⁨⁨דבר⁩, 12 פברואר 1970⁩ — כמד,מלים ליעקב מחלרף [⁨כתבה⁩]

כמד, מלים ליעקב מחלרף

(המשך מעמי ‭(3‬ דנית, שנמשך ער לשעות הבוקר, עלה _למטוביס 500 לירות. בין המשלמים היית גם זיתה. י נכון, את־ גבר. זאת שמענו מפיך לא פעם. גס דוד אלבז, שכיהן עד לפני _#פיטרת אוהו. כמנהל מ. ד. א‭,. ‬שמע זאת בשעת ויכוח, אתך. גם בפני אשתו של יעקב ביטון התפארת בגבריותך. כשבעלה ביקש _לחרחיב את ה־ קיוסק שברשותו קיבלת ממנו שני שטיחים. אחד בשבילך, בשווי של 500 ל"י, והשני בשביל הממונה על המחוז, ישראל קניג. כאשר. החזיר לך קניג את השטיח בטענה שאינו מקבל מתנות, הס־ ברת, כי אין זה שוחד אלא מתנה כמנחג עדות חמזרח לכבד שר גדול עם כניסתו לדירה חדשה. והרשימה עדיין ארוכה לשיא ההפקרות הציבורית הגיע _ביתרונה ראש המועצה. דבר" " היה הראשון שגילה ופירסם את פרשת ניצול התקציב, שיועד ל־ סידור המקלטים וריהוטם_, לתש־ לוםמשכורות וחובות שוטפים ‭" . "‬ בעקבות הפרסום נכנסו לתמונה ועדות הכספים והפנים של •ה־

כנסת וכן סגן שר הפנים* מבקר המדינה נתבקש לברר את אמי־ חוח הפרסומים, יעקב מחלוף הכחיש זאח, כדרכו בקודש, ־ וקשר ?את ברצונם של העתונאים ל־ התפרנס. לפגי שהגיעה . הפרשה לעתו־ מת, עוררוה חברי סיעת המערך במועצה. עתה, לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה, המאשר את ה־ טענות, הם מתכוננים לפנות אל שר־הפנים ולבקשו להתעלות מעל כל חישובים מפלגתיים. הםמבק־ שים, כי שר־הפנים יפזר את המועצה הנוכחית ויכונן במקום ועדה קרואה. הם גם מתכוננים לפנות אל ראשי גה"ל ואל 120 חברי הכנסת ולהציג בפניהם את השאלה, כיצד יכול נבחר העם (ח"כ דוד לוי מגח"ל) לשבת בצוותא עם ראש מועצה כיעקב מחלוף, ולא להגיב על מחדלים. נראה לי, כי גם הממשלה חייבת לתת דעתה על נושא עיירת ה* ספר ולהיכנס לעובי הקורה. אם לא תמונה במהרה ועדה קרואה בבית־שאן, תיפול העיירה קרבן לשואה חברתית. יהיה זה כתם שאיש מאתנו לא יוכל להתנער ממנו. גדעון רוש