⁨⁨דבר⁩, 5 מאי 1969⁩ — עיריית _רמת־גן דנה באיחוד עם גבעתיים [⁨כתבה⁩]

עיריית _רמת־גן דנה באיחוד עם גבעתיים

מאת הופר דבר" כגוש דן " י בעיית!האיחוד המוניציפאלי של _רמת־גן וגבעתיים הקיימת שנים רבות. בשתי •הערים, הועלתה אמש מחדש בישיבת המליאה של מועצת העירית ברמודגו.

ממלא מקום. ראש העיריה א, אברהמוביץ מסיעת' _העבדדה ציין, כי בעיית חאיהוד הועלתה עוד בתקופת כחוגתו של שר חפניס

חראשון י. _גרינבוים. אבר"מוביץ אמר, כי חאיחוד הוא לטובת שתי הערים ותושביהן. בהצעה שקרא אברהמוביץ נא־ מר : מועצת עיריית _רמת־גן מחייכת אח האיחוד המוניציפאלי ה־ מלא בין, שתי הערים השכנות, י רמת־גן, וגבעתיים. המועצה רואה כדרך דמוקרטית ומעשית לאיחוד, את הופעת שתי הערים בבחירות ' המוניציפאליותבאוקטובר השגה, כעיר אהת שתיבחר בה מועצת עיריח אחת. מועצת העיריד, שתיבחר תפעיל את מוסדות העירית ותקבע את, פרטי האיחוד. המועצה מטילה על הנהלת ה־ עיריח לפעול אצל כל 'הגורמים הנוגעים בדבר , במשרד הפנים ובעיריית גבעתיים, כדי להבטיח את ביצועה של . הצעה זו. טגן ראש "עיריה מסיעת' העכו־ ד־ המהנדס י. בנימיגי אמר, כי חוא חושש שהצעה זו תגיע ל־ מיתת נשיקה‭. ''‬בעד הצעת ה- " איחוד דיבר גם נציג כ. ־•"ם עו"ד ד. בן־מאיר‭.. ‬סגן. י ראש המועצה . מסיעתהרות‭, "‬ד. מלמדוביץ, " הציע לא לקבל?החלטה עד האי־ הוד אלא לבחור בוועדה שתבדוק את בעיית האיחוד ואחר כר לערוך משאל־עם. ראש העיריח א. קריניצי הציע לדחות את הדיון לישיבת ?המליאה חבאח. ממלא מקומו, א. אברהמוביץ, הציע־ לסכם אח _חדיון ולחהליט בעד י הצעת האיחוד‭-. ‬ ב־9 קול י ות נגד 9 ובהכרעה קולו חנופף של ראש חעיריה, נדחה הדיון לישיבה חדאד‭. , ‬

"היכל יהדות ווהליך נחנך בגבעתיים ‭, -‬את ם, פ‭,, ‬ב, י!כ‭_>. _!‬ *• ‭" 1_, ‬ היכל יהדות וו"לי‭")‬ נחנך אח־ מל " אחר הצהרים בדרום גבעי תיים, ההיכל נבנה לפי _לתכניתו של האדריכל י. לוטן כמצבת !כדון ענקית. ראש עיריית גבעתיים ק. קרי. יז־ מן שנהכבד בהמרת הלוט, הכריז כי הכיכר?שליד ההיכל תיקרא בשםכיכר יהדות _וו־לין‭, "‬דיב‭- | |-‬ רו בטקס " הבר מועצת העירי י" וחבר נשיאות י האיגוד מ. חזנוולד, יו"ר האיגוד העולמי . של יוצאי _ווחלין מ, בורקו וחבר חנחלת הפדרציח של יוצאי וותלין באר־ צות־הברית ל. צ'קלר, שחרם ‭50, 000‬ דולר להקמת קרן מילגוח לסטודנטים שיחקרו את. תולדות יהדות ווהלין. ההענקה הראשונה מקרן?חמילגוה, בסכום 3000 דו־ ד י אר, חהיד‭-, ‬בימים‭. ?‬הקרובים ‭. '. ‬הנחה את: הטקס נשיא הפד־ רציה של יוצאי ווהלין נ. פיירר. בין המכתבים ומבדקי הברכה שנתקבלו מכתב מראש הממשלה גולדד, מאיר ומברק. מחבר. הנהלת י י יד ושש" ג, האוזנר, —