⁨⁨דבר⁩, 14 יולי 1964⁩ — בעיותיה של יקנעם החדשה [⁨תמונה⁩]

בעיתויה של יקנעם החדשה

מאת א. מש ביקנעם של מטה, המושבה ‭"?>‬ מקטנה יבת החו "החבויה" בייק לא חלו תמייות _ניכדות בשנים מאחיונוח, אך ביקנעם של מעלח‭., ‬עיר חשיכונים" שחצמיחמ בנינימ יבי קומות על הגבעוח והפלעים חלו שינויים יביט. לפי תכניתו של אגף החננון תאבלפ יקנעט ‭15. 000‬ תושבים. חמועצח חטקומית תעבור ביטיט הקרובים מהבני!היש!ביקנעפ חחקלאיח למטח לבניו חחדש בהלק החרדי, יש לחשוש, כי חניחוק בי!שני חלקי הישוב, יעמיק יותר נובח רצונם של חחקלאים _לחש־ תחרד _פחתלות במועצת ממקופית _. חעירונית‭, "‬ולחצטרף לפועצח חא!ורית . חמטפלת בישובים החקלאיים‭. "‬ יעקב שמואל ראש חמועצה, פיאשוני העולים במקופ, מעריך מאוי את עבוית מבניה וחםיחוח, אך טוע!כי . הקצב אמי מרי ןיש לזרי אותו‭. "‬מספר התושבים הגיע _ל־4300 (בולל המושבה ממונמ 160 משפתות) ועם השלמת מאה היחידות הנמצאות בבניה, תגיע יקנעפ למחצית מיבנמ — שליש מהאוב־ לוסיה חמתוכננח בשלב סופי. מלאבת חבניח. חיא אמנם אטית, אך חמתקדמות בגידול יקנעם מודגשת. חושלמו גבר בניני חמועצח המקומית ומועצת הפועלים, מרכז מפחדי נן 17 הנזיית ונית קפה, נבנה קולנוע ובו 700 מקומות ישיבח, וניגשים לבניית ביח יאר ובית בנק מפועלים. י. _גלאון מז־ ביי חמועצה מעלח גפ את בעיית איזוי חחעשיח: שטח שיפוטו!של יקנעם כולל ‭14, 000‬ דונם‭4000!‬ יונם אימי. חקלאית במישור, ועשיח אלפים יונם בגבעות. _לתמהון חבל לא נקנע נחננו!הבללי איזוי תעשיה,

פת חקוים יוכנפו שיפוייט בסלילת שבילים ופריכות והקפת קירות מגן. יש פחסור בפכנימ לבית־ חספר וקיים משש שיחיח הכיח לפתוח משמרת שניה. אפנפ תוכנ! בניו ל־12 כיתות ומטבח הזנח, אך מתקציב קוצץ, ובונים למעשה רק טש כיתות בלי מטבח. מועצת הפועלים מוסיפי, להתרעם על מועצת פועלי היפי, שאינה משחפת אותה במשא ומתן בבו-ות עבויח ואינו!במפעל חחעשייחי, למיוח החלטות חמת־ לקח לאיגוד חפקצועי בוועד חפר על. לפי מחלפות אלד‭—, ‬ טוע! פ. נחמני יכז חאיגיי, איז לפטי תושבי יקנעט במקרה של _צמצי־ מיט, אד מועצת פועלי חיטה מתעלמת מ"חחלטות ומעוררת יוגז ינ במקום. מועצת פועלי יקנעם תובעת מהוועד חפועל של חחסתדרות לחייב את מועצת פועלי חיפה לקיים במלואו את חחלטות האיגוד המקצועי, הקובעות את זכויותיה של יקנעט במפעל.

מלבד עשרים דונם שואדי חוצח אוחט. חישוב העירוני יצטרר להת־ פדנט בחלקו חנדול על חעשיח ומלאכח במקוט, ואין לחבין מדוע חחעלמו חמחכנניט מבעיה יטודיח זו. כדי לפחוד אח חבעיח יש לטפח ליקנעם שסח מחאים בטבי־ בה הקרובה. המועצה חמקומית ההלד, בטיפול נפרץ בניוון זה. ומקווה להצלחה. דוב חושבי יקנעם חחדשה עסוק במפעל מתעשייחי חגדול, במפעלי חעשיח במשקי מגידו ונפסעליס באיזוד חיפח. ראש חפועצח חושש שעם חיסול העבודה משבירת בקיבוצים, ייפגעו רבים מחושבי המקום, ותובע תעסוקת קבע לישוב חנמצא בחחליך גידול מתמיד. שיח בשן, מנחלת בנק חפועליט וחברת מפועצח, פעלח חצעות לחקים בית חולים ובית חבראח נשטמ מהר, וכ!לחקים פפעלים אחרים שיספקו פרנסה לנשיט, כדי למקל על פצב חטשפחוח. נאחרונח הוחלפה חחאורד, ברחובות, ונשי־