⁨⁨דבר⁩, 15 פברואר 1970⁩ — הרב רצון (רצ'א) צארום [⁨כתבה⁩]

הרב רצון (רצ'א) צארום

בביתו בירושלים נפטר פתאום אור, ליום ח' בשבוע שעבר חרב רצון (רציא) צארום, מגדולי התורה בין יוצאי תימן. מששוד־ רד. הידיעה למחרת היום ב"קול ישראל‭, "‬נהרו רבים לירושלים כדי לחלוק. לו את הכבוד האח־ רון. בחלויח, שיצאח בשעות ה־ הצהרים, השתתפו אלפים ובין המספידים היו הרבנים: שלום הלוי, יוסף קאפח, יחיא נסים, יחיא אלשיך, שלום חבשוש, סעדיה שריון, יוסף קודח, שלמה צדוק ואחרים. בולם ספדו לו ברגש רב, העלו את מידותיו התרומיות ואת דמותו הנערצת ובשעות שלאחר חצהרים המאוחרות הובא למנוחות בהר המנוחות. בן 93 במותו. השאיר אשה, שלושח בנים וארבע בנות, נכ־ דים ותלמידים רבים. זקן ושבע ימים _• הלך לעולמו. איש התורה והאמונה וחסיד גדול של עמו?ומולדתו: בגולה נחשב לעילוי ראשון במעלה, כראש המדברים _וכאברך שנתברך בקסם התפעלות ויראת כבוד

מעורר. תלמידם וחברם המובהק של שני גאוני חדור, חרבנים יחיא קאפח ויחיא אביד, אך גם איש ציבור דגול, מורה בחסד ושריד מאותה קבוצת אנשי סגולה, שהרימה קרנה של היהדות בין הגויים, ואשר שיוותה לה בעיני הגויים רמות של עדה נאורה ו־ _rtn השראה. עדיין זכורים ימים שבהם• הופיע לפני שליטים אם כסניגור יתומים מובלים לשמד או בעסקי ציבור אחרים — וההן, הענווה ודברי הטעם שלו ריככו לבבות והביאו לביטול רוע הגזירות. שקדן בתורה היה מאין כמוהו, עשיר בידע ובעל תפיםח חריפה שהפתיעה לא אחת אפילו את רבותיו — חכל חיטו לו אוזן. משעלה לארץ ב־1949 קבע מגוריו בירושלים משאת נפשו ושיקע עצמו בתורה, קבע לה עתים, קיים שיעורים וחיה למורה ולמדריך לכל סביבתו ו־ לכל הפונים אליו. במותו נתייתמה עדת יוצאי תימן בישראל מאישיות _רבת־חן וכבוד. -־ ־— אליפז