו של המינהל הציבורי. ומכאן: את ה־ קיטרוגים על הפועלים יש להפנות למינהל הציבורי, שאיננו ערוד לטיפול בשרותים הציבוריים ? כ־ ראוי‭. "‬ בן־אהתן המשיך ואמר: . אגיד דבר פשוט ואולי אפיקורסי. אם במשך ארבעה חדשים, שאני. מכהן בתפקיד מזכ"ל ההסתדרות, פרצו כ־30 שביתות ואף אחת מהן לא הוכרזה על־ידי , אני מוכרח לבדוק את עצמי ולא רק את שולחי. הרי לא ייתכן שבכל 30 המקדים הם לא היו בסדר. אם ההסתדרות תיטול לידה את התפקיד ליזום, לנהל את המאבק של העובדים, והמינהל הציבורי יידע‭', ‬שהמאבקים הללו מוצדקים וזכות השביתה תה־ יה מבוקרת — לא יהיה כל כוח בעולם, שיטיל על העובד העברי בארץ עבדות בשעה שההון יעשה כבתוך שלו. לכן אין לזה פתרו־ נות בתחום יתסי העבודה בין מע־ ביד ועובד, אלא בדרך של הסכמי־

עבודה, בוררות תוך כדי קיום חקיקה של תיווך ושל צינון. בצורה (ו אפשד לעשות הסכמים קולק־. טיביים תוך עבודה חינוכית, וב־ תוך כל זה לא לאבד את :העש־ תונות כאשר יש סכסוכי עבורה" " שכן זה שייך לחברה דמוקרטית• _צריד לדעת, שיש לחיות עם ס י פי סוכי־עבודה ואין בכך אסון‭'. ‬יש לנהל זאת בצורה משכילה. ואינני רוצה לחיות בלי ־ שביתות, אבל. אני רוצה שהשביתה תהיה מבר קרת מעל אחריות הכלל‭. "‬ נקודות נוספות שנגע בהן־ ה" מזכיר הכללי, בתשובתו לשאלות המראיין יאיר אלוני, היו: • גח"ל הופיע עם הצעה מדי־ נית אלטרנטיבית למדיניות שהוצעה על־ידי המערך. זו זכותו של גח'יל' אבל מדיניות‭'?‬ בזאת לא יכולה לחיות בכפיפה: אחת עם הרוב, ואין לשתף את גת"ל ב־ ועדה המרכזת של ההסתדרות. • הוויכוח שלנו עם העולם הקר מוניסטי אינו פוסל את האחד במאי כחגם של פועלי ישראל. הוא מע * י מיד בסימן־ישאלה את החג אצלכ ואת מידת הכנות שלו. אנו ' מת־ גונגים על התעלה במצרים מפני תוקפנות, ומכאן שהחייל הרוסי שנשלח לתעלה הוא אשר צריך לשאול מה הוא עושה שם. 0 אחת המשימות של משק העובדים היא לבנות קאדר של ער בדים, אשר יצמח מתוך העובדים ולא יבוא מבחוץ‭). ‬ע)

י. משל: בקרא לעולם הערבי לחדול מפעולות איבה ולחתור לשלום יציב

בעצרת יהודית-ערבית בנצרת

"מיליוני פועלים בארצות החפשיות החוגגים את האחד במאי, הם לא רק בני־בריחנו, אלא גם מהווים משענת חשובה במאבקנו הלאומי והבטחוני ועלינו להזדהות אתם בחג הפועלים _הבין־לאימי — אמר מ"־מ מזכיר ההסתדרות ירוחם משל בעצרת. המונים של פועלים יהודים וערבים שנערכה בליל שבת ב"בית פראנק סינטרה" בנצרת.

