⁨⁨דבר⁩, 27 פברואר 1969⁩ — ]ראש הממשלה לוי אשכול איננו] [⁨כתבה⁩]

]ראש הממשלה לוי אשכול איננו]

אבל כבד עטה את המדינה עם פטירתו של ראש הממשלה לוי אשכול. הוא מת אתמול בשעה ‭8. 15‬ בבוקר בביתו בירושלים מהתקף-לב. ליד מיטתו נמצאו רעייתו מרים אשכול ורופאיו, פרופ' רתמילביץ‭, '‬ ד"ר שטיינר וד"ר בראון. הבוקר יוצב ארונו ברתבת הכנסת בירושלים ומחר יובא למנוחות בהר-הרצל. מאתמול ועד שקיעת החמה מחר מונפים דגלי המדינה בחצי ־ התורן מעל בנייני מוסדות המדינה והציבור בארץ ונציגויות יש ־ ראל בחוץ־לארץ. הערב יהיו סגורים כל מקומות הבידוד ברחבי המדינה.

בהודעה, רפואית על נסיבות מיתו של ראש הממשלה מסר רופאו פרופ' רחמילוביץ‭, '‬כי ב־3 בפברואר לק־ לוי אשכול בהתקף לב שממנו החלים וחזר בהדרגה לעבודתו. אתמול בש־ עות הבוקר המוקדמות חש ברע, וכל המאמצים להצילו עלו בתוהו. ביום א‭, '‬עוד ניהל את ישיבת הממשלה בביתו?וביום ג‭, ?'‬יום לפני פטירתו, התקיימה בביתו ישיבת ועדת השרים ל־ ענייני השטחים, וכן נערכו הת־

ייעצויות בנושאים שונים. הידיעה על פטירתו של ראש ה־ ממשלח פשטה במהירוח, ולביתו וזחלו להגיע בני משפחתו, עוזריו הקרובים, שרים. ־ברי כנסת ממפ־ לגת העבודה ומזכיר ההסתדרות. הידיעה היבחר, בתדהמה את כל שומעיה, מששודדה לראשונה ב־ שעה 10 בבוקר ב"קול־ישדאל‭. "‬ בהגיע הידיעה לכנסת אחרי השער. 9 הופסקו כל ישיבות הוועדות. בשעה ‭11. 30‬ התכנסה המליאה ל? ישיבת־אבל קצרה, ולאחר־מכן גת־ פזור, הכנסת עד ליום ה' הנא, שבי תקיים ישיבת־אזכרה. נשעה 12 בנהריים התכנסה ה־

יגאל אלון-ראש הממשלה בפועל

ממשלה"לישיבת־אבל. לאחר דברי הערכה מפי סגן ראש הממשלה יגאל אלון, הוכרזה הפסקה קצרה. בתום ההפסקה נתכנסה הממשלה שנית. שד־המשפטים יעקב ־שמשון שפירא הביא לישיבה את חוות־ דעתו של היועץ המשפטי לממש־ לה שלפיה יש לפתוה בהליכים להרכנת ממשלה חדשה, כיוון ש־ י לפיחוק־יסוד־הממשלה גהשבת ח־ ממשלה כאילו היא התפטרה ד, יו‭, 0‬ אילפ היא כ&שיבח בתפקידה עד שתיכון ממשלח חדשה, שר־המש־ פטיט ציין, שמן חדי!שראש ה־ ממשלה בפועל ייבחר מיד על־ ידי הממשלה, כדי לקיים את רצי־ פות כהונת הממשלה. השר י. ש. שפירא הציע שסגן ראש-הממשלה ושר־ הקליטה יגאל אלון ייבחר להיות ראש הממשלה בפועל. עד שתיכון ממשלה הדשה. הצער, זו נתקבלה פה? אהד. על פי חוק־יסוד הממשלה: נפסד ראש הממשלה, רואים את ה־ ממשלה כאילו התפטרה ביום פט" דחו. נפטר ראש־חממשלה. יפתח• נשיא הסריגה בהליכים להרכבת ממשלה חדשה. נפטר ראש ד, ממ־ שלה, תקבע הממשלה שד אהד מבין השרים שהם חברי כנסת לכהן כראש ממשלה בפועל. ההלי־ כיט שעל נשיא המדינה לנקוט דב כנהוג בכל מקרה של הרכבת ממשלו, חדשו‭., ‬יש להניח שהנשיא יתחיל בהתייעצויות עם ־סיעוח ה־ כנסת על מי להפיל את הרכנר. הממשלה, בתום השבעה. לאחר בחירת ראש־הממשלד, בפועל, דנה הממשלה בקביעת שדרי הלוויית. לוי אשכול לא השאיר צוואה בכתב על מקוש קבורתו,

המדינה אסר דברי תנחומים. ראש הממשלה בפועל י. ? אלון ביטל אח נסיעתו לאדה"ב לפתיחת ועידת מלווה הפיתוח. הוא עמד לצאת היום. שר האוצר ז. שרף ושר העבודה י‭.. ‬אלמוגי השוהים בחו"ל חוזרים ר, יו0 לארץ. סדרי הלו‭"1‬ה ואלה סדרי הלוו"ה: ארונו של לוי אשכול יוצב היום ברחבת הכנסת בשעה 8 בבוקר ועד חצות הלילה. הקהל הרחב יינל לעבור על פני האדון ולחלוק כבוד אחרון למנוח. חברי הכנסת יעברו על פגי הארון. בשעה ‭... 10‬ ־ טקס הלווייה יהל מהר בשעה ‭8. 30‬ ברחבת הכנסת. בטקס זד, יוכלו להשחחף בעלי חזמנוח בל־ בד. את הטקס יפחת הרב הראשי לצה''ל אלוף שלמר. גורן ויאמר ‭. ::‬שר וגדול נפל בישראל‭. "‬אחרי זה יתפלל הרב הראשי א. י. אינ־

_צ־ואה בכתב על מקום קבורתו. הוחלט, כי ראש הממשלה המנוח יובא לקמרה ב־ ירושלים הבירה בחלקת גדולי ה־ אימה בהד־הרצל. ליד קברותיהם של יוסף שפרינצק ואליעזר קפלן ז"ל. בישיבות הממשלה אתמול השת־ תף גם יו"ד הכנסת. בעח הדית על סדרי הלווייה השתתפו גט יו"ר ועדת הטקסים הממשלתית ש. ארזי, ואלוף פיקוד המרבו ר. זאבי. בשעה ג אחח"צ באו :שיא ה־ מדינה וחברי ־ממשלה לבית ראש הממשלה להחייחד עם זכרו. ארונו של לוי אשכול הוצב בקומה ו‭7_!‬ ראשונה עטוף בדגל הלאום ועל פניו ענדו אשחו. בנוחיו (חבה הבכורה, נועה, נמצאח בארה"ב והוזרת חיום לארץ) אחיו, חנשיא וחברי הממשלה. אחי המנוח, בן־ ציון שקולניק, אמר "קדיש‭, ''‬נשיא

טימן תפילח צידוק הדין‭1. ‬שיא. המדינה 'אמד דברי הערכה. החזן‭.. ‬ הצבאי הראשי ישא . חפילה. אחיו' של הנפטר יאמר "קדיש‭, "‬והרב הראשי יצחק נסים יעשה את דר: קריעה. בגמר הטקס ברחבת הכנסת יצא• (סוף בעמוד ‭, 2‬טור ‭(4 ‬