⁨⁨דבר⁩, 3 מאי 1970⁩ — שערים היו מונעים השערוריה במאנילה [⁨כתבה⁩]

שערים היו מונעים השערוריה במאנילה

מאת מדרבי רינקובסקי

נבחרת הנוער של ישראל כדורגל יצאה למאנילה הרחוקה, כדי לההזיר עטרה ליושנה. הכ־ וונה היתד, להחזיר לישראל את גביע אסיה לנבחרות נוער, ש־ היה בעבר בידינו במשך ארביע שנים רצופות. המשימה נכשלה. אנו מדברים על כשלון, וזאת למרות מד, ש־ שמענו וקראנו אודות מה שקרה והתרחש במאנילה. למרות שכל מה שארע שם, רחוק מספורט כרחוק מזרח ממערב, נהלה ה־ נבחרת הצעירה שלנו כשלון ח ־ רוץ• אותם שחקנים יריבים, שכד. הירבולקצץ" ברגלי שחקנינו; אותם עסקנים " , שהפכו במאנילה את המושגספורט" לחוכא ו־ איטלולא;ואותם " צופים, שהיו כה עויינים לנבחרתנו ולמדינתנו — כל אלה היו משנים את יח־ םמ, אם הנבחרת הישראלית הי־ תה מבקיעה שערים, אילו היתה זוכה בנצחונות גבוהים ומרשי־ מים. אלא שעוד בישראל, לפני ש־ יצאה למאנילח, היה ברור לכל, כי לנבחרת הסר המחץ הדרוש להבקעת שערים. בכל משחקי ח־ מבחן ראינו, כי ההגנח של נב־ _חרחנו חצעירח חיא מצויינת, בעוד _שחחלוציים אינם מוצאים את חנוסחה להבקעת שער היריב. ה־ דבר התברר גם במסע המבחן באיטליה ובהולנד, שם נוצחח נבחרת הנוער שלנו פעמיים בהפסד מינימאלי— ‭, 1:0‬_כשההגנח חוכיחה את עצמה באיתנה, בעוד החלוצים לא הצליחו להבקיע ש-

ערים. ואכן, חדבר חזר על עצמו גם במאנילח. במשחק הראשון ניצחו, אמנם, הבחורים בשיעור ‭0:7‬ את נבחרת סינגפור, ונצחון זח חר־ שים והלהיב, אלא שאז בא המשחק עם לאום, וחרף חעליונות הרבה של ישראל, נסתיים המשחק בתיקו אפם, וחשף את חול־ שת ההחקפח חישראלית. במשחק עם חפיליפינים, שהעלה את נב־ הרתנו לרבע הגמר, היא ניצחח בשיעור ‭, 0:3‬אך אז בא חמש־ הק עם בורמה, שגם בו לא הבקיעו החלוצים את השערים ה־ מיוחלים. אין לנו כל ספק ‭:1‬כד —יזאת גם מציינים במברקיהם כל הפרשנים הישראליים המתלווים ל־ נבחרתנו — כי נבחרת הנוער של ישראל חיא הנבחרת _חטובח ביותר בטורניר חאסיאני. כאמור, אין לנו כל ספק 'בכד, אלא ש־ עליונות צריך גם לבטא, ובכ־ דורגל מבטאים זאת בשערים. ואם חנבחרת מסיימת בתיקו אפס עם נבחרת כשל לאום, הרי ח־ דבר אומר דרשני. בשנים הקודמות — בתקופח ששפיגל, _שפיגלר ורוזנטל עוד היו בנבחרת הנוער — _זכתח הנבחרת בנצחונות גבוהים ומרשימים, כ־‭0:8, 0:9‬ וכוי. גם או לא אחבו אוחנו באסיח, אלא שאז העריכו אותנו ואת הישגינו. גם היום — ואנו משוכנעים בכד — אילו היתד, נבחרת הנועד שלנו מבטאת את עליונותה גם בשערים, ומשהקיה היו מסתיימים בנצחונות גבוהים — היינו זוכים בתשואות, במקום קראות ח־ גנאי והבוז.