י. משל הוסיף כי באותן ארצות שבהן אין חופש ביטוי, חיים דמו־ קדטיים וחופש פעולה מקצועית, הדי מסולף שם חג האחד במאי, ויש בהן דיכוי האדם העובד. כך הוא הדבר בברה"מ, הטעים משל, אשרהאחווה" מסומלת אצלה ב־ " אספקת נשק לליבוי אש ולזריעת אבדון. לכן — אמד — יש להבדיל בין המפגינים באחד במאי, שכן אלה המפגינים בבדה"מ אינם מזו־ חים עם אלה המוחים בארצות _החפשיות נגד העריצות חדיקטטר דית ובעד המיליונים הנאבקים ל־

_חופיש מקצועי , חופש הביטוי ר העתונות והחיים הדמוקרטיים‭.. ‬ נעמיק הפעולה כסקטור הערכי י. משל הוסיף ואמר, כי המפגש היהודי־עדבי בנצרת נותן בינווי עז לאחווה עמוקה ובנה של יהר דים וערבים אזרחי מדינת ישראל, לבנות ולבםם את מדינתנו הדמו־ קדטיח והחפשית שבה יוכלו לחיות יחדיו בהבנה הדדית בני שני העמיט. נעודד כשרונות בקרב ח־ עמים ונפתח את . בחי־הםפר חגבו־

הים בפניהם למען הרחבת החש־ כלה. כן נקדם את המגמה שכוחות אינטלקטואליים ערביים יבנו ויפתחו את המשק הערבי והכפר ה־ ערבי. עלינו לראות, הטעים משל, את שגשוג המשק הערבי באותו ענין שבו אנו כיהודים רוצים? לדאות את פיתוח _המישק היהודי. משל העלה רעיון, שבבוא השלום המיוחל ־באמור ישמש השוק האירופי המשותף דוגמה להקמת ‭.. ‬שוק מזדח־תיכוני משותף" שבו ישולבו כל עמי חאיזור" לחיי רווחה, קידמה ושלום. שומה עלינו — אמר משל ‭—, ‬ להעמיק המיפגשים המשותפים בין בני נועד יהודים וערכים, סטודנטים, פועלים ואחרים, מהם יבוררו הבעיות המשותפות הםעםיקותאר תם. י. משל חטעים כי מנצרת חייבת לצאת קריאה לעולם הערבי, . ל־ הפסיק את פעולות האיבר. ולכונן שלום אמת שיביא עמי רווחה לכל עמי האמור.

הזדהות עמ עקרונות ‭:'., ‬ תנועת הפועליפ ההפשית‭. :'‬ בהתייחסו לאופי הביךלאומי ש יל האחד במאי אמר משל, שביום -זה מביעים פועלי ישראל יחד עם מיליונים רבים של פועלים ברחבי העולם את הזדהותם עם עקרונות תנועת הפועלים חתפשית — עם המאבק לחדות, לקידום מעמדץ 71־ כלכלי וההכרתי של הפועל‭?, ‬ל־ יצירת הברד. צודקת יותר בעולמנו ולשלום של אמת. הוא הוסיף כייום זה נראה " לני מתאים כדי לחדש פנייתנו לתנועות הפועלים בעולם ההפשי, להביע ביתר תוקף תביעתן להשבת שלום של אמת באזורנו. תנועת־ השחרור •של העם היהודי, שנאב־ קד, תחת הנהגת תנועת הפועלים לזכותנו לחיות בשלום על רצועת אדמה משלבו, זכתה מראשיתה ל־ אהדה ולסיוע מצד תנועות הפועלים בעולם — סיים משל את דבריו; פתח והינהה את העצרת יו‭3''‬ _חמחלקה הערבית יעקב כ ד, ן.

