⁨⁨דבר⁩, 22 אפריל 1966⁩ — נחנך בית מכון הנפט הישראלי _ברמת־אביב [⁨כתבה⁩]

נחנך בית מכון הנפט הישראלי _ברמת־אביב

ראש הממשלה אמד, כי מכון־ הנפט הישראלי עשוי לחדוט תת־ מד, חשובה בשטח זה, בכך שיהווה מוקד של מחקר מדעי ושימושי ויעזור לתעשיית הנפט, בטקס חנוכת בית מכון־הנפט השתתפו ראש עיריית תל־אביב—יפו מ. נמיר, סגן שד הבטחון ד"ד צ. דינשט"ן, פגר שר הפיתות י. שערי , סר א. _וולפסון, הנדבן א. טילמן אשר תרם את הכסף להקמת חבית ורעייתו, שגריר צרפת בישראל, מנחלי חברות נפט, נציגי משרדי ממשלה וקהל מוזמנים. מ. נמיר הביא אח ברכת העיריה והנהלתה ואיחל למכון להיות מנוף לפיתוח תעשיית הנפט על שלוחו־ תיר. השונות ולתקנו* דעת וידע למפעלים הפטרוכימייפ. יושב־ראש מועצת המנהלים של הממן ד"ר צ. דינשטיין אמר בדבריו, כי ריכוז הידע והעמקתו והקנייתו לעוסקים בתעשיית הנפט הוא תנאי הכרחי לקידום תעשיה זו. אחד ממנהלי מנוךהנפט הצרפתי

מאת פו2ר "דגר" לענייני פיתוח עלינו ללמוד בשטח הנפט ולחקור מחקר יסודי, אשר ישמש בסיס להשקעות בחיפושי הנפט בארץ ובניצולו — אמר אחמול ראש הממשלה ושר הבטחון ל. אשכול בטקס חנוכת בית מכון הנפט הישראלי ברמת־אביב.

. ליבידו חביא את ברכת מכון ־ה, המושיט עזדח למכון הישראלי. מנהל מינהל הדלקייר ד מ. נאמן אמר. כי המכון פועל כשלושה נו־ שאים עיקריים: מחקר, הדרכה ותקינה. הוא הודיע, כי בבית המכון תוקם ספריך, מרכזית על נושא הנפט. הנדבן א. מילמן אמר, כי יש להקים הברות חזקות מבחינה כלכלית, כדי להגביר את חיפושי הנפט בארץ. כל הנואמים עמדו בדבריהם על תרומתו של מילמן להקמת בית מכון־חנפנז הישראלי. במהלך הטקס הוקראו ברכות של שד האוצר פ. ספיד, שר החוץ א. אבן, נגיד בבק־ישדאל ד. הורוביץ וסגן שר הפיתוח י. שערי. בתום דברי הברכה הסיר א. טילמן את הלוט המכסה שלם בפתח _וומין וסר א. וולפסון קבע את המזוזה בדלת הכניסה לבנין.