⁨⁨דבר⁩, 13 יולי 1965⁩ — תכנית־אב לפיתוח רשת הכבישים-למשרד התחבורה [⁨כתבה⁩]

תכנית־אב לפיתוח רשת הכבישים-למשרד התחבורה

תכנית־אב של רשת כבישים מפותחת הוגשה למשרד העבד דה בתום עבודת סקר של מומחים צרפתיים והיא תכניס את מדינת ישראל לתקופת האוטוסטרדות והמעברים הדב־מפלסיים תוך תקופה של ‭15—10‬ שנד‭—. ‬ על כך סיפרו במסיבת עתונאימ שהתקיימה ביום א' במועדון העחונות בירושלים המנהל הכללי של משרד העבודה ע. מסר, מנהל מע"צ המהנדס ב. בסין וראש האגף לכלכלה ותכנון במשרד התחבורה ר, הראל, אשר ריכז את פעולות עריכת הסקר.

הסקר נעשה על־ידי שתי חברות צרפתיות, ע־נבחרו 'בינואר. אשתקד במכרז מתוך 20 חברות בין־ לאומיות. הניסוח הסופי של _תכנית־האב, שר, יק_?ד, פגיע ל־450 מיליון ל"י, יימסר למשרד העבודה בעוד כשלושה חדשים, התכנית עוסקת בפיתוח רשת התחבורה הביךעירונית בלבד, פחיפד, דרומה, והיא מבוססת על הנחות ותחזיות כלכליות, פשקיות _ודמונראפיות לקראת העשור הבא, בתקופה זו עשוי מספד כלי־הרבב חפרטיים במדינה לגדול פי ‭5—3‬ ממטפדוכיופ ומספר המשאיות וח־ אוטובוסים יוכפל כמצופה. עיקריה של התכנית פמליצים על סלילת כבישים מהירים מחיפה לחדרה עם שלושה מעברים דו־פפלסיים, בכניסה לחיפזז, בכני־ מה להדרה ובמיפגש ואדי־מילק. כביש זה יתחבר אל הכביש הדו־ פסלולי לתל־אביב ובאן ישתלב עם תכנית איילון ומוסדרה, שהיא ברשות עיריית תל־אביב‭.. ‬התכנית קובעת, כי יש צורך לסלול שני עורקים ראשיים ומהירים בחוצות תל־אביב, האחד בציר נתניה—תל־

אביב, והאחר בציר רעננח—גהה, ומשם דרומה לאשדוד. כבישים נוספים ייסללו בין פתח־תקוה ל־ גשר הירקון, ובין געש לגהח ו־ יחברו עורקים אלה ביניהם, נופף לאלה ייסלל כביש מחיר לאורך החוף מחדצליה לחולון ו־ בת־ים. מתל־אביב תיסלל אוטו־ כסדדח אל שדד, התעופה בלוד, ומשם' לרמלה, ותתחבר עם כביש ירושלים, בנגב ייסללו כבישים חדשים בין אורון לעין־יהב, וכן בביש מקיף מאשקלון לארז ולתוך חבל הבשור עד באר־שבע. הסקר נעשח במימון משותף של _המדינח ופילוח הבנק העולמי, העתיד להשתתף בהלוואה גם לצורך ביצוע התבנית או חלקה, בהתאם להחלטת המפשלה על חיקף בי־ צועה. בתשובה לשאלה אמר פסר, גי בהפעלת רשת דרכים חדשה זו לא הוצאה מכלל מחשבה האפשרות של הנהגת בבישי־אגדה, אולם שא־ לה זו תלויה במידת השתתפותם של משקיעים שונים בסלילת דדי כבישים. מסר פיפר, כי במשרדו כבר נתקבלו הצעות שונות מאת משקיעים לסלילת בבישי־אגרה,