יעקב סורוביץ' בשבת בבוקר מת בגיל 82 דר מוסיקאי יעקב פורוביץ‭, _'‬ממייסדי התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אחד מכנריר. הראשונים ומנהלה שנים רבות. נולד בווארשה ובה סיים בהצטיינות את השכלתו המוסיקלית בקונסרברטוריון. משית 1909 עד 1936 היה חבר הפילהרמונית של? בירת פולין, תהילה כנגן קבוצת הכינור הראשון _ואחר־כך כראש קבוצת הכינור השני. שנים רבות היד, חבר הנהלת התזמורת ובתפ־ קיד זה היה אחראי לניהול הכספי של המוסד ולהזמנה סולנים ומנצ־ חים אורחים. על תרומתו לפילהד־ מונית בפולין זכה באות־הצטיינות של ממשלת פולין. בשנת 1935 עלה סורוביץ' ל־ ארץ־ישראל, לבדוק אפשרויות להקים מרכז יהודי למוסי־ קה. הוא השתלם ביזמתו של ברוניסלב הוברמן להקים תזמורת פילהרמונית בתל־אביב ובביתו בוארשה נבחנו המועמדים לתזמורת הארץ־ישראלית. באוקטובר 1936 היסל את ענייניו בפולין, ועלה לארץ. הוא עבד בתזמורת, בנגינה ובהנהלת המוסד. עד צאתו לפנסיה בשנת ‭. 1951‬גם לאהר מכן מילא שנים אחדות תפקיד המפקח י על התזמורת ועסק בהזמנת סול• • נים, מנצחים ומבצעים בן מח"ץ־לארץ. הניח אלמנח‭), ‬חבר התזמורת_^ ובת, נכדים ונינים.

חגיגות דד 1 במאי בעולם בסימן המחלוקת המדינית

לונדון‭2, ‬ (ע"ר‭—. (‬ חג העבודה הבין־לאומי, האחד במאי, צויין במקומות רבים בעולם דווקא על־ידי _חילוקי־דעות מדיניים כלפי חוץ. דק במדינות ספורות שימשה הדרישה לתנאי עבודה משופרים נקודת־המפתח של החגיגות, המתקיימות שנה שנד. בתאריך זה. מאז ‭. 1880 ‬

0 כשוודיה קראו מפגינים שמאלניים: "ארה"ב, צאי מקמבר דיה‭, "‬בשווייץ רמסו את הדגל הספרדי , ובפולין עזיו דיפלומטים אמריקאיים את המצעד שנערך ל־ רגל הג זה. 0 כמוסקדה הצהיר ליאוניד ברז'נייב, מזכיר המפלגה תקומו־ ניםטית הסובייטית, על סולידר־ יות עם העמים הערביים ועם "ה־ פטריוטים הגיבורים של וייטנאם‭. "‬ אולם הוא לא השמיע שום הצה־ רה בקשר למעורבות של ארה"ב בקמבודיה, במשך נאומו שארד

עשר דקות. זו השנה השניה, שבה לא נערך מצעד צבאי סובייטי ב־1 במאי. הכיכר הראשית של העיר היתד, ים של דגלים אדומים, באשר עבר בה מצעד המתעמלים, תלמידי בתי הספר והאזרחים. _» כפי" הופנו העיניים ללוויין הראשון של המדינה, הסובב זה שבוע סביב כדור הארץ ומשמיע את השיר המאואיסטי?המזרח הוא " אדום‭. "‬ערי סין היו מקושטות בדגלים ובפנסים אדומים. _» בהא"י קראו ראשי צפון־ וייטנאם לפעולה עולמית "לעצור בעד יד _הדמיש של האימפריאליס־ טימ האמריקאיים‭. "‬ בוארשה גינה מנהיג המפלגה הקומוניסטית הפולנית ולדיסלאב גומולקר, את "ההתערבות הצבאית הברוטאלית החדשה של האימפ־ ריאליזם האמריקאי בקמבודיה ‭© . "‬ בפאריס השתמשה המשטרה בגאז מדמיע, כדי לפזר סטודנטים מפגינים. מספר אנשים נעצרו. ב־ רחבי צרפת הפגינו פועלים נגד הצעת חוק של הממשלה בקשר לשמירת הסדר, שמטרתה למנוע הפגנות אלימות. o בספרד פיזרה המשטרה כ־

200 מפגינים שהפיצו כרוזים ה־ קוראים להקמת איגודים מקצועיים חפשיים ולשחרור אסירים מדיניים. המפגינים הם חברי "ועדי הפוע־ לים" שבמחתרת. בבארצלונה הונ־ פי בליל שבת דגלים אדומים ו־ הוטלו בקבוקי מולוטוב על מכו־ נית. בסביליה פיזרה המשטרה אסי־ פה של 200 פועלים צעירים.

