⁨⁨דבר⁩, 28 מאי 1965⁩ — שידור ליל קיץ [⁨כתבה⁩]

שידור ליל קיץ

העדות מאזץ

הבל נשימתו של הקיץ הולד 'עיטף אם־אט את כל ימות הטיבוע. , האזרח הישראלי הממוצע" (אותו *זרח שסיים כבר את ארוחת ה־ נרב‭, (‬גוסל _עתון ובקביק סודה 'יוצא אל הגזוזטרה בגופיה ובסנד־ וים, קורא _בחצי־עין, נלחם ביתד !ים, מפהק •לוגט עוד סודה אף :י גילה, לתדהמתו, טבעת־שומן :וספת בכרסו, "האזרח הממוצע" בירושלים נר זג מעט אחרת (ברידג' במקוב !וקר‭(... ‬ ו"הקיבוצניק הממוצע" *ף לו יש הרגלי ערב־קיץ שוניב :עט. אילם בסופו של דבר, רביב :וטיפ לראות בערב־הקיץ היש־ ־אלי מין "קוקטייל" לא־אלכוהול' פל מיתוה איברים פלוס עיסוק־ :זית בלתי מחייב, כמובן, עיסוק שאינו מטריח את הגוף ואינו 88־ ־יד את תאי המוח, עלופי השרב: דומה כי גם מתכנני תכניות־ תקיץ של "קול ישראל" שיוו לבגד עיניהם את דמותו של אותי "אזי רה ממוצע" שטוף זיעה, _הנינ־ח לו כגזוזטרה ומבקש מפלט מן המה' נק, וניפו להטיל כמה קוביות קרו :תוד משקה הערבית שלו, מעין "משהו קל לסיימו של יום‭. "‬ אפשר שאין כל דע בכך, אולנ קשה להתעלס מן החשש שהפי־ מיות היתרה בתכניות הקיץ הי קלות, שנוצרה עקב להיטותו ש ‭. '‬קול ישראל* לא להכביד על ה' מאזין (יא עי אזניו ולא על לבו — תגדיל את הדלילות _במזורכו הכללית של שידורי הקיץ. נפקוד את התכניות החדשוו לאתר תקופת "הרצה‭. "‬לפי שעה כמה שורות על כמד, מהן, לאחו שידורי הבנורה,

וסרמן נגד מעגן-מיכאל פיפור התכנית החדשה "אחד :גד כולם'' הוא כזה: אדם מוזמן לאולפן בירושלים, משם הוא מציג נשידור־תי שנע שאלות, שהיבד אותן בעצטו, לנקודת ישוב קטנה. אט אין אנשי אותו ישוב מסוג־ ליפ לענו תעל שש שאלות לפחות — הוזר אות אדם ומופיע בשבע *אלות חדשות בתבנית הבאה. ה־ פעם הוא מכוון את שאלותיו ינקי־ דת ישוב גדולה יותר וכך, אם יזנה, הוא עיוי לאחר מספר תכניות, יהתמודד עם מאות אלפי תושבי תי־אביב. יש יפתור את השאיות תוך עשרים דקות. ר, פרכ בני תכנית: אגורה יגויגוית. לכאורה מונה ביסודה של התכנית רעיון מגרה ומרענן, אויפ דר טה כי פנם אחד עשוי להכשי> תכנית זאת: המתח במישדר אינו מרוכז בתכנית אחת בודדת יהו* מתמשך, כנראה, לתכניות הבאות. בעיה זו לא היתר, מנת הלקה שי התבנית המצויינת . חפשו את הי מטמון" (גפ שם ישבו המאזינינ הפעילים רכונים על אנציקלופדיות למיניהן‭. (‬השעשוע והטתו

מאת שלטה גינופר זיו מרוכזים בכל תכנית ותכנית 72 סידרה זו. גם משהק הרדיו _. _ט־בים השניים" _מב־פס על מתה ־תמשך מתכנית לתכנית, אולם :ד תכנית _לג־פד, כעונה שעשוע 'מתה. אין לשפוט את "אחד נגד נו־ . ‭-01‬ על יסוד האזנה לתכנית רא־ זונה בלבד, אולם חוששני שאין :ה הרבה יותר ממיזוג רופף בין ‭2'‬ני יסודות: מתח ושעשוע, שגפ הם עצמם אינם פן המשובחים. טי־ !וג זה עשוי להתרופף עוד יותר, אם אמנם יתחלק בין כפה תכניות נבל סידרה וסידרה. שאלותיו של יעקב וסרמן, מהנ־ וס בן ‭, 29‬שהופיע בתכנית הדא־ שונה "נגד" מעגן־מיכאל נשאבי מתחומים שונים ומשונים והן חפי רו הוט־שדרה. לא היה זה באש־ מתו של וסרמן אלא ברשותם ה• אדיבה של עורכי התכנית. הגיוון המלאכותי בנושאי השאלות _לז! הוסיף, אדרבה, מיטב להרהר שנית אפ אין זה רצוי לתחוס את התכנית במסגרת־נושא. השידור סבל מ"קרחות' של זמן והעורבים לא השכילו להתמודו אתן. משים כך נרא־ לי עשדינ הדקות (מסכרת הזמן שהוקצתו למתן התשובות) — כשעה תמימה , הפתעת התכנית: איש מחבר _מעגן־פיכאי לא ידע שבתקופת הי צלבנים עמד מגדל שפירה בשנ "מגדל המלח" במרחק זעיר מ: הנקודה, שבו שונן הקיבוץ‭.. . ‬

זהירות - הבל! עורך התכנית המחודשת "זהי־ ־ות, מיקרופון‭, "!‬משה סימור, הת־ ןשה, כנראה, להיחלץ _מהלך־הרוה של סיסמאות הפרסומת ב"גל זד ן ל‭, "‬שם. הוא מככב כאהד הקדיי־ :ים הבולטים, זמן רב לא נתקלתי בגיבוב ־חום _כל־כך של רעיונות כושלים :פרק־זפן נד. קצר. התכנית _עצ־ פה אינה חדשה חכורות לי כמה ‭., ‬הברקות" ששודרו בשנים קוד־ מות במסגרת תכנית זו, כגון ה־ תכנית על הפילים הלבנים והמשא ־ ימתן עפ נהגי מוניות להעברת :מרי קרקס מנמל חיפה לירושלים. הפעם חחלים העורך החדש של התבנית (הנושא עמו פיקרופון ומכונת הקלטה חבויים) למתוח עוברים ושבים בשטח הבלשנות. תארו לעצמכם מה היד, קורה איל( ביטלה האקדמיה ללשון אחת האר תיות ועומה במקומה אות אחרת ו ו רעיון אדיר, האין זאת ז חוסר־הטעם שאיפיין את התכ־ נית, ששודרה בראשית השבוע, יכול להתהדית דק בפליאה (פלי־ אה ולא שעשוע או צהוק־לאיד! כיצד נלכדו _עובדי־אורח, ולו תמי - מים ביותר, ברשת בה אינפנטילית הצלחתן — או _בשלונן — ש? תכניות מסוג "זהירות מיקרופון" תלויה במידה מכרעת באישיותם

של אנשי־הרדיו הפשתתפיפ בהן, יוסי רוזן או רבקה טיכאלי הפכי, פעמים מספר, רעיון פישר לתכ־ נית מוצלחת במסגרתזהירות, " מיקרופון!י. מ. טימור, כעורך חדש, זכאי להדרכה מתאימה בטרם יימשכו שידורי התכנית — או שייחלפ להעבירה מיד ל"פינת הילד‭. " ‬

המאזין והסוד התכנית "זה הסו־ שלי‭, "‬ששוד־ רה השביע לראשינה, היא עד כה ההפתעה הנעימה ביותר נין כל התכניות החדשות. הרעיון אינו מקורי. התכנית בלכושה הישן עדיין זכורה למאזינים רבים ‭")‬עש־ דים כי יודע‭?"‬בעריכת שמואל רוזן) ובכל זאת — שיפוצה מלבר והתוכן החדש פלגו מציידים אותה בתכונות שי תכנית מוצלחת. הסוד בתכנית החדשה הוא אי־ רוע, שבעליו היד, מעורב בו‭.. ‬יש־ עורכי התכנית סבורים שכדאי ל־ הביאו ולהאירו לפני המאזיגיפ. בעל הסוד הבוי מאחורי פרגוד ועונה לשאלותיהם שי ארבעה חב־ רי צווח (חנה פלטי, גבריאל דר דון, אירי דביר ופשה דיבלין) ה־ הייבים לגלות את הסוד במרוצת עשרים שאלות. בתבנית הראשונה הופיעו אלוף־ משנה ישעיהו לביא, מנכ"ל משדד הדואר, שוליה שורק אי1 "התקווה" בפתח כל אחד משידורי , ההגנה" המחחרתייפ, השחקן והבמאי יופף אוקטנברג שחיבר את ה"שלאגר• של שנות העשריפ "למה לא אפרת זאת, למה לא סיפרת זאת מקו־ דפ ז‭, "‬ופנחס לפיד, שגילה אח

נרי־הצדק _פפאן־ניקנדדו. י. לביא ופ. לפיד פיפרו זופות פיקנטיות, האחד על דדך עבודתם של שדרני ה"הגנה' והשני על הפגישה המוזרה עם גרי־הצדק ה־ איטלקייפ. יופף אוקסנברג נםחף ופהף את הקהל המצופצפ באולפן ואת המאזינים בסיפורים על הבו־ המה התל־אביבית , חברה סראסק• ועל העבודה בכבישי הצפון _יהת־ רנש ביוהר למשמע כמה מפזמוניו. הצוות "פיצת" את סודוחיהפ של י. לביא ופ. לפיד וננשל בפיענוה פודו של אוקסנבדנ. בתבנית הראשונה מאלו הנה פלטי, ג. דורון וא. דביר שאלות עי בפיפ אינטואטיבי ומשה ריב־ לין בלט בשאלות של בקיאות. מן הראוי לציין, ני התבנית "וה הפור שליי נעדרת בל פתח, ניוון שהמאזיניפ יודעיט מראש מהו הסוד, אט ני אין מגיים להם את שמו של בעי הסוד. תחושת השעשוע נובעת, איפוא, מהרגשת העליונות של הפאזיניפ על אנשי הצוות בבתינתישתקו לפנינו‭. *‬ " אולם תהושה זו חייבת להתבפפ גפ על תעניין שבםודות מסם. מבחינה זו נהלה התכנית הראשונה הצלהה _טלאוכ