⁨⁨דבר⁩, 10 דצמבר 1963⁩ — _משחקים למס"בות חנוכה [⁨כתבה⁩]

_משחקים למס"בות חנוכה

יצונך בהצלחת מסיכת חה: _י כי. ו _תכנני אותה מיאש. אין אנו מת־ כווי־ם לתכנון מדוייק _כתכנון פ-נ־ צע צבאי. הכי‭?:‬כראש נושאי שי - חד, ומשחקי הברה עליזים א־־יב. 35 הצעות עליזות תמצאי בפרק _ההנוכיאדה בספר , הכי‭:, ‬שהלה‭, "‬ של מרגלית עקביא. לדעת מרגל־ת עקביא מתאימים ־‭, ':‬שחקים לכל מסיבה בוגרים אי נוער 'פאפש־ _ר־ם לארגן מישחקיס כחשת־פ-ת ילדים ונוגרינ כאחד א• למפגש מספר רב של משתתפים. כדלהגביר אר. המתח :_ערב־ט המש־ חקיכ כצויי, תחיויות ביו בודדים א־ בין קביצות. המדברי. ממד־צר' לפתוח כל פסיבי, בפישחכ• "מש ־ בר כיח‭. "‬הכל מכירים את הינ־

שת המנונה הנוצרת נמסינה דנת משתתפים, שכה פתכנסיפ אנשים זרים זה לזד, שאינם _יודע־נ על מה לשוחד‭. ?‬כיצד שוברים אח הקרח כחנוכה י אפשר לעשור?זאת לס־ של נמשהק ‭., ‬ניס לנ‭. "‬ ני8 לב פישחק זר, ננוי לפי צליל שפ החודש. החודש הוא חודש כפלו: ניכ לנ, נכין מספד ‭,. ‬כיסים' (שקיות) מנייר נמםפר חצי המש־ תתפיב שבחנורד, וססםר . לננ־ת• (פנייר, _נפינן) נפפפר _מתצית הפשתתפים. לנל "לני' ולנל "פיניש לסמן מספר סדורי, המספרים הסדוריים של ה"לננות• זהים לפספדי ה-ניסים‭. "‬במלים אחיות, אותו פספר ייפצא על אחד ה"ני־ סים* ועל אחד ח"לבנות‭. "‬ מנהל חמשחק מחלק את ה"כי־

סיס" ואת ה"לנבות- 'ואחר שהוא טורף היטנ נל חבילה. או מניה את נל ה"ניסים" נצלהת אחת, ואת נל ה"לננות- נצלחת אחרת. נל אחד ניגש ולוקח לו "ניסאו "דני‭. '‬משעשע יותר יהיה, אם הגנרים יקתו אח הניפיב והגב־ ? רות את הלבנות. את האות להתחלת המישחק תפתה תפתח _מנגיני מנגינה'_1 שלי• רי ריקוד־עם י!יי"עם מסו־ מם‭", ‬ יים?אשר תימשך נל הפישהק. כלנל משתתף משתתף מתחיל מתחיל להפש לחפש את את בן זוגו לפי המספר הסידורי. הה‭""‬לבבור לבבות‭"". ‬ מתפשיס מחפשים את את ה ה‭""‬ביסים ביסים‭""‬ _ולהיפן־ _ולהיפן־‭.. ‬בני בני זוג זוג אשר אשר מצאו מצאו זה זה את זה, מכניסים אה ה"לב - ל"ניפ" ויוצאים בריקוד. הדלקת נרמ על גקכוק במישחק במישחק זד זה?משתתפים משתתפים משח־ משח־ קיט קים אחדים אהייפ ( (לפחות לפחות שנים שנים‭.. ((‬על על זזזז‭""‬עחייס _עחייס לשנת לשבת על על נקבוק בקבוק המר המר רכו רנו‭.. ‬ניי ביד אחת אחת להחזיק להחזיק האחרת האתית קיפסת קופסח גפרורים גפרורים אדאד‭??‬הרגלים חיגלים יש יש למתוח למתוח