» כקריית הואטיקאן קרא האפיפיור להתפלל למען פועלי ה־ עולם, כולל הנשים. האפיפיור נאט בפני צליינים 'שנתקבלו לראיון כללי ב־1 במאי, שהוא גט יום הקדוש יוסף הפועל‭". ‬עלינו גם להתפלל למען האשד" הנמצאת כיום בכל תהומי העבודה, בדי שתוכל לשמור על האישיות ה־ רוחנית והמוסרית המיוחדת שלה‭, "‬ אמר ראש הכנסיה הקתולית. © הקאנצלר וילי בראנדט צעד בראש תהלוכת פועלי הפלדה בעיר התעשייתית דורטמונד. הוא נשא יום החג, בעיר מילהיים ש באגן נאום בפני פועלי המתכת, בערב הדוהר ובו סקר את מדיניות ה־

חוץ של מערב־גדמנידבאתונה השתתפו אלפי פועלים באסיפות שאורגנו מטעם הממשלה. • בטוקיו לא נראו השנה סיס־ מאות אנטי־אמריקאיות בעצרת ה־ ראשית שנערכת לדגל יום החג, וזאת בניגוד להגיגיות ד. ־1 במאי בשנים קודמות. o _כמאנילה בירת הפיליפינים השתמשה המשטרה בגאז מדמיע וביריות באוויר, כאשר הפגינו סטו־ דנטים לאות אהדה עם פועלי מפ־ על טבק מקומי השובתים. בקבו־ קי מולוטוב התפוצצו ליד המפעל. סיסמת החגיגות באלג'יריה הי־ תה "סולידריות עם העם הפלשתי־ נאי‭. "‬ o כדמשק השתתפו מנהיגי מפ־ לגת ה"בעת" ומחבלים פלשתינ־ איים בתהלוכת 1 במאי שארכה שלוש שעות. הצועדים נשאו כר־ זות שתקפו את ‭,, ‬האימפריאליזם האמריקאי ואת בסיסו — ישראל‭. "‬ איש ה"בעת" עבד־אל־חמיד מיק־ דאד שנאם בשם הנשיא אתאסי, תיאר בנאומו את שליטי עיראק כ"כת ימנית‭. "‬ o ככגדאד חגגו את ה‭1*‬ במאי בתהלוכת ענק, שבה השתתפו גם קבוצות גדולות של כורדים.

היטפי מטוס "בואינג ‭, "727‬ עם 68 איש בתוכו, שאילצו את הטייסים לנחות בקובה, נאלצו לוותר על דרישתם שהטייס יטיס אותם לאפריקה וקיבלו את הצעת קובה לתת להם מקלט.

רומניה ־ אל־םלוואדור ‭0:2 ‬

שחקני בורמה "מחבקים" את השופט ההונג־לןונגי, שפסלן הרחקת אחד משחקניהם

השופט יורד מהשדה בליווי משמר שוטרים פיליפיניס. הוא חזר אחי'כ למגרש והודה לקפטן הנבחרת הישראלית שרגא _טופולנסקי לרדת מהמגרש — על לא עוון בכפו

שלום שוורץ מובל לתדר העזרה הראשונה, לאחר שנפצע כשתי רגליו במשחק נגד נבחרת הפיליפינים/ בו ניצחה ישראל ‭0:3‬ הליגה ככדורסל ‭. 1‬מכבי ת"א ‭. 2 42 1502:2066 21‬הפועל ת"א ‭. 3 40 1610:1963 21‬ג"ב/נען ‭. 4 31 1733:1732 21‬הפועל חולון ‭. 5 31 1781:1783 21‬אש‭/. ‬אפיקים ‭. 6 30 1631:1542 21‬ניר־דוד ‭. 7 30 1549:1506 21‬מכבי ר"ג ‭. 8 30 1771:1689 21‬מכבי חיפה ‭. 9 29 1799:1552 21‬חפועל חיפח ‭. 10 29 1711:1698 21‬חפועל ק"ח ‭. 11 29 1809:1690 21‬חפועל י־ם ‭. 12 29 1872:1742 21‬בית־אלפא ‭28 1852:1657 21‬ נציגי 12 מדינות, לרבות 7 מדינות ערביות‭,, ‬השתתפו ב־ פאריס בפתיחת הוועידה הראשונה של תנועות גוער מדיניות ערביות ואידופיות.

