⁨⁨דבר⁩, 15 יולי 1963⁩ — בניבים ‭_^8_"/1‬_נים 91ד‭?*‬ש [⁨תמונה⁩]

בניבים ‭_^8_"/1‬_נים 91ד‭?*‬ש

אוות מייעלים ‭_*'0‬ר>ד — התפוקה גילה פי 0ג

פרץ גבר>אל ‭'X‬ ו ‭??‬וין' ?

שיטת בניה חדשה מאפשרת ?ציקת חלק' בנין על הקרקע והצבתם בע1רת עגורני צריח. ־ ההסכ1ן: בזמן עב!דה. בידע מסצ!ע• _ובחמרים‭-. ‬החוצאה: החלת מחיר הדירות למד!ת עלית _מזחיר• הקרקע

היום מתרוממת הבניה מעלה מעלה ובנינים בגובח רב צצים בכל מקום, עוד שנים מספר ומגרדי שהקים יהיו חלק בלתי נפרד מגופן של ערי ישראל• ריבוי הבניה הגבוהה הביא לדי־ בוי השימוש בעגורני צריח, ומציאר חס באתר הבניה מאפשרת הבנת חל־ קי _הבנין על הקרקע בתור תבניות סטנדרטיות ולהעלותם, בעזרת העגורן' למקומם. שימוש בשיטת בניה זו כמוה כתעוש אחר