⁨⁨דבר⁩, 28 דצמבר 1967⁩ — ל&#8237;1!§!11311 1 111111!!1&#8236; ל&#8237;|4!31!!! *1?&#8236; .&#8237;_>?. _£&#8236;_ק &#8237;1_^&#8236;י&#8237;_£:£ _1&#8236;_־ &#8237;_^1&#8236;י&#8237;_#.&#8236; ה_5ז_* &#8237;*1&#8236;־_^ ז-־ &#8237;_^££_* _^5 _^ _^&#8236; £י&#8237;-;?&#8236; ל- י -י י&#8237;_$_-&#8236; -י־י־ייז _^ 'י&#8237;^*-&#8236; _^_יי&#8237;-'_*&#8236; י&#8237;_>- ^/"&#8236;ייי &#8237;_*: '? '^&#8236; י־־־ יי.י- &#8237;_.'* ?.' ' _1_> _^ ?&#8236;יי &#8237;-?&#8236;־- _*ג_^ ._ו&#8237;_-_^&#8236;יי -יי < י-יי &#8237;1-1&#8236;זו 3־&#8237;, !^<!&#8236; י&#8237;! !!>:,_3&#8236; נו&#8237;;,| !"1;-_^ _^ !'_*, ;!/ _1&#8236; ת _341 ־ &#8237;"714_^1 / 7 &#8236; [⁨כתבה⁩]

ל‭1!§!11311 1 111111!!1‬ ל‭|4!31!!! *1?‬ . ‭_>?. _£‬_ק ‭1_^‬י‭_£:£ _1‬_־ ‭_^1‬י‭_#. ‬ ה_5ז_* ‭*1‬־_^ ז-־ ‭_^££_* _^5 _^ _^‬ £י‭-;?‬ ל- י -י י‭_$_-‬ -י־י־ייז _^ 'י‭^*-‬ _^_יי‭-'_*‬ י‭_>- ^/"‬ייי ‭_*: '? '^‬ י־־־ יי. י- ‭_. '* ?. ' ' _1_> _^ ?‬יי ‭-?‬־- _*ג_^ . _ו‭_-_^‬יי -יי < י-יי ‭1-1‬זו 3־‭, !^<!‬ י‭! !!>:, _3‬ נו‭;, | !"1;-_^ _^ !'_*, ;!/ _1‬ ת _341 ־ ‭"714_^1 / 7 ‬

‭:?1‬ _ז־עציי_, י- . ה‭:-‬־ך -יל ז!־ל‭;!‬־‭". ‬ הקני?ית _וזלייבלציג. _־געליל‭, >;‬־־ "" לט נ־‭;_2‬ו‭!963 1‬בישיבת המד־ ‭_3? !;‬_גבעת־י‭. 3"!‬ הנ?וע_5ה _האהיונה התקיימה עיר בשנת ‭, 1?40‬וכינוס המלעצה ;־־ נוכחית נדדומ ;יד לאחר פרטים _רס־ר _ה_^קיף _בגאלח ‭,. ‬_ל־;ת הל־ ידים וה?תי6לר. ד. גתי:וג;ח־ב־ רתי‭, "‬קעיך הס־ניי־־'־;_יו_6י; "פר מכג-י־החור־ג י יי ־‭?5‬ל־-־־־־ רים. _אי־א־_^י הי‭:"‬ ל‭;:;‬_ק ‭. -. :? "‬ את _הגווע/_יה גג רש‭3~;"‬ר ‭_1~‬־ ני _־זובוע‭":‬ אהד־‭!:‬נבחר" ‭? " ?‬ "־ גוף ועדת !־‭", ‬־ * "ן המורחבת ־;יל האיחוד. ד: ע ם י‭[;‬ ־• יומה ‭..,. ‬ ד . ר ‭_^ _* . ‬ אד ‭-. ‬ן ידיין ‭*!‬ ר_^ ת ? ־ י ~ 0י5ג‭"9‬יוי על דור בני הקיבוץ