במשחק. בין־ארצי בכדורגל שתי- _בסאךסאלוואזדר, ניצחה נב־ ' תרת המשנה של רומניה, ש־ ביקרח בארץ, את נבחרת אל־ פאלוואדור ‭. (0:0) 0:2‬במשחקה־ ראשון. נפרדו השתיים בתיקו‭. 2:2‬ את שני השערים הבקיע טא־ טארו, בדקות 68 ו־‭. 76‬ שוערה של ' אל־־םאלוואדור, חו־ אן פרנאנדז, היה השחקן הטוב ביותר בשורות נבחרתו, בהצילו את שערו משערים נוספים, וזכה לתשואות סוערות של ‭30, 000‬ ה־ צופים. מקסיקו—אקוודור ‭2:4‬ נבחרת הכדורגל של מקסיקו ניצחה בליאון את נבחרת אקוודור ‭, (1:1). 2:4‬במשהק מבחן נוסף לקראת הופעתה בגביע העולמי. טוטנהאפ - ארסנל ‭0:1‬ במשחק הנעילה בליגה האנגלית בכדורגל, ניצחה טוטנהאם

את ארסנל ‭, 0:1‬כשאת שער ה־ נצחו!הבקיע הסקוטי הבין־לאו־ מי, אלן גידזין בדקה ח־67 ב־ נגיחת ראש. ספרד _ תורכיה ‭70:86‬ בפתיחת טורניר הנוער 'הקדם־ אירופי בכדורסל בלוקפמבירג, י גברה ספרד על תוורכית ‭. (29:42) 70:86‬ י יגדילו את _איצגידיון וומכלי בסוף החודש תיערך ישיבה בין התאחדות הליגה וההתאחדות האנגלית בדבר הגדלת קיבולו של איצטדיון וימבלי ב־‭30, 000‬ מקומות. ראש ממשלת בריטניה, הרולד וילסון אמר בטלוויזיה, כי הממ־ שלה תסייע בכך. עתה מכיל איצטדיון וומבלי ‭100, 000‬ מקומות.

תחתית בוערת בכדורסל חמש קבוצות בלאומית מועמדות לירידה

מאת יעקב פתאל משחקי המחזור הלפני אחרון בליגה הלאומית בכדורסל היו שקולים ומרתקים, שבסיומם נקבעו מספר עובדות.

_עובדח אחת הובהרח באורח סופי — מכבי תל־אביב זכתה באליפות אחרי שניצחה במגד־ שח את מכבי חיפה ‭. (37:41) 73;96 —‬קבוצת מכבי ת"א מקדימה את קבוצת חפועל ת"א (ניצחה בליל שבת את הפועל חיפה ‭(67:68 "‬ בשתי נקודות. ל־ משחק הדרבי שייערך במחזור האחרון אין כל השיבות. מאידך, לא חלה התבהרות סופית בתחתית ולא נקבעח אף לא יורדת אחת לליגה נמוכד, יותר, אם כי היורדות שיקבעו במחזור האחרון :יהיו מבין. חמש הקבוצות הבאות — הפועל ומכבי חיפה, הפועל קרית־חיים, ה־ פועל ירושלים והפועל בית־אל־ פא. המעניין בכל התופעה הוא שארבע קבוצות ייאבקו ביניהן על הישארותו בליגה הלאומית. לפתרון הסופי יש מספר אפשרו־ יות, כך שכל קבוצה אינה יכו־ לה לעשות הישובים כלשהם. במצב הקשה ביותר נמצאת ק־ בוצת הפועל ירושלים, שתצא ל־ משחק חוץ בבית־אלפא. אגב, ב־ מחזור האחרון נוצחה קבוצת הבירה על־ידי מכבי רמת־גן ‭. 97:93‬ הפועל ירושלים יישאר בליגה ה־ לאוגדת, אם ינצח את בית־אל־ פא, והפועל היפה ינצח את ה־ פועל קרית־היים. אם קבוצת ה־ פועל ירושלים תנוצח ביותר מ־ 4 נקודות בבית־אלפא היא _תיד מהליגה. במקרה זה, יש סיכויים לבית־אלפא להינצל במידה שהפועל חיפה ינצח את הפועל

