⁨⁨דבר⁩, 23 יוני 1969⁩ — . .שאבאן־דלמאם.השלים הרכבת ממשלה בצרפת [⁨כתבה⁩]

. . שאבאן־דלמאם. השלים הרכבת ממשלה בצרפת

מורים שומאן -מיניםטר־החוץ;מישל דברה -מיניםטר־הגגה; ז'יסקר־דסטן-מיניסטר. האוצר;קוב ומאלרו לא יהיו מיניסטרים י

9 א ר י ס‭)?22., ‬יו‭, 3. ‬ע"ר. וע"־ח‭—. ‬ ראש ממשלת צרפת _זיאק שאבאן-דלמאס הודיע הערב לנשיא פומפידו, כי השלים את. הרכבת ממשלתו, ופירסם את רשימת המיניסטרים החדשים. :־ ־? בממשלה החדשה יעמש מוריס שומא!מיניסטר חוץ, . בעוד י שמישל דברה, ששימש עד כה בתפקיד זה, יועבר לתפקיד-מיניסטר־. ההגנה. כדי לשוות לעני!חשיבות, לכבודו של דברה" הוחלף שמו שד המיניסטריון ממיניסטריון הצבאות" למירים י טדיון להגנה לאו־ ‭""‬ מיתי‭. '‬הרפובליקאי הכלתי תלוי ואלרי ז'יסקאר־דסטן ישמש מינים־ ט־ האוצר.

מהממשלה החדשה נעדרים ראש _הממשלה היוצא _מוריס . קוב־דה־ מירוויל, מיניסטר־ההגנה היוצא ? פייר מסמר, מיניסטר־התרבות ה־ יוצא אנדריי מאליו ומיניסטר ההסברה היוצא זיואל לה־תיל, הממ־ סלה החדשה מונה 18 מיניסטרים ו־20 מזכירי מדינה. חברי הממי היום 12 עמודים

שלה . החדשה משתייכים _למיגוון פוליטי• רחב יוהד בחברי הממשלה : היוצאת ויש בהם גםגוליסט־ם שמרניים וגם כאלה הקרובים יותר ' למפלגות המרכז. המשותף לכולם הוא, כי תמכו 'בפומפיז־ו' במערכת הבחירות לנשיאות, אם כי כמה מהם התנגדו למישאל־העם, שה־ ביא להתפטרותו של גנראל דה־ גול • , _כיניכגזרי רהוץ והאוצר הח-

דשיפ ידועים בתמיגתפ ברעיון איהוד אירופה. כן נעדרים מהנלמשלר, החדשה . _מיניסטר־חחינוך היוצא אדגר פור והמזכיר הכללי של המפלגה ה־ גוליסטית רובד פוויאד, שהודיע לראש הממשלה על רצונו להתמסר לענייני המפלגה. נרמז, כי המדי־ נאי הישיש אנטואן פיניי, שאותו רצה פומפידו למנות למיניסטר האוצר, ושסירב לקבל תפקיד זה בממשלת?שאבאךדלמאס, יהיה מוכן ליטול על עצמו שליחויות מיוחדות למען הנשיא, שתפקידו ח־ ראשון יהיה למנוע יחד עם ראש הממשלה פיתות של הפראנק. הממשלה החדשה תתכנס לישיבתה הראשונה ביום ד' והתייצב באסיפה הלאומית ביום הי. מיניםטר־התינוך החדש הוא או־ ליביה גישאר, חנחשב לידידו האישי של _פומפידו וששימש בממשלת קוב־דה־מירוויל מיניסטר התכנון והפיתוח. המדינאי זיאקדיא־ מל, שתמך בפומפידו נגד פוהר, יהיה מיניסטר־ההקלאות. ראש הממשלה לשעבר רנה פלוון ישמש מיניםטר־המשפטים ואדמונד מ-ש־ י לה יבוא במקום מאלרו כמיניסטר I התרבות. ראש הממשלה הודיע, כי בוטל תפקידו של מיניסטר־ההסכרה, חפ־ קיד שנוצל כזמנו של דה־גול לש־ ליטה ברדיו ובטלוויזיה הממלכ־ חיים. עוד הודיע ראש הממשלה. כי רשת הרדיו והטלוויזיה יצורפו בזמן הראשון ללשכתו שלו. בדרך " זו אני סבור, שאהיה מסוגל לפקח על הרפורמה בשרות‭. " ‬

ג. מאיר תפתח היום הדיון על משרד 'ראש הממשלה . ראש הממשלה גולדה מא־ר תפתח ?היום אהר־הצחריים בכנסת את י הדיון. י על י פעולות משרד ראש הממשלה. יש להניח, כי במהלך ה-ד-ון תועלינה גם שאלות _בעניינ־ם מדיניים. הדיון יסוכ _־ גם עלפעולות שירותי ההסברה ורשות השידור, וב־ נושא זד. ישתתף בסיכום הדיון גם השר ישראל גלילי. המצרים מודיעים על י קרב עז ליד התעלה ק א הי ר‭22, ‬ (ע"ר‭. (‬קרב עז של. ארטילריה, טנקים וטילים הח־ ?נהל: ביום א' בערב בגזרת תעלת סואץ — על כו מסר דובר צבאי ‭. ':‬צרי _בקאהיר אור ליום בי. הדו־ בר 'הוסיף. כי לישראלים נגרמו אב־דות קשות. לדברי הדובר המצרי פרצו הי־ דופי ־אש בשי!־‭19. 40. ‬ לפי שעון מצרים, לאורך גיזרה של 88 ק"מ _מקנטרה ‭':'‬נצפו!ועד לסואץ שב־ דרוש.