מ_8ת מרייפ . גורן ~י_?ז‭_#:!?. \? <;‬י יי‭/1:\‬ _הילדים ?י_^_יף לוס"וי ה‭":‬ל. ‭-1£-‬_ט־ט על הרכב _המועצד‭-, ‬ץ י־‭"_^‬ב. _ג_^ק'־ט _ק‭&^&‬ר וז"י־יהג עד ‭_-;_. 0‬ו _י _ילווינז _ציו י ‭"'_;‬ד, גדי ־ י־: ייתר — עוגל _ציריפ. הגג‭--‬ידיי;_־1_ל־ידי המשק. אד _למע‭;:'‬_־ה _־־‭?;;"‬הג אנשי חינוך. _לציריך ‭?;?‬ _־•;ו‭;;;‬ב‭!!!‬־ במועצה, וכן ‭;, ‬נ ‭,,,,., -, , ‬ ך;_חנ־עה המ?_־י!ת־ ‭-;;‬נ: ‭_5;‬ף _^ד. ם_^ במועצה. ‭?>:‬• ועדת _החיניך המורחבת בדיונים, ויש להם רק ר ו י י _מיעצת‭). ‬למעשה חלק _^ גם צירים, וכד ניחנת ו כות הצבעה‭60. (‬ חברי ו1ד _י־יס לטי _הג־ית ו‭"; ‬

בירה _לביקור ‭. :", -, ?;‬_־‭. :!. ;‬ו‭";;_-‬־7_־ _מ;־י;יל י‭8;‬לל‭:"‬_י‭_-;7"/;;, ‬י: ‭;;_7‬_עג גל ;־‭>!!? - _> >;:?:‬־‭::, :!?‬־‭. 80‬ . _י אלה ;ג;ולין ‭. !‬_־ו־‭;. ‬־־‭, :"4‬י‭;;‬י_;־ _י, _י י‭;-‬ב כללו ;צי_;! _־ -י: "בו‭. !‬־‭/. _":, _-;;‬ ביהוד ה‭;?‬י‭_-/‬־ל- לתי; ‭, ;?‬ _־‭;?‬לצעירים ה־ ‭;>; 1 _*‬_ל־ק דו־‭1; ':?‬־‭:5;!:;7‬ "דשים. ־ב־ ר- ה‭"3"‬־‭:1‬ _*ייג‭_-_", ‬ג ‭1. ‬ת מחנכי _י־ ‭-1, ‬ל ‭-. -‬ן‭. "1. -‬י. י‭". 1‬־!ר היסודי ;־‭:. ‬_י־‭1', _4‬ינ1 _גזטו־ילל" יי שיתוף " פעילה כין 11־?ו‭1";‬רת לבין ר>דת הוו"גיך, יל‭, 9‬י . י _;_י;־ס המו־ ‭>!‬_גה הקרוגה היו -־ _־טתי י‭"1 ?'‬ _בי־: _משוג_^_ית ‭???‬ ־‭'. ‬יחץ _ד1חברה ־‭:??‬_־ו‭";‬גפת ‭;;‬ף היא גדי-גי המו־ ‭:~‬י‭. ~;‬תפקיד!־ ‭;-‬קג:י‭_;. :;;‬יערת ־י‭";‬־;וד המורחבת ר. ו. ‭>:‬ יי"ע"ץ י"י ל. יח7קה לחינוך של ה‭(!,, ‬־‭. """‬ ?עט בחירתה _אומרינ!להכ;_י‭;!‬_־ד לעתיט קרובווו. למועצה הוזמנו כל מרכזי ה־ חינוך בישובים ופעילי ה" חשיבה" (גילאי ‭. (18—16‬בםך־הכל משתתפים כ־440 איש, ש־270 מהם יש להם זכות־יזצבעח. לקראת המועצה הוכן ח-ומררקע לדיונים בנושא החינוך המ-שיתף, וכן תקנון ללינת הילדים, הבולל תקנוו ללעוז _המש־ווופת ותקנון ללינה המשפחתית. סיכום סקר הלינה י שאלת לינת הילדים מעסיקה את האיחוד _מאז מלחמת השחרור, אבל השאלה ההדיפה בשנים ח־ אחרונות. שמונת ישובים עברו בבר לשיטת הלינה המשפחתית. ברור‭-, ‬טמעבר זה הביא לעליית מקום המשפחה בגורמי החינוך הקיבוצי, והשאלה היא חברתית ממדרגה ראשונה. י