ללא צורך, ובשתי הדקות _חאח־ י דונות של המשחק, על סף נצתון סנסציוני, איבד כדורים בצורה פזיזח, שנוצלו על־ידי האורחים כדי לזכות בנצחון. ת"א חוליכח ‭. 60:62‬חיפח רכ־ שח יתרון ‭, 64:65, 62:63‬כאשר נותרו 2 דקות לסיום. פרידמן קבע ‭64:66‬ וח"א הישוותה ‭. 66:66‬ קמינסקי רכש ית_'_רון לקבוצתו בזריקת עונשין ‭. 66:67‬הכדור עבר לחיפאים והגיעי לפרידמן, שהחטיא פעמיים בצורה פזיזה. בר־ זילי קבע בעונשין ‭, 66:68‬כשנותרו 19 שניות לסיום. הכדור עבר פעמיים מקבוצה לקבוצה עד שוייס חחיפאי פרץ והוכשל, וייס ניצל רק _נסיון אחד, וקבע אח תוצאת המשחק ‭67:68 —‬ לת"א. הכדור עבד לידי _חתל־אביבים שהחזיקו. בו עד לשריקת ה־ סיום‭??‬ נקודות להפועל ת"א: דקל ‭, (15)‬לישיגסקי ‭, (12)‬גוט וטו־ רנשיין ‭11)‬ כ"א‭, (‬ברזילי ‭, (9)‬ קמינסקי ‭, (5)‬אלבו ‭, (3)‬גולדברג ‭. (2)‬ להפועל חיפה: אבידור ו־ פרידמן ‭15)‬ כ"א‭;(‬וייס ‭, (12)‬ וייס ‭, (12)‬מינץ ולוי ‭8)‬ כ"א‭, (‬ מזרהי ‭, (6)‬פויירשטיין ‭. (3)‬ ד"רקס הציל משחק לא פחות מרתק 'דרמא־ טי נערך גם בבירה ביו הפועל המקומי ומכבי ר"ג. שבסיומו ניצהק קבוצת מכבי ר"ג ‭. (36:59) 93:97‬רמת־גן הוליכה ביתרון ברור במשך רוב זמן המשחק. ירושלים שמרה אישית, אך לא הצליחה לשתק את קמיל די־ רקס שהיה מצויין. במצב על ‭:!0:45‬ לר"ג עברה ירושלים לשמירה איזורית ובכר יצא העוקץ מדירקס. ירושלים הקטינה ‭. 47:59‬המשחק הופסק מספר פעמים, כאשר _הרמת־גנים טענו, כי אנשי המזכירות משהים את שעון־העצר ובכך מא־ ריכים את זמן המשחק. תנופת הירושלמים נמשכה וההפרש צומצם עד כדי שתי נקודות ‭65:57 —‬ לר"ג. כאן פרצה שערוריה שבסיומה הוצא הנציג הר. _זת־גני מהמזכירות. המשחק המשיך להתנהל בכוחות שקולים ‭. 85:85, 77:77 —‬דירקס היקנה לקבוצתו יתרון ‭85:91 —‬ שהב־ טית את הנצחון ואת ־הישארות בליגה הלאומית. מאידך, הפסד זה סיבך את הירושלמים קשות בתחתית. נקודות לר"ג: דירקס ‭, (33)‬ ריקלין ‭, (30)‬שרמן ‭, (10)‬צ'ח־ נובסקי ‭, (8)‬גוטמן ‭, (8)‬אשרוב ‭(6)‬ ומנדס ‭. (2)‬ לירושלים : שטיינברג ‭, (24)‬ נוימן ‭, (19)‬שפירא ‭, (13)‬ברגמן ‭, (8)‬שטיעיץ ‭, (8)‬ב. לוי ‭, (7)‬ אמיר וברקוביץ ‭2)‬ כ"א‭. (‬ הסיווש של _ניד־דוד קבוצת הפועל ניר־דוד :יצלה את מגרשה כדי לנצח את הפו - על אשדות־אפיקים ‭(35:30) 70:72‬ ולהבטיח את הישארותה בליגה

