⁨⁨דבר⁩, 8 נובמבר 1967⁩ — * _*א* ‭***^8‬ *נ ‭_*_38._*‬ן _^ך [⁨כתבה⁩]

* _*א* ‭***^8‬ *נ ‭_*_38. _*‬ן _^ך

לבנה

ךי רגע זה היא ירדה מהאופנוע שלה — לובשת 06 אפודה כחולה ענקית, חצאית שחורה, גרביים שחורות ו מראה ספורטיבי כלשהו. אני נזכרת בה, כפי שראיתיה לראשונה נהצנת נית"הספר לדרמה שברמת־גן, ב"לילה ה‭"12-‬ של שקספיר, משחקת תפ־ קיר משרתת בחצר אצילים — שנונה, ערמומית, מלאת חיים. אין דמיון בין שתי הדמויות. הנערה בעלת העיניים הענקיות, שהתיישבה מולי, לצורך הראיון, נראית קצת ביישנית ו היא מדברת בקול נמוך, מבטה מתרוצץ בעגבנות מה. בדרך גלל לא שואלים שהקנית על גילה, אך אצל לבנה _פינקלשטיין זה עדיין מותר‭.. ‬ בספטמבר מלאו לו!עשרים. לבית הספר הרמת־גני

לבנה פינקלשטיין בסיפור אוריה* " _נננסה בגיל ‭, 17‬לפני שעברה את בוזינת הבגרות שלה (אך היא תעשה זאת, מבטיחה בכל הרצינות‭. (‬כבר בהצגה הראשונה על בימה מקצועית, ב"טלמנוס קליי" של "נמת השחקנים" קפצה לראש הרשימה של השחקניות הצעירות המוכשרות ביותר על _הביטה הישראלית. וג"סיפור אוריה" התלהבו ממנה עוד יותר — הקהל והביקורת נאחד. — איך זה, להיות "תגלית השנה" ל היא מסתגלת בי נתמהון: — מה זאת אומרת י — זאת אומרת, לקבל ביקורות פאנטסטיות מהתפקיד הראשון. — אוה, זה נעים, אבל זה נורא מחייב. את יודעת, אחרי הצגת "טלמכוס קלי‭'"‬ פחדתי מאוד. — למה אחרי ולא לפני ההצגה! — לפני ההצגה זה היה פחד אחר ואולי הטלה פחד לא נכונה. כשאתה מקנל לפתע ביקורות טובות נאלה, זוהי הרגשת אחריות, וחרדה שלא תאנזב אחר כך. לפני ההצגה אני פחדתי, מפני שהייתי צעירה. ו ‭— ... ‬ וענשיו אינך צעירה עוד? — לא לזה התכוונתי. רציתי לומר שהייתי גל 5ך בלתי-מנוסה‭|<, ‬ת מבינה, בפעם הואשונה עבדתי ע0 שחקנים מקצועיים, על גימה מקצועית. זה לא נמו _בבית־הספר. — אמ גבר מדברים על בית הספר, בזמן הלימודים חלמת על תפקיד מסויים שרצית לשחקו התשונה באה בלי הרהורים: — לאי רציתי רק לשחק. לדעתי חשוב לשחקן — לשחק. נשיש משהו קל, נהנים . מזה — ונשהתפקיד קשה — הרי זה אתגר. להשתדל להגיע למשהו. — שיחקת נמה תפקידים נ"טלמנוס קליי" וגם ב"טיפור אוריה‭, ''‬ מתי זה היה נעים, ואיפה היה האתגר י