הסקר העלה, שיותר ממחצית החברים תומכים בליגה משפחתית ובעיקר גדולה התמיכה של החברות (שהיא כמעט כפליים בתמיכת החברים‭, (‬אך עורכי הפקר אינם מביאים בסיכומו המלצות, אף בי מדברי הסיבומ ברור‭", ‬שהמעבר לשיטת הלינה המשפחתית איננו. מעשה טכני חסר משמ - עות, שאינו משאיר עקבות במבנהו החברתי של הקיבוץ ו/או לא צמח מהבדלים אלה‭". ‬ בסקר נתגלה, ש" יש הבדל בשטח הצריכה שבה מאזן התגמולים בלינה המשפחתית הוא שלילי במפורש בהשוואה עם הלינה המשפחתית" (כלומר, החברים במשקים שעברו לליגה משפחתית דעתם אינה נו־ חה מכמות המצרכיב וסוגם שמספק המשק‭, (‬אך נ עיקר מדגיש הסקר, שיש הפרת _שיווי־משקל בי;המשפחה והקיבוץ בקיבוצי הלינה המשפחתית‭". (‬ . בקיבוצי הלינה המשפחתית נמ־ צא קיטוב גדול יותר בין המינים בעבודה בבית־המשפתה עצמה, וכן קטוב רב יותר בפעילות ה־ ציבורית (כלומר, נ!ויט פחות משתתפים לאסיפית‭, (‬בשטחים שו־ ניב. תובעת המשפחה. לעצמה _עמ־ דוו: הזקות יותר ומרכזיות.

באורח כללי ניחן לומר, ש־ לינה משפחתית יוצרת מגמה לחלוקת עבודה אחרת בין המשפחה לבין הקיבוץ, ונ1ק15ינה את אפשרויות הפעילות, בעיקר של הא־ שה. האשה נאלצת לתבוע לעצמה הפחתת שעות עבודתה המוק־ דשות לקיבת, נדרשת לתת תשו־ מת־לב רבה יותר לבית המשפ־ הה, וגובר עניינה באותם תחר מים, שכבר עתה מט בידי המשפחה — לצרי‭:_1‬ה, מ1י שהיא מופיעה בתקציבים האישיים, ול- ? ארוחות. הרחבת הפונקציות של המשפהה בלינה המשפחתית מתגשמת ממילא על השבון מוסדות הקיבוץ. הרושם הוא, כי "אבות" הקי - בוץ דעתם אינה נוהה מן הדרי - שה הגוברת והולכה ללינה משפחתית, ואם להסתמך על התקנון המוצע ללינההמשפחתית, _^ יר*ה שהם ב:נ0יט להכביד על הסעיניינים בשיטה זו. יש גם גורם כלכלי: המעבר ללינה משפחתית יגדיל את הוצאות הבניה בגלל הצורר בדירות גדולות יו־ תר לחברים, באיזו מידה יכריע גורם זהי אלה זבולין סבורה, בי ‭,, ‬ז3 לא יהיה הגולם הקובע, אף כי איו ספק שהוא עשוי לע־

כב את ביצוע המעבר‭. "‬ ההחלטה שתתקבל במועצה — אס תינתן להבא רשות למשקים לפנות בבקשה אל מוסדות הת־ נועה לעבור לשיטת הלינה המשפחתית — עשויה, לדעתנו, לחש־ (המשך בעמי ‭(7 ‬

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