קרית־היים. מכבי היפה חייב לנצח בבית את הפועל ניר־דוד, כדי להישאר בליגה, דבר שנראה כאפשרי. המשחק שייערך בקרית־חיים בין הפועל חיפה והפועל המקומי יהיה קרב לחיים או למוות. המנצחת במשחק זה תבטיח את הישארותה בליגה הלאומית. ה־ פועל חיפה יכול להינצל גם אם יפסיד, אך זאת במידה. וחפועל בית־אלפא ינצח את השועל ירושלים. ברור שהישובים אלה הם חי־ אורטיים וכדי לקבל את חפתרו־ נות נאלץ להמתין ללי־־שבת, כ־ אשר יתקיימו משחקי המחזור האחרון. אכן, התנהלה השנה ליגה מעניינת, מרתקת ודרמאטיח, שבמהלכה היו כל הקבוצות בסכנת ירידה, פרט להפועל ומכבי ת"א. גם האליפות הוכרעה באורח סופי רק במחזור שלפני אחרון. ההפסד של פרידמן. המשחק ־ המעניין והמרתק ביותר של המחזור האחרון נערך בחיפה, שם ניצח הפועל תל־א־ ביב את הפועל חיפה על חודח של נקודה ‭. (37:39) 67:68 —‬ את ההפסד החיפאי ניתן לזקוף לחובתו של הכדורגלן האמרי־ קאי אלן פרידמן. אם תרד ה־ קבוצה לליגה נמוכה יותר ניתז להאשים בכד רק את פרידמן ‭.. ‬שחקן זה הפריז בזריקות לסל

בליגח חלאומי. הש-יחק היה שקול, והיתרון עבר מקבוצה ל־ קבוצה לסרוגין. אשדות־אפיקים פתחה טוב ובניצוחם של זוהר וגמר הוליכה במחצית חראשונח ‭, 24:35‬ובסיו־ מה ‭. 30:35‬במחצית השניה היה חמשחק שקול. רק בדקח ה־25 רכשח ניר־דוד יתרון ראשון ‭39:40‬ שנשמר עד לסיום. נקודות למיר־דוד : טיימר ‭, (37)‬גופר ‭, (14)‬בדשי ‭, (10)‬ גולוב ‭, (5)‬קלאס ‭(4)‬ ושדמי ‭. (2)‬ נקודות לאשדות־אפיקים: גמר ‭, (17)‬זוהר ‭, (14)‬דיין ‭, (12)‬ אייל ‭, (9)‬מלמוד ‭, (8)‬וולפסון ‭(6)‬ וניב ‭. (4)‬ מכבי לא התאמץ קבוצת מכבי ת''א לא נאלצה להתאמץ כדי לנצח במגרשה את מכבי חיפה ‭3:96 —‬ד ‭. (37:41)‬ נצהון זה הבטיח את תואר האליפות לקבוצה. נקודות למכבי ת"א: שטרקמן ‭, (34)‬מק־מהון ‭, (22)‬ לדה ‭, (19)‬כהן־מינץ ‭, (14)‬נוי־ ?רק ‭, (12)‬שוורץ ‭. (6)‬ נקודות למכבי היפה : בוכבינדר ‭, (23)‬איזיק ‭, (15)‬בן־ זאב ‭, (11)‬קיסלוב ‭, (8) . ‬שיינ־ ביום ‭, (5)‬כגן ‭(7)‬ ושוורץ ‭. (4)‬ האהיס רייפ ניצהו משחק טוב במחצית הראשונה תיקנה לחפועל גבעת־ברנר/נען נצחין על הפוע' 'ץ 'ת־דויים ‭. (26:56) 79:111‬חמשחק שנערך בגבעת־ברנר היה מהיר ובו בלטו האחים גדעון וזאב ריים. נקודות לג"ב/נען: גדעון רייס, זאב רייס וגיר ‭21)‬ כ"א‭, (‬ גינדין ופימנטל ‭20)‬ כ"א‭, (‬קמיאל