— אתן לך דוגמה: קטע הלידה של ברברה, ב־ "סלטכוס" — זה היה אתגר. את כל היתר היה קל לשחק. אבל הקטע הזה היה קשה מאוד. הרי אף פעם לא ילדתי!אפילו לא ראיתי כיצד זה קורה. וחוץ מיה, ללדת על הבמה, זה קצת לא נעים, בפני כל כך הרנה אגשים‭)!‬היא מסבירה בל זאת ברצינות רבה, גאילו באמת היה עליה ללדת בפומבי. נראה ני לידת תפקיד, בלידת תינוק‭(... ‬ אז הלכתי לבית־ חולים ליולדות. קיוויתי שיראו לי את חדר הלידה, אבל הם הרשו לי לחזות בלידה‭). ‬מתלהבת‭:(‬ אוה. זאת היתה חוויה שחייתי אותה חודש ימים!זה דבר יפה, זה נפלא י אגב, היתה לידה קלה‭). ‬מתקנת את עצמה‭:(‬ קלה כשבילי, כמובן, לא בשביל היולדת. אני חוזרת להשוואה שעלתה במוחי בעת סיפורה; — ואיר היתה הלידה שלך ? ~ז‭1?‬ — איך ילדת את התפקיד? — אה, לוה את מתכוונת 1 אגי חושבת שהיתה זאת עבודה רגילה. תוך כדי חזרות צצו דברים. עבדתי עם אמנון מסקין על התפקיד, לפעמים נתקענו, ואז — _הופ־לה‭—!‬ פתאום צץ משהו וקפצנו קדימה. נכה זה, דבר נורא אינדיבידואלי, איך שאתה מתקדם עם תפקיד. מגל מקום, מכל התפקידים ששיחקתי נ"טלמכוס‭, "‬ אהבתי בעיקר את ברברה. היא יותר שלי‭... ‬אני‭,.. ‬אני פשוט אוהבת אותה. כשאוהבים לא יודעים תמיד לומר ‭--‬ מדוע. נכון ל זה לא בגלל העיניים או הפנים היפות שלה‭... ‬זד, אולי בגלל הנשמה שלה. ב"םיםור אוריה" זה היה ב5לל _אתרת. קלח

עבדנו בעיקר על התנועה‭-. ‬לא ישבנו ליד שולחן, התחלנו ישר מהעמדת התפקידים. — איזה תפקיד אהבת בהצגה זוז — את הנערה המקסיקאית. אך אתגר — היה תפקידה של בת־שב‭. !;‬זוהי אשה בשלה, הדמות אינה מתפתחת תוך בדי העלילה. לכן, אני חשבתי על העבר שלה, על ההורים שלה, מאין היא גאה. טי היא, מוז היא, באותו רגע של פגישה עם המלך. — ובגן, קצת _סטניסלבסקי? — אין מנוס מזה, את יודעת איך עובדים על ת9קיד. ועוד משהו אהבתי: את הסיף, כשאני קזדאת פסוק _מהתנוך. זה כל כך אמיתי, גל _נך גן — פה לומר, זה יפה. בפרק כזה קטן — גל כך חרבה חיים, מתרחשים גל נך הרבה דנרים, זה גל _ו:_ך אנושי, כ_^ זה‭). ‬היא מצטטת נעיניים עצומות‭:(‬ . אני הולך אליו, והוא אלי — לא ישוב‭"!‬ גל נך הרבה _גמשפט ‭_*1‬חד8 המשחק התחיל אצל לבנה פינקלשטיין, כפו כמעט אצל נל איש שהבימה היא יעודו — בימי הילדות. בהורפים, כשלא יצאו מן הבית, היה משתעשע אבא פינקלשטיין באימפרוביזציות עם שתי בנותיו הקטנות. הבכורה לא נתפסה, אבל לבגוז היתה מתמסרת גולזז ל"תפקידים‭. "‬המשפחה נהנתה. אחר כך, שיחקה כמובן בבית־הספר ולבסוף הלנה _ללטיד תיאטרון. אמנון מסקין שמע עליה, נשחי‭4'5‬ שהקנית ל"טלמנוס‭, *‬ קרא לה. החלו לעבוד על התפקיד והיא קיבלה אותו. זהו זה. ומה ענשיוו ענשיו תעבוד כמה שנים מתיאטרון, ואחר נד היא ריצה לנסוע לחוץ־לארץ, להשתלט. לראות, להתעשר בחוויות. להתעשר מבפנים. הרי הקהל רוצה לקבל והשחקן חייב לתת. צריך שיהיה * מה לתת, לא כן ו — את שמך לא תחליפי 1 — כן, כשאנשא. מחר, גולם שואלים זאת. אבל למה לי להחליף. טוב לי עס _פינקלשטיין. מרי ל* השט עושה את האדם. אפילו לא את השחקן!

ונגן, זוהי "תגלית השנה‭. *‬לשון פשוטה, תרבה־ הרבה התלהיית, אן ההצלחה לא _ס־הררה את _לזמוק. לפחות עדיין לא. היא קיבלה רק קצת _בסחין ‭. 097‬י וזה לא יזיק.

קומדיה שחורה" - על סף הבכורה

תיאטרון , אהל'י עומדת הצגה חדשה על 0ף ‭* _^ 4‬ הגכורה: שתי קומדיות של טיטר שאפר‭-. ‬ , קו־ פדיה שחורה'' _ו־קוקרים לבנים‭/'‬ בתרגומה של רחל אוח (נתבת "דבר השבוע‭, ("‬בביטויו של גדעון תמיר ועם תפאורות של עמיקם תורן. ‭,, ‬שקרים לבנים" הוא מחזה קצר, עייבוביה של שקרים ואמיתות הנחשפות בעת ביקורם של שני לקוחות אצל מגדת עתידות‭". ‬הקומדיה השחה רה" היא פארסה בנויה על סיטואציות קומיות שנוצרו עקב קצר חשמלי בדירתו של צייר צעיר העומד לשאת לא?זה "בת טובים‭, "‬כשלבו נתח בענס לאהובתו הקודמת, המכשילה לבסוף את השידוך. שורה של טעויות משעשעות פתרחשות נחדל החשוך — שהוא בעצם מואר לחלוטין — זהו ה"סריק* עליו מבוססת היצירה: הבימה _חשוגזג לגמרי במצבה ה"נורמלי" ומוארת כשבעצם _גריכו) להיות השונה. משתתפים בהצגה חיה שלון, יהודה גבאי, אריאל פורמן, ניקו ניתאי, ישראל סגל, שתי שחקניות צעירות האזל קאר ונעמי

האזל קאר, ניקו ניתאי ואריאל פורמן ב"קומדיח שחורה* פרוינד, שזוהי הופעתן הראשונה ב"אהל‭), "‬האזל קאר שיחקה בחיפה וב"הגימה‭, "‬ונעמי _פרוינז* נפרה רק אשתקד את לימודיה בבית הספר לדרמח _גרטת־גן‭, (‬יהושע לוף ומנחם גולדנברג.

_מוו&י בדק!_באסונו

אס* ז־"ן ן* צלחתה הגדולה של "בימת השחקנים* — , עלי* ‭1 1‬ לות טלמאנוס קליי" היתה הצלתה של צוות שלם של שחקנים. אחד עשר איש שיחקו עשרות תפקידים. שחקן אחד שיחק תפקיד יחיד. _־ היה זה אסף דיין, נדטותו של טלטאכוס ‭!?‬צ8ו. אף-על־טי שלא הוא חיה גולת הנותרת בהצגה — פרסס אותו התפקיד חיש מהר. עובדה: אסי דיין מבו"ש טאוד. יש לו הצעות לשחק בסרטים _(_בינתייס הספיק לשחק תפקיד _אפיזודי בהחלט ב"טיירים‭_, ("‬ 1 וכל מיני הצעות אחרות, לכן הוא הד?לשחק ב"טלמאכוס‭. "‬פשיט‭-, ‬לא האריך את החוזה שלו, שהסתיים באחד בנובמבר. הוא גבר יצא לחוץ לארץ, כי עליו להופיע _בקו־פרודוקציה קולנועית איטלקית־ישראלית, העניין שיגש אך מעט את הצגות "טלמאכוס קליי‭. "‬בסך הכל הצגה אתת בוטלה בשבוע שעבר. בינתיים ג&צא מחליף לדיין — השחקן הצעיר מוטי ברקן, שכבר "קפץ" לתפקיד והכל בא במקומו נשלוט.