⁨⁨דבר⁩, 24 אפריל 1969⁩ — י ,א ומוקו־ס ההלוואה ל [⁨כתבה⁩]

י , א ומוקו־ס ההלוואה ל

מחיר יקר תמורת מפעל מיותר מאת דני בלוד

נישה מפעל . איליו" על־ידי ‭I _^‬ "אוטוקרפ‭, "‬ והסיוע והעידוד הנדינים שקינלו הרוכשים מהממשלה;מעוווים תמיהה ונד?ומטילים פפק נעקניות של המדיניות הממשלתית לגני יעול התעשיה והמשק. בנל חפישה קיימות מספד שאלות, ולצורך הדיון ראוי להפריד ביגיחן. יאשית, שאלת הרכנת סנוניות נישיאל‭;. ‬ש פפק רנ אפ מדינה נישואל ינולר_, לקיים תעשית מנו ־ ניות, או הרכבת מכוניות, שתהיה יעילה מבחינת המשק הלאומי. ייצור מכוניות, על כל חלקיהן ימיניביהן, יויש סדיות ייצוי ענקיות, שאף מדינות גדולות ר עשיוות מישואל _איגן יכולות לקיים. גם הינבת מכוניות דודשת פדית ייצור די גנניה (ליעת _מ־מחים לפחות 40 אלף מכוניות נשנה‭, (‬שספק אם גונל לקיימה. נוויאי לא נפיצול נין נמה מפעלים, ונייצוד _דנמים יבים ושו־ נ־פ. אמנם. דיברת הממשלה על הצורד במיזוג מפעלי הרכב, אילט נקטה במדיניות הפוכה!כאשר היא מגפה למזג אח שני המפעלים היותיקיפ — "אילין" ו"אוטוקרם‭, "‬ אישרה הקפת מפעל נופף בנצרת עילית‭.. ‬ ניופ מדברים על חשיבות מפ־ עלי המכוניות נחלק מתעשיר?או־ טומטיבית, החיונית למדינה שמוכרחה _משיקולימ שאינם בינ־ לייט, לפתח תעשיה אווירית. חיוניות הקשר הזד, עדיין לא הונ ־ חה, ומנל מקוט אינה מצדיקה את רכישת מפעל . אילי‭. "! ‬

שניה. קיימת שאלת מפעל . אילץ" עצמו. מראשית קיומו לא שרת המפעל . את טונת הציבור. הוא . הצליח" להתקשר עט מפע־ לינ ולייצר דגפי־רננ, על סף סגירת המפעליט אי הפסקת ייצור הדגפ. אלה שדנשו מכוויות תוצרת הארץ בתוט לנ, נאלצו _לנ־ סוף לעמוד לפני שוקת שבורה. ולהפסיד הלק ניכר מערך מנו־ גיתט. יש דעות לגני טי י ב המכוניות שיוצרו נמטעלי . איליך, ונדאי לזנוד שגפ שרי הממשלה האחראיים למדיניות הרכב, ניסו דק זמן קצר נלנד לנסיע נרננ המיוצר נארץ, ועד מהרה הזדו למכוניות אמריקניות גדולות ומהודרות. מפעלי . איליך לא תרמו חרופח חיונית של ממש, לא למשק הישראלי ולא לצינור

הישראלי , ונבצר להבין מדוע זכה בעליהם שירכשו את מפעליו ה־ כישלים במחיר נדינ _כל־נך, בתנאים נוחים ולאחר נסיונות עזרה והצלה מיותרים. השאלה השלישית היא מתע נעשו מאמצים נה־רנים כדי ל־ המשיך ולקיים את מפעל . אילי‭. "!‬ תפורת תנאים שאין להם דוגמא נחעשיה הישראלית. יש לזכור ני הלוואה נסדר הגודל ונתנאים שניתנו ל"אוטוקרס" ענוד . רנישת איליך, ניתנת נמקרים לא ינים ורק למפעלים חדשים באזורי פיתות ומפעלים המייצדיפ ליצוא. מדוע ניתנה הלוואי) נזאת לרכישת מפעל קיים שיעילותו וחיוניותו מוטלים נספק ז מפחינה פור־ פאלית נהג שר האוצר ללא דופי, מאחר שהניא את הענין לועדת ה־ ההלוואה. מדוע הזדרזה הועדה — שהיא נאמן הצינור ונספיו — לאשר את ההלוואה, קשה להבין. גם הסודיות בד, נעטפה הפרשה חינה תמוהה. יו"ד ועדת הנטטיט אינו מקמץ בהודעות לציבור אר דווקא נפרשת . אומוקרפ" החריש. קשה להשתחרר מהרושט שה־ פינה העיקרית 'לטרשת הרנישה

מנח לחץ שהפעילו עונדי המפעל ופטדוניהט. אנחנו נמצאים היום נמצנ של חעפוקה מלאה ומחפוד ננוח־אדם מומחה בתחום תעשיית המתכת. אי י ן ספק שני עונדי . איליך, ינלו להקלט ללא קשיים מרונימ נמפעליפ אחדיט, ובהוצאות פחותות נהרנה מאלו שהוצאו ליכישת המפעל נולו. על בל הכרוך בכך. צעד כזה היה תואם את המויניות המוצהרת של הממשלה על סגיות מפעלים כו• שלים וענפים נלתייעילים ־ והענות נוח־האדפ למפעלים וענפיפ יעילים וחיוניים. הדרי שנה בחיה הממשלה בטיפול בפרשת . איליך מעוררת הדנה פימני שאלה _ופיך פוקיט באשר לפיתוח התעשיה ויעיל המשק. מנל הבחינות יבוא רננ שלפ מחו"ל זול ייתר למשק ומנניס יותר לק־פת־המדינח מנתינת המיניר. אולם עידוד הרכנת הרכנ נמשך נל השנים. למרור. עצות הסוכות של המומחים וללא כל תוצאות חיוניות. מנתינה זי דופה הטיפול הבלתי־הגיוני נהר־ כנת רננ לטיפול הנלתי־מוצדק מושא הרנכת מקלטי טלוויזיה נישראל

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