‭. (8)‬ נקודות לק"ח: אגם ‭, (250‬ אנגל ‭, (21)‬עינבר ‭, (13)‬הלפרין ‭, (10)‬אביאל ‭, (4)‬מרקוביץ בר־ עם ומינץ ‭2)‬ ב"א‭. (‬ ההתאוששות של אשד עופר אשד שהיטיב לשחק במחצית השניה, היקנה לקבוצתו — הפועל חולון — נצחון ביתי על הפועל בית־אלפא ‭. (46:46) 93:105. ‬במחצית הראשונה התנהל משחק שקול והיתרון עבר מקבוצה לקבוצה. רק במחצית השניה, כאשר אשד היטיב לשחק הובטח הנצהון החולוני. נקודות להו‭''‬ון: אשד ‭, (47)‬ שטרן ‭, (26)‬ברק ‭, (18)‬פפקין ‭, (8)‬לנדאו ‭(3)‬ וקונפורטי ‭. (3)‬ נקודות לבית-אלפא : מ. הכהן ‭, (33)‬רוזנברג ‭, (25)‬יצחק כהן ויורם כהן ‭10)‬ כ''א‭, (‬לימון ‭, (6)‬לב, ברנס, הדם ושרייבמן ‭2)‬ כ"א‭. (‬ משחקי המחזור האחרון: הפועל בית־אלפא — ־פועל ירושלים ;מכבי ר"ג — הפועל ג"ב/ נען;הפועל קרית־היים _ הפועל היפה _: מכבי היפה — ה - פועל ניר־דוד, • הפועל אשרות/ אפיקים — הפועל חולון. הדרבי ־תל־אביבי בין קבוצות מכבי והפועל יתקיים ביום ג' הבא.

ג'ו יואיס אושפז בב"יה פסיכיאטרי

אלוף העולם לשעיר במש־ קל כבד, הכושי ג'ו לוא־ס בן דר‭, 56‬אושפז בליל שבת בבית הולים _פסיכיאטרי בדנ־ בר, קולורדו, להסתכלות, " דיאגנוזה והתנהגות, נוכח מ־ חלה רוחנית" — נמסר מ־ ביה"ה. בנו של האלוף, בן ה־‭, 24‬ המשתלם כעו"ד, נצטווה על־ ידי השופט למסור את אביו בידי אנשי החוק שהובילוהו לביח"ח. לוא־ס הצהיר בפני כתבים על הצעדים שנעשו נגדו, ניסו _להרחיקני‭. "‬אשתו אמ- " רה‭., ‬בעלי חולה, אך אינו ‭, "‬ יודע זאת‭. ''‬היא הוסיפה, ש־ ג'ו לואיס סובל מכך מאז אפריל ‭. 1969‬ג'ו הסכים לר־ אות באפריל אשתקד פסי‭- . -‬כיאטר בדטרויט, ואז נקבע, כי יהיה תחת פיקוח רפואי. לואיס הבכים תהילה לחי־ כנס לביח"ח, אך לאהר־מכן סירב לעשות זאת. לואיםהיה באוקטובר• אשתקד בבי"ה פ־ סיכיאטרי ושוחרר לאחר־מכן. י לפי צו בית־משפט, צריך " לואיס להישאר בביה"ח 90 יום לשם בדיקות‭. "‬כל ההל־ טה בקשר להתנהגות ההולה, תיעשה על־ידי ' רופאי ביה"־ ‭, ! , ‬ נמסר על־ידי מנהל ביח"ח ה־ כללי של קולורדו. לואיס החזיק בתואר העול־ , מי במשקל כבד 12 שנה, מ־ 1937 עד ‭. 1949‬ן