⁨⁨דבר⁩, 13 אוגוסט 1969⁩ — יערי דוחה טענות א .הראל . בענין הטמנת מכשיר־ההאזנה בחדרו [⁨כתבה⁩]

יערי דוחה טענות א . הראל . בענין הטמנת מכשיר־ההאזנה בחדרו

לא באתי במגע עם איש זה שפגיעתו רעה"

מאת סובר " דגר" מי שהיה הטמינה על שירותי־הבטהון איטר הראל טוען, כי הוא הורה בראשית שנות _ה־50 להטמין מכשיר־האזנה בחדרו של ינהיג מפ"פ מאיר יערי , מאהר שבאיתו זמן היה קיים שיתוף־ עילה נין הלק מאנשי מפ"ם לבין _הקימיניםטים.

לדכרי הראל זממי השמאלנים שי י מפ"ם להעביר את מפייט כילה למהנה הקימיניס־ שים. הוא הזהיר את מאיו יעדי ספני קינפפירציה קומיניס־ טית בביפ"ם, אולם יערי דחה אד, אזהרתו יחשד, שזו פדיבוקציה של השלטין:גד מפיס. הואל. המוסר פרטים אלח ב ־ ואיי אחריני ! ת _שפירסט ‭, "‬מאשים _אתמיל גפ את נ"יויעית _מפ"ם זוקיימד, אז מחתות בתיו מעונת־ ־בטחי!•מערכת ענ"ני־החיץ שי מדינת ישראל. דנויי של הואל נאי בתגיבד. על מאמר־מערכת שפורסם שלשים ב"על המשטר• יכ! התקפה תריפד, גד ושימת "ממשיכי ר‭"0‬י" שיצאה בסיסמה "נגד תיפעית הס־ תאבות 'נגד שלניין המנגנון‭". ‬ ב־ מאמר-הטערכת שי _בטאוי מפ"ם ;אמר ביי השאר: . והרי היא ותראי) היש עי מנגנון שמטבע _נריאתי יא היד, נתון מיכתחייה לפיקוח דמיקרטי - ומכוחו שי מנגנין זה עשה נם דברים שיא "עשי, נזכיר נשנהות: מעש־ 3־ מנשיו־האזנד. שהוכנס יתדו עני • דתי של מנהיג־פיעליס תיי. האין זי איפיא גדיטסקד" אם לא יריע מיה, ששמי שי איסר הראי , טפאו' את ושימת . הממשיכים' ‭"1‬ תגוגה ‭, 8‬יערי בתגובת מאיו יעוייונרי י אישו הואל נאמר: "מעילם יא היד, יי עניין להסתבך עם אי-ש זד, ילביא עמי במגע, ביודעי היטב, ני פגיעתו רעד, _ינ־ משך בל הקאו"דד, שלו לא הצליח היא להחליף עמי עשו מלים. אי! זד. מקרו‭,, ‬לדעתי, שהיא נאלץ להתפטר או התסיסו נרעש משירותי בימי _נךגוריון וחזר ושב ו ־ שוב הסתלק או סולק בימי ראש ־ הממשלה המניה ייי אשכיי‭!. ‬הי האיש היחיד נעיימ שעסק בשי־ וותיידיעות ־ חשאיים ועמד נואשם יאשר אהוי התפטרותי עוסק ג־

מטעמים, מתיד הימר •שהיד, ברשיתי, מוסדית נטתין‭., ‬אם הס אמיתיים אי מדומים ומחימו חשאי שהיה ברשותי. ידעתי ני פד, ש־ יפו , איכר הקטן' בהקשר לקניער, וכשיר־ההאזנד, לתיו חדרי לא זו ביבר •!איני נאמן. איא היא פשיט _איסף שי פטפוטים יבדיוח‭*. ‬יסר הראי מספד‭5, ‬י תקע את המכשיר ישנתי יאחד שהזהיר אותי ;פני חתרת ?שמאלנית הקשורה עם דינו טטק"י שעסקו, _נאיסוף •די־ עית. האמת היא. ששמי שי י"לנד _בזיפיע זו הפעם הראשונה ;י פני האופק. הוזהרתי בימים ד, ד, ט, נ־ גביר גי השמאלנות. בפני איש אחר שאין י, איסר הקטן' עניין יפג־ע בי ענשיי, זשהיה אז חבר מפ"ם — ומכוונה לדייר משה סנה. לחשי באזני חבויט מצמרת מפ"ם דאז. שהשתייכו לאחה''ע, ני פנה חשוד בקשרים חשאיים עם ברה"ט. ביקשתי היכחות ואמרתי , שכל עוד לא יונח הדבר, היא נמו כל הבו מפ"ם יבתונט נט ד"ד סנה ייהני אצלי מן הספק ולא אמהר לפסלם. םנוו אני, שנל טי שרוצה לק"ט היגיינה ציבווית ביחסי חברות עט הבויט במפלגה חיינ לנהוג כך. "בתקופה •שאיסו הואי עמד בראש הטיסו, הסתייגי — ולא ר? אבחבו — מהבהישד, הפוליטית מפלגתית שבה עסק מיסד זה, ש־ בראשו עמד. מפייט לא היתה !זי מפלגה הציונית היחידה, נמדומבי, שהתאוננה על קביעת מכשירי־ האזנד, ימשודיט, ישמעני תלונה בזאת אז אף מאישים מונזיים פ ־ מפלגות ציוניית אהוית.

נידוי מכשיר"ההאזנה י "מעניין הונו, איך הגענו אז לגילוי _מבשיו־ההאינד, הזה. היו אלה הימים , שנאנקני עפ השמאלנים של סנה יויפתין. פוזאוט עמדנו בפני _חויון משונה. מדי יום כיומי התפוסמו שיחות אינטימיות שהתנהלי בחרו יגיליבי את מנשיו? ההאזנה, ברור היד, •שמישהוו הי , _צויך יהתנננ ביילה כדי יטפל בי!ואכן באחד הלילות נתפסו איד, שטיפיו כמכשיר ונמסרו ל־ משטרה. ד‭0, ‬ היעמדו נפני בית־ דין‭,, ‬אך בית־המשפט יא הוסיף יחקור וידרוש ושילח את הבחורים האלה מעי פביי מניי שתיפוי שעוד, מעל לראשם. אף־על־פי שמעשה זה עווו תגובות צינוריות יהדיט ציבוריים הזקים. יא פביתי אז לא יבג"ץ ויא יניומים אתויפ, ונתתי יעניין יגווע. הסתפקתי בזה שעצם מעשו, קביעת הטנשיו נשאו תקוע היטנ בתיועת הצינוו, ועובדו, זו היא שמציקה ננואה י־ איסר הראי והוא נודר. מדי פעם מייבי סיפווימ מסיפורים שונים. עד היום ידיע לי ‭?, ‬שהוא יא ביאר. מלהעביר איי הצהרות שהיא יא התכוון לפגוע בי אלא נסנה, ויפ־ תיו !חבריהם. משים־מה סבר הואי, כי לסנה, דיפתיו וחבריהם יא היה מקום נית ייתר ירקיטת מזימותיהם יקנוניותיהם במפ"ם מאשר חדוי דווקא‭?. ‬והנד. המעשיר, הזאת פושטת ויובשת צווה ב־ התאם ימסינות הזמן, ועתה יש יו יתראי מרקחת הרשה. עתה הוא טספר, ני הוא עקב אז אחד קבר ביה בין השטאיבים ונין וייבר, וחבריו שעמלו להעביר?יא פחות ולא יותר את נל מפייט לקומוניזם, ירק , איסר הקטן' ידע על כך ירק היא עמד על המשמר, ילא ינום ? ילא ישן שימר ישראל נסיהי. ידוע * שלא היתר. שים מחתרת קימיניסטית בשידיתינו, מלבד ה ־ שמאיני ם, • ?שמהם חיק סולק, עם _סנד בראש בזמן לאהד טשפטי

_וראב, יחלק בראשיתו של ויפימ שאר בתיר שירותיני. " סיפור"וועה נוס‭"_^‬ "_כמרנן יש לו לאיסר באמתה• תי _סיפ־ד _זייעד. ניטף. היא טספר על שירית ריגיל שלט של טפ"ם שהיד. בתיו שירית החוץ יבצה"ל והעביד משם סודית להנהגת מפ"ם. סיפיו זו, ייתר משהיא מפהיד היא מגיחד. היד, זו, שליש ישנים אחרי מיחמת־השחווו. מפ"ם היי תה עדיין מאיחדת, יאבו נפרדנו סאחה"ע •שליש שנים יאחר מבן. כל חלק* טפ"ם היי מייצבים בכי מ-סדית הצבא והמדינה. בכל ה־ דוגיתיבבי . הסמנויוח, _מתיננו יצאי נל מפקדי החויתית במיחסת־ השהויר יריב וינם של מפקדי י החטיבות לאחו המלחמה. יו ה לבו שגרירים ינציגיס נמדינית שינית, _יש־ם דנר י בענייני הוץ ינטחין יא היה יר לני. הימה יעדהלענייני . כטחיי בזיפ"ם יהיא עסקה ;_בניים אנשים לענייני בטחון. ינמי בגי מפלגה אחואית לניול העט ?ד'־ אוץ ־החליפה גם דעות בתינו" אבי עי איסיר אהד שמרנו כקפדנית, הוא היד, נר-ך _כסיקציית הקיצי־ ניות בייחר. ש־ יא יגונב שמי! בעניינים היוניים של מדיית יש־ ראי י‭!:‬זני נציני מדינה ירה, חייבו ד"ד מדינה ממזרה או ממערב. בטוח אני שיא מעט הידית לכד יא גונב שמץ ממד, שעמד להתרחש גם יפ־ ני ט3צע סיני למריר. שידעני י־ התנגדנו ימנצע זה יבם לסבי מל־ חמת ששת חיטים ?שהתייצבני ללא

. "שיאיים איתי , איך אגיב הפעם על עליליתי י שי , איסד הקטר, ועי: כד הויני לקייע נציות שלא משתמעת לשתי פניפ, שאין לנו שום עניין לעסוק נ. אי0ר הקטן' יבחגלייתיו. העיזונות _טכיאד, יום• _יים הספדים וחסינות שי בביבי היןשלהיט נפשם מנגד בהזית. י־ איטר היא קטן טדי נכדי יטניע בנאמנותם של חברי מפ‭'"‬םי בחס לכי מד, שנוגע לבט י _חין ישייים _ארצני _ימדינתני. גט יריבינו ניפעז _יידעיפ שאין ד3ף קדוש ייתר לכל היד מפייט, מאשר צטידותד, של מפ"ם כילד, ישליחותה הבפחובימז נער ונמובי מעלילותיו שלנו ותגייותיו לא בשאר, א שי לא ל איס "י( י • ד ילעכיו עליתי לסוו־היוט. לאשונו י איי אני היים בתקופה של משטו אחיד כמי בתקופת היחישות הטי־ _ליטיית מפלגתיות, נשנים שאיסר עמד נואש דטוסד ‭. -‬היו אלה אז המנגנון ימי מק־קאותיזט של איסו באמויקד הואל " באו יפי י ץ יימי ההשש בבוה"ט יאסקלציו, אמויקאיח. אי התהלכו, נאטויקה הטק-קארתיסטיונ השמועה שהקו־ עומד לתפוס את אוהב

מוניזם" בנוונד, יאז יבול היה , סבא של יוינ' יספו _בחובות־השמצה י נג־ דני י;ימפ"ם, וננד מ. יפתוה שערי הארץ בפני הצבא האדים. הי‭"/‬ נהמנו בכו שיא עבוד, שנה נינד טאז יהופיע מישהי המקירב במאיד יסבא של יביב, חבו דיד בן־ גיריין בנבידי יבעצטי, בטוחביו, והציע לי הקטת ממשלה משותפת יעשה זאת נכי ההברות!והוקמה ממשדר, על יסוד קיוי־יסיד טשייו־ פיט, ולא. ואיבו בני הייכיתיו שי _נךגיויין אף שטץ של פחד שמא שותפיי לממשלה מהנים לפשיטת הצנא האדים לבניליתיבו ושפא שותפיו אלן, יפתחו , שערי האוץ, לרווחה לפני צבא זד‭., ‬בינתיים נסתיימה תקיפת הפרשיות ותקיפת תקיעת מבשירי־־אזנד" בטחת , המדינה טופקד בידיים נאטנות‭?:. ‬י־ איסר הראי לא נותר, אלא להזין את הציבור בסיפורים בדיט ייעשית נסיונות נואשים יהחיות ייתטפ את תקיפת , החשדת כשרי'ט _יניום פרשיית. סניר אני ני צדקי־ , י עשה איסר הראל למדינה זלבי אפ ינוה אחת ויתמיד פעמיו המפיקפק ניביה אף יני‭". ‬