⁨⁨דבר⁩, 6 יולי 1969⁩ — משל מזהיר נזפבי נםיובות להשיג הבטחות שכר לפני הבחירות [⁨כתבה⁩]

משל מזהיר נזפבי נםיובות להשיג הבטחות שכר לפני הבחירות

ראש המחלקה לאיגוד מקצועי בהסתדרות י. משל, הזהיר ביום ו' קבוצות עובדים הסבורות שבתקופת הבחירות' יוכלו לתשיג הס ־ בות־שכר‭". ‬לא תהיה כל התפשרות, אמר, וההסתדרות תעמיד על כד שהמדיניות המקצועית, שנקבעה לשנת ‭, 1969‬תחייב את נל קבוצות ־עובדים‭. " ‬

משל, שנאם _בכיעד־ן , בית נו־ :וי' בתליאביב, הדגיש, כי אם יתיי הפרעית _בשיריתיס חייניים מצד _קכיצ־ת עובדיי‭,. ‬תצטרך ה־ ממשלו י , לואיג לקיום השירותים וההסתדרות . תתמוך בצעדים אלה, אף־על־סי שהיא מתנגדת לכור־ רות־חיב ולאיסור שביתות‭". ‬דין אהד לכולם. יאם ישנתי המזעד־ סיס, יש לנקוט בגדס צעדיב כמו שנקטו גגד הדוירימ‭, "‬אמר. אין מקים למדיניות מקצועית, לפיה _ניתניפ הטבות לפני ־בחי־ _וי. ת ולוקחים איתן יאתר הבתי־ רות, אמר משל והזכיר לדינמו, את פועלי צרפת שקיבלו העלאה של 341 אחוז בשכרם ועתה הם נאלצים לבקש תוספת נוספת •סל 6 _אתוזים כדי לשמור על השבר הריאלי‭". ‬הסתדרות מקצועית, ד. ־ קינעת מדעיות לצרכי נחירות, אינה הסתדרות מקצועית‭, "‬אסר. ‭0"5‬ד13 מדיניות שנר צפודד, לתפוקה בשנת ‭, 1970‬אמר משל, יהול שיניי במדיניות המקצועית ותהיה תוספת שכר־צמודד. לתפוקה ול־ רווחיות. המו"מ יתנהל _על־ידי האינודיפ המקצועיים בכל ענף לפי הנהיות של הוועד הפועל, או לא יהיד, מו"מ במפעלים עצמם. מטרת המו"מ תד, יד, להשיג את "המיני - מום ההכרתי והמכסימום האפשרי'' _מתיד הנהר" שנוועי העבודה _ישל־ סו תיספו;ריאלית בלי העלאת מחירים. להלן עמד משל על _הצורך ברי־

פירמה במסנוית אונוניות שינית של חהסתדרית, בצייג• כייש " לשמיר על עקרונות ולא על מסנ־ רות‭, "‬כן עמד על ההכרח שההסתדרות תגלו. צידנית לא רק לבע־ _יית שכר, אלא גס לבעיות של ההשתלמות המקצועית. פת־ את המסיבה אווי אלפרט, מזכיר מו ־ עצת פועלי ת"א.

נפתח אולפן לשיתוף פעולה בין־לאומי מדניה סמינר לכלכלת־עכודד, ולקואו־ פוציה, המיועד לקבוצה . ל פעילי שיתוף הפעולה _הבין־לאומי של דניה, בנושאישראל והעולם " השלישי‭, "‬נפתח בימים אלה ג־ יזמת המכון האםרו-אסייאני — על כך מפר מנהל _המכון האפרו־ אסייאני, ע. אייגר. בין 28 באי הסמינר — עובדי משרד החוץ הדני, עורכי עתונים ואנשי מחקר. סמינר זד, הוא ה1 ראשון מסוגו במכון האפרו־ _אסייאני. שעד כה קיים פעולות למשתלמים מאפריקה, נ"ס־ה ומן ־אגן הקריבי בלבד, והוא מיועד לשתף אח באיו בנסיון הישראלי וההסתדרותי בשיתוף הפעולה הטכני עם ארצות מתפתחות. בתכנית הסמינר — ס־ורים באזורי פיתוח, בכפרים הערביים ובשט־ הים המוחזקים, דאקיב" שהוא איגוד ידידי ה- " קיבוץ מדניה המשגר בכל שנה הקבוצה אורגנה על ידי ארגון מאות צעירים מדניה לישראל ו־ נמיוהד למשקים הקבוצתיים. בארגון הפעולה סייעו למכון המחלקה לשיתוף בץ־לאומי של משרד החוץ וחבר מערכתדבר־ " השבוע" נחום פונדק, מיוצאי דניה,

"בצלאל" העניק תעודות בוגרים 42 מסיימי ניה־הםפר לאמנות ולאומנות "בצלאל‭, "‬קיבלו ביום ולאמנות "בצלאל‭, "‬קיבלו ביום ה' תעודות כונר בצלאל, לאחר 4 שנות לימוד. הבוגרים הם מסיי־ מי המהלקות לעיצוב גראפי, ל־ _עיצוב־פנים, לעיצוב במתכת, לעיצוב באריגה ולעיצוב בקדרות. כן חולקו 20 פרסים לתלמידי בצלאל" שזכו בתחרויות לעיצוב " ו‭--‬-המוצר מטעם משרד המסחר תעשיה. בירכו ד"ר ד. רונן, יו"ר. ההנהלה, וד. הופנר, מנהל בית־ הספר, הם אמרו, כי הממשלה נכנסה כשותפה בחברתבצלאל ‭" , "‬ והיא מכסה את רוב התקציב, המגיע ל־‭1. 3‬ מיליון ל"י. התכנית לבניין החדש של בית־הספר אושרה, והבניין יעלה כ־7 מיליון ? ל"י. תערוכת־העבודות של תלמידי בצלאל" תהיה פתוחה עד ה־ ‭" 16‬ ביולי, כל יום, נין השעות ‭, 13, 00 —10, 00 ‬