⁨⁨דבר⁩, 13 אוקטובר 1965⁩ — ‭... _ ‬ [⁨כתבה⁩]

‭.. . _ ‬

א. אבץ: התקפת גח"ל אות אזעקה לדמוקרטיה‭-, ‬ מ. נמיר: רפ"י מסיתה נגד מנהיגים נאמנים אתם הלכו כל השנים א. עופר: 8000 אזרחים הצטרפו לאת"א

השותפות בין ציכוו, האזרחים. והמעדר, _תוסין!לחתקייה ולהתפתח ;פ אחרי הבחירות - אמר כגן ראש הממשלה אבא אכן, ככנפ את"א שנערך אור ליוה. ג' במלון, הילטוןי כתל־אכיכ.

אבן צייו, כי התפתחות זו, חשובד, במיוחד במדינת ישראל, שבה נהגו אנשי־הוראח ומחקר לגרוס הינתקות מופרות מדאגות החברה. הזעם שהביעו אנשי רפ"י — ו"עתונאינ!האוהדים אותם — נגד את"א — נובע אך ורק מכך שההתעוררות האזרחית היא נגד רפ"י ולא בעדת. בשם שחט טוענים, ני פעולה מדינית של אנשי הוראה ומחקר, היא נשרה וחיובית דק

א־למו הגדול של המלון, המעברים והמסדרונות היו צרים מהכיל את אלפי האנשים מכל השכבות והגיליס, בעניבות ובלעדיהן, שבאו לכנס‭.. ‬ סגן ראש הממשלה, שהיה הנואם המרכזי, אפר, כי התעוררותם של מאות אנשי־םדע ויצירה לתמיכה במערך — הוא ניצן ראשון לאותה נדיר, בין דמוקרטיות, בעידני פדי־ חתן באירופה ובאמריקה.

אס היא. מצדדת בהם — אמר אבן. מפלגה ?שמרנית ומתנכרת התקפתה של גח"ל — הוסיף השר — היא אות אזעקה לדמו־ קרטיה. אין ברהבי העולם הדמוקרטי מפלגה שמרנית ומתנכדת ממנה, מפלגה המתעלמת מן הצורך בתכנון מרכזי, המעדיפה את הנאת חפרט על טובת הכלל יהגורםת אח החופש הכלכלי והמציאות החברתית אשר הובאו בתורות הליבראליות במאה ה־‭. 19‬ מ. נמיר על ארגעה פשעי רעיי בהביאו לכנס אף. ברבת תושני העיר אמר ראש העירייה מ. נמיר: ‭,. ‬על שלושה פשעי רפייי ועל ארבעה לא אשיבנו — כבד חטא חפילוג, חטא הנפת הגרדום על המפלגה המרכזית, השרשית והלוחמת שעל שכמה מוטל חיה בניין המדינה כל השניה. אך כבד פי כמה ההטא שבצידה. ־ לא רפ"י חיא הקוצרת אח יבול החטא שזרעה בפילוגה — ותוצאות הבהירות ל־ הסתדרות יוכיחו, כי כל אשר השיגה רפ"י בפילוגה המרושע ש־ אין דעה צלולה יכולה לרדת ל־ פישרו — ניכר בפלסה את הדרך בפני הימין, שזו הפעם הראשונה קיבל דריסת דגל בין כתלי ההסתדרות ‭. ". ‬ועל חטא שלישי — אמר ננןיר

— תכה דפ"י בסגנון דיבורה. ב הסתתה הפרועה נגד מנהיגים נא־ מנים עמם הלכו שבם אחד כל שנות הבניין ויצירת הארץ וה־ מדינה‭". ‬ ראש עיריית תל־אגיב ע5ד על הישגי העירייה והוסיף, כי המש השנים האחרונות תהת שלטון דד הנהגה הפועלית העממית. של הגד ערך — שהצטיינו ביחסים חומים ומכובדים בין שוחרי הדת לציבור החילוני — הוכיחו באורח חותך, בי דק המערך הוא שמסוגל למנוע כפייה דתית מחד, וצפייה אנטי־ דתית מאידך. . קול *הנף בפתיחת הכנס אמר ד"ד מאיר שפירא, מנהל בית־הספל התיכון האוניברסיטאי , ונציג הוועד הארצי של את"א, כי אין בכוחה של שום אקרובטיקה של מחנכים לתרץ את המתרחש במדינה‭". ‬במדינה הנע־ דרת תודעה חינוכית כשלנו -י עלןל הפילוג על ספיחיו השונים, להוביל לגישה צינית לפוליטיקה, מצד הנוער — סיים שפירא. א. עופר ציין בדבריו, כי 3000 אזרחים, מכל החוגים והשגגות, כבר חתמן על הצטרפותם. לאת"א. י כן נאמו בכנס אליהו סחרוב וד"ר זאב כץ. כנשיאות הכנס ישבו אלוף אפרים _בן־אדצי ןעורך־ דין מיכאל פירון. הכנס ננעל על־ידי השתקן שמעון דז'יגן, שהזר לא מכבד מאופטלליה. בדבריו סיפר על חרדתה ומבוכתה של יהדות 'אוסטרליה בקשר למת־ רחש במדינת ישראל בעת האחרונה.