⁨⁨דבר⁩, 2 ספטמבר 1966⁩ — בית לביא נחנך _.בעיךוזרוד [⁨כתבה⁩]

בית לביא נחנך _. בעיךוזרוד

דמותו של שלמה לביא, ממייסדי עין־חרוד ומה אי שים הבו־ לטים בתנועת העבודה ובתנועה הקיבוצית בארץ, _איש המעש והחזון, סופר ולוחם — הועלתה אור ליופ ־' כבית חתרנות הגרול _בעין־הרור איחוד, שייקרא "בית לביא‭... " ‬

בעצרת נכהו חברי המשק ויביט מישובי הסניגה, נציגי חופזות ומוקירי זכרו של המנוח ממקומות שונים באוץ. על הנמה התנוס6ה אחת _מטיסמאותיו -גל לביא: "אל תהא עבד לרכוש, דוור. אדון ליצירה‭. "‬ הסופר ד. מלץ, שהעל־ קוי2 לדמותו של לביא, אגר, שהוא _הצטיץ במקוריות המחשבה, לא זבק בתורות מן המוכן וחתר חמיך לייחוד שבמפעל ומעשי־ הנשמה. הוא, שהגה את רעיון הקבוצה הגדולה, ראה בהגשמלו ונשאר נאמן לו עד אחרית ימיו. היה איש עבורה והוון. סופר

מחונן בעל ביטוי עז שלא נרתע משוט מאבק : ציבורי‭.. ‬למען הצדק והשויוץ- הנואם הורה-בשם הקיבוץ יכל הגורמים שסייעו להקמת הבגין ובמיוחד לאביהם ד_^יצפלד, שעטל הרנה להשגת מקורות כיי מון. אפויים רייזנר, מזכיר איחוד הקבוצות והקיבוצים, הוסיף י קוים לדמותו של לגיא ישילב בדבריי ברכת התנועה לעין־הרוד במלאת 40 שנה־ לייסודה. ‭'?‬ בצלאל שהר, מזכיר המרכז ל־ תרבות, שהביא גפאת- ברכתו של _מזכיו1 ההסתדרות, עמד על תפקירי _הבית, שיימלא- תורה ודע. ‭. -‬ וישמש גשר בין שכבות הגילי‭. :‬ א. הרצפלד אמר, כי המשק והתנועה מלאו _הובת־גבוד במפעל ז‭, "‬_שיהיה לברכת רבים. וינצי" שמו וזכרו של אחד מאנשי _ה־ י&_וד. חנה רובי"א קראה מדברי לביא על נפילת שני בניו במלחמת השחרור וקטע 85פרו . עלייתו י של שלום ליש‭. ''‬עמלי. ‭,, -‬בת הגשק, קראה פרק מספרו _וגילתי בעין היוד‭. "‬בחלק הא&גיתי השתתפי מקהלת עין חרוד ורביעיית ? תז - מורת חיפה. הנחה את העצרת מפקד הנח"ל צ. שמאלי, שהזכיר את נעדרי הקיבוץ . והקהל. כיבד את זכרם בקימה‭.. ‬ מזכיר הקיבוץ י. גורן קרא את מברקי הברכה של יו''ר הכנסת, שרי האוצר והחקלאות, יבריח התנועה הקיבוצית. כן הגיעו מביקי־ברכה מראש הממשלה . ־מגולדה מאיר. בית לביא ה־קפ בטבורו של המשק, בקרבת מוסדות ציביי אתריט, ובבנינו ובריהוטו הושקעו _כ־400 אלף לירות. הוא הוכנו על ידי "מחלקה הטכנית של ה"איהוד‭''‬ והאדריכלים איל ובסט מתל"אביב‭., ‬ונבנה על . ידי סניף םו''ב. בעפולה, באולם -מיועד

לכינוסים והצגות קרוב לאל־ מקומות־ישי_0ה ובקומה העליונה חדרי זכיון לש. יביא _ולגעררי הקיבוץ‭. . ? . ? .. ‬