* יהד עם זה, אסור לעבור ל־ סדר־היום על מה שהתרחש ב־ מאנילה. זוהי שערוריר, שחייבת למצוא ביטוי בכל מוסדות ח כדורגל הבינלאומיים. אנו סבר רים כי כבר במקסיקו, בישיבת הקונפדרציה האסיאנית בכדורגל, וכן בישיבת פיפ‭''‬א, שייערכו ב־ מקביל למשחקי הגביע העולמי — הייבים נציגינו להתריע על מושגי הספורט המסולפים, שה־ יינו עדים להם ל‭!. ‬חרונה במגרש, הכדורגל של טהראן ושל מאנילה. אין אנו סבורים, כי עלינו לפרוש מהזירה האסיאנית, כעק־ בות מה שקרה. ראשית, אנו ש־ ייכים ליבשת זו, ושנית — ל־ ידיעת כל אלה, התובעים שנעבור לזירה האירופית — ט־ם קיבלו י אותנו שם, ואין כל םי־ פוי לכך בשנים הקרובות. והעיקר: פרישתנו מאסיה תה־ ווה פתרון מאד נוה לקברניטי הכדורגל באסיה, ותחסוך להם כאב ראש לא קטן. חם מצפים לכך, ובל ניתן להם את התענוג הזה. האמת היא - והכל יודעים זאת — כי נכנסנו לאותה זירה סוערת של אסיה, מתוך ידיעה, כי מבחינה ספורטיבית לא . נלמד שם דבר. הופעל להץ על ההת־ אחדות לכדורגל על־ידי גורמים מדיניים, שמצאו, כי השתתפותנו במפעלים שביבשת ?הענקית תו־ עיל לענין הישראלי. בל נגרום י עתה נזק לכלמה שהושקע, ו־ נמשיד להשתתף במפעלים האם־ יאניים השונים. וצדק גם ראש משלחתנו, יהודה ‭. . '‬ליליאן, של־ הורה להמשיך במשחק, חרף מה שקרה, ואף הורה למאמן ולשחקנים ללכת למסיבה, למרות ה־ עוול והקיפוח.

ואגב, ראשי משלחת: מבלי לפגוע . בראשי המשלהת במאי נילה — שאינם אשמים, במובן, במח שקרה — אולי צריה לש־ קול שיגור אנשים קבועים בראש המשלחות לאסיה, ממש כשם שראשי משלחות אחרים מגיעים בקביעות לכל _הטירניר־ם. נראה‭., ‬כי באסיה צריכים לפעול אנשים, המכירים שם את כולם, והמשתתפים בכל הקונגרסים. נראה . לנו‭., ‬שהמנטליות האסיא־ נית של אותו גנראל, בשם הו־ קו, מבורמה, המופיע יה שנים בכל הקונגרסים וחטורנירים, תכריח אותו להתחשב באדם שהוא מכירו זה שנים, והבא לכל הי־ מיפגשים חאסיאניים, הוא יחוד שב בו, בין אם הדבר ינבע מי• פחד ובין אם מהערכה :מהערצה. על כל פנים, כך נדמח לנו, אין חוא — וחבריו ראשי הי• משלחות ' האחרים — מתייחסים במלוא הכבוד אל ראש משיחת, שחם רואים אותו. לראשונה בחברתם. ‭?¥?‬ אבל, כאמור, חמירשם העיקרי לחצלחה באסיה, הוא נבחרת טובח, נבחרת שחלוציח מבקיעים שערים, נבחרת _חמנצחת בתוצאות גבוהות ומשכנעות. רק נב־ הרת כזו תזכה בכבוד הראוי ביבשת חאסיאנית, ותחזור משם עטורת תהילה.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