ולהניד‭:, ‬ו על זו ?עקב רגל אחר? על אצבעות רגל שביה‭. (‬בהינהן האות צריכיפ הפשחקיפ לשלוף :פרור ־להדליק אד. הנר. המצליח _בנישימה ראשון - זיבה בפרס, למשל, זוג :רות :רולים ?_הג־גייכ. שיפו לב: אפ חפשחק נופל. א-א-בד של נופו נפרט ־עקב של רגל אחד‭(. ‬ :וגע ברצפה, עלי• לחזוי תחילה למצב _הראש־ן, _דפנ• ש"סח לכלא את _המש־מה השנ־ה. ציידו _חגוכיר?על גליין נייר. ד. ל־ אר. זזנליון על הקיר כגוכה _עיגיככ, על הפתחרים (איש איש בתורי ? לעשות ?זר. המעשה הבא: המשחק ע-מד מיל _צ־ור ה־‭-:‬ב-ה

במרחק ‭3—4‬ מטרים ומחזיק בידו "ני" עשו?נייר (צבוע •פה) בגודל פתאים. בקצה ה‭:"‬יי' מלמעלה מתאימים פיסת נייי־יכ‭)?‬חלק פנ"ר חיבק נשאי הופשי כדי שאפשר יהיה להדביק את ה"נר" 'אל נליון הנייד המצוייר‭. (‬נפדכז נל "נר- רשום שמו של המשחק.

־‭':‬שיהק מריב את ידו הנ'הדקח ב‭., ‬נרי?_ופכיונו אל אחד הנרות ורצוי אל "השמש‭("‬ ועתה קושרים אי, עיניו במטפחת א־ ששטים שקיק :ייי גדול על יאשי. המש - חק :יתחיל ועל הפתהיה לצעוי קדימה אל "ההנוכיה" ולהדביק את ה‭:.. ‬רי' במקום הפ. תאים. כ־ ידביק אה ה‭:"‬יי' ב_2קוס הנ־ כין _כייתר ו _גבאיב שי;ימ ת‭':‬ ביד שני פשהקיפ :ר רילק לכל אחד. עליהם לכנות זה את :רו של זה. סותר להחזיק את הנר ככל מקום שרוצים 'מותר לכבוד? את הנר ב:ש־פר. או כ־ד, אך אסור

לפגיע בגופו של היריב. פי זריז יותרו סופגניות נעות פתחו חוט נגונח חדאש נקידונ וממנו שלשלו הוטים עד לגונה הםתניים. חופ לנל משחחף נמש־ חק. נקצה החוטים החופשיים קש־ רו סופגניות (_סופניה לחוט) מאי־ נקות היטב נאנקת סוכר סכל צד * דיהן. בהינתן האות, על המשחקים לאנול אר. הסופגניות ביי עזרת הידיים, ואילי אתם עמדו נמנוחה בצד הטתהריס והניעו את _התיט האופקי בקלות. מספיק להניע' בקלות — את התוצאות תראי על פני המשחקים. יעלנוניאי לתתנפיס _לניסר לאנול יאשונה את הסיפ־ גניה — יאי. למען •יאה את פיאה פניו. נסו גפ דיך זו: הפשחק הקודם נשני שינויים קלים: א) קשרי אי?הסופגניות | בגונה הפנים!בו קשיו את עיני הפתחיים. שניט אוהזיפ בסופגניה השחילו חוט יקפה נאירך שני מטיים במינוי?של סושגניר. טייח. קשיו את החוט סביב עצמו, כיי שהסופגניה לא תונל לזוז. ועתי, הנו את שני קצות החוט לשני משחקים אשי ישימו אותם נפיהס. עליהם לגולל את החוט בעזרת הלשון והשפתיים בלבי ילאפוף אותו נפה ניי להגיע יאשינים אל הסופגניה ולנגיס נה. הנוגס אי?