⁨⁨דבר⁩, 7 פברואר 1964⁩ — הרהורים אפיקורסים ל‭*,‬וםהאם [⁨כתבה⁩]

הרהורים אפיקורסים ל‭*, ‬וםהאם

[ן מ ‭^!!//8 _^1 $$1\ 1107! 1_^11_^1 ‬

לקראת יום האם שייערך ב־13 בפברואר

שני גופים טוענים לכתר־ הבכורה בייזוםיום־ האם" ‭" —‬ הלשכה הצעירה של תל־אביב־ יפו והמחלקה לחינוך של עי־ דית חל־אביב—יפו. יש להקדימ ולומר שבישראל חוגגים את . יום־האם" כצורות שוגות ובמועדים שונים. חיפח, למשל, חוגגת אותו בחנוכה. מרבית נחי־הספר ועתוני-הנוער והילדים חוגגים אותו ביום הולדתה של הברייטה _סאלד — בראש חו־ דש ?אדו שיחיל השנה ב־13 בפברואר. חברי הלשכה הצעירה, שהוציאו מעין פקודת־מבצע לכבודיום " האם‭, "‬כורכים בו חינוך וכלכלת יחד. יכך חם כותבים: ‭.. ‬בחלק מן המדינות פדנישים נם את הצד המסחרי־כלכלי במטרה לעודד תנועת קובים בעובה חמחה של השנה‭. "‬_משום־כך חם מתכוב־ נים גם אצלנו . להכניס אירוע חי? ' נוכי וכלכלי ראשון במעלה לתר דעת הציבור‭". ‬ אהרי חבלטת דמר תה של האם מדברים על _. חגברת תנועת המפחד ועידוד התעשיר‭. ", ‬ דבר זה יתבטא, לפי הצעתם, על־ " ידי אריזת מיוחדת של מוצרים שיוצעו כמתנות ל"יום האפ" עפ ספל המבצע, כגון בונבונירה_,

צרכי קוסמטיקה, המהאות־שי בנ ?איות, פ־ליכוה ביטוח, ביגוד, _ןרבון _הלונית־דאווה, תלושי־הב־ ־לה לקונים, ועוד‭. "‬האט זה מק‭--‬ר, בלבד. שהיום נופל דוקא בחד ־ש שהוא גפ חודש מכירות סוף נובה ‭... ?‬ הבענו פקפוקבו לבבי דמוחו של , יום האם" המוצע לפבי ברוך ‭!, ‬ניבי, סגן מנחל המחלקה לחיבור של עיריית ת"א, טוען פר אביבי: . הפרסומים נעשו בלי ידי* עת מחלקת החיבור. הרעיון הוא של המחלקה ובשיחה עם הלשכה ־, צעירה הט הציעו שיריתם וביקשו לשתף עצמם‭". ‬ . _פעוכילנו האספקט ה־ חינוכי הוא הקועע־ - אומר _אפיכי. כאז ואמרו תל-אשיפ עיר של תיירות, מסחר ותעשיה ובעונות טשויטות חשוג לתת עידוד לזה ואין זה מפריע לנו. בתחילה חשבו על , יום אבאאמא" ' אד ויתרו על הרעיון משוס שבבית שמצוי בו רק ילד קטן או ילדים קטבים, אין פי שיפול את היזמה לידיו, לכן חאב צריו לחיות היוזם ולהכין את הכל. שבוע מראש תתחיל ההסברה

_בבתי־הססד. בוסף על חומר הלימודים על בושא זה, המצוי בספרי הלימוד. יישלח חומר בוםף. ב"יוט־האפ" יקשטו 'את הכביסה לבתי־הספר כפרחים. בשעה 11 יבואו האמהות ?תיערך _להן קב־ לת־פבים. הילדים יגישו לאמהית טתבות מעשי ידיהם. שבי הגורמים מעמידים במרכז ד, יז0 את הארוחה החגיגית, אך פי יכין את הארוחה!בדור שבסופו של דבר תיפול המעמסה שוב על האס. האב צריך להשתדל לבוא לאנול בומן, מציעים לנו. שאלות גלי תשובות הצעה אחרת מדברת על שחרור מוקדם _פבית־הספר כדי לעזור לאמהות ביום זה. איבי מאמי־ בה שרוב האמהות תרציבה בכך 'ודאי לא העוברות מחיז לביתן, לעומת וה מוכנה אבי להציע לפת דים לכלול מפעם לפעם בשעורי הבית הניתנים גט הדוזת כלים או שטיפת־רצפה‭... ‬ סתירה אחרת, אנו פוצאים בין העידוד לקנות מתנות ובין חדי־ בורים על הכנה עצפית של מת-

נות, גס תחרות כחיבת חיבור על הנישא . יום האם" אינה נראית לי כבעלת- ‭*, ‬ מחנך, הרי את הפרס פקבל כל הפרבה בכתיבת מליצות על הנישא. כיבוד אכ ואם הוא עניין של נל ימות השנה והדגש המיוהד על יום מסוייפ עלול לדעתנו רק לגרוע. אצביע באן לדוגמה על תופעה אהת, העומדת בסתירה לכל חדי־ כורים היפים בבית־הספר על נר שא _כיבוד־אב ואפ. כאשר מוזמנים ההזוים לרגל הגינות נני־ הילדיט או בתי־הםפר אין פר שיביט ?אותם נאורהים, ובמקרים רבים אף אין מושיבים אותם כלל. הילדים עצמם יושבים על כפאר תיהם ליד | שולחנות ערוכים, בעוד ההורים עומדים מסביב ומקבליט כיבוד ביד. מדאה האמהות העומדות. כאשר לעתיפ עוד כרוכיט אחדיחס אחים ואתיות פעוטים. וחמים היושבים הוא פנפ ששוט יום־אפ אינו יכול לכפר עליו, שום בימוקים של חוסר מקום אי• בפ מצדיקים את עמידת _ההודיה מריפ גורן

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