⁨⁨דבר⁩, 17 דצמבר 1965⁩ — _ז־אן־ליק ש־או־ [⁨כתבה⁩]

_ז־אן־ליק ש־או־

(המשך מעחוד ו‭(2‬ הביקורת הכבידה אח לבה כלפיו. העלילה מספרת על לאמי קושון. הסיכן־ החשאי הכל־יכול, הש־פיע בשם בדוי: איו־ן ג'ונשלן, גיבורח של סדרה דמילניח בעחון , פיגארופוא־ודה" (איזח צירוף‭. (?‬ חוא יוצא לעיר־הע'תיד אלפאוויל, ומוטלת עליל המשימה: להביא — חי או מח — אח רינה־הע־ר, פרופיפור _פון־בראון (שי־ מל לב לשם‭. (!‬קישון מגשים את חששי־ מר‭', ‬ ואף נושא לאשר. את בתו של חפרד פיםוד. נאטאשה פ־ךבואין (אנה קאריית‭, (‬ רובוט אנושי. שקושין לימד אותה אהבה מהי. מאחורי עלילה מטופשת זו מסחחרח משמעות עמ־קה: עולמנו גדוש החרדה. חרדח לגבי אלפאוויל, עיר־חעתיד שחיה בה חברה חסרת רגש אנושי, חמתמםרת כולה למכונות אלקסרוניוח. הצופה יכול לזהות בנקל את אלסאוויל: זוהי פאריס, שבה צולם הסרט!המנקר ריצ'ארד ראוד כתב בהתלהבות: "בעיני , סרט זה הוא לא רק הטוב ביותר של גודאר, אלא הוא אחד הסרטים החשובים כיותר בשנים האחרונית‭. " ‬

רבים חולקים על דעתו. בחב פיאר פא־ ז&רס ב"פיגארו‭:"‬ , זוהי חוצפה, להציג מליגה כזאת של כשרון וטעם רע' של מוסר חשכל חשוב _כל־כך במסגרת ?לדו־ תית כל־כך‭. "‬הגדילה לעשוח בתו־המא־־ מצח של סארטר. ארלט אלקיים, ב"טאן סידרן‭:"‬ -אלפאוויל אי ביתה־פילם ‭"?‬ (כך כתבה. תוך מישחק מלים יווני. ביתה פירושה גפ — טיפשות‭. (‬גודאד לא התרגש. הוא קרא את דברי הביקורת ואמר ‭. :‬גם אני היית שבקר סרטים. אחת לשלושה ימים השתמשתי במלה , גאון‭. '‬למדתי לא לקבל אותה ביצינות־יתר‭. "‬ סרסו השני של נודאר השנה הוצג בפסטיבל ונציה האחרת, שמו "פיארו המטורף" והוא נתקבל באי־אהוה כללית. רבים אמרו: . באן התפוצצה הבועה המנופחת ששמה נודאר‭. "‬העלילה דומה לעלילת , עד בלות הנשימה" ו"החייל הקטן‭:"‬ איש צעיר (בלמונדו) בורח לריביירה עם גערה _מהוויאט־קונג (קאדינה) הקשורה עם בנופיה של _סיחדי־נשק. היא בוגדת בו. והוא קושר אל ראשו שתי אצבעוח־דינאמיט ומפוצץ את עצמו. הביקורת סלדח מן הסיט משים שהוא , מםורף‭. "‬מעשה־טל־ אום ווזםר־רציסות. אחד הבידדיס ־שחשב

אחרת היה סוס מיילן, שראה את הסרט בוונציה וכתב: , זוהי יצירה נוסח־גודאר: סצינות או נימות שסרטיו הקודמים מוגשות מחדש ונבחנות באור חדש. זוהי בחינה ע&וקה של אהבה ובגידה, המושתתת ללא ספק על נסיון אישי ‭, )‬אתה מדבר אלי בסלים‭. '‬אומרת קארינה‭,, ‬ואני מבישה בך ברגשי‭. (‬יש כאן הומור אפייני לגודאר' וצילום מזה־ר של _ראיל קוטאד‭. "‬ זהו חא־צר האמנות' של גודאר עד היופ. כאמור. זכה הצופה הישראלי לדאות וק את אפש־קצהו. גורל דוימה היה לסרטי אינגמר ברגמן, לפני שנהפכו ל"בולסום‭. "‬ מאחר שגודאר נחשב לאחד מאמני הקולניע הגדילים בדורנו, לא נשאר לנו אלא לקוות, שיתעירר כאן , ב־למום" דומה גם ליצירותיו, כדי שנוכל לראות על בדיני איד רואה _חאמן הזד, אח דודו. כתב עליו מיילן: , גידאר הוא אמן המשאיר את הסוף פתוח. הוא אינו מביים םדטי־געיד" שבשופם הצעה לפתרון. לדעתי, חחיים חם בעיה, שכל אדם פותר אותה _בדדכו־עלו. גידאר הגיע לסשקנה. ואף מצא דרך לד־ ציגח בפנינו: חחיים _חמודרנים םפובנים כל־כך וחסי־חאנוש משולבים כל־כך. עד שהכדזוח אמנותיוח מלוטשות, עם פתיל־ נות פסקניים, אינן אפשריות עוד. התמורות החלות בתחוב המוסר בעידן הגרעיני. והעדר הקשר כין אדם לאדם — על אלה אין עדיין מענה‭". ‬

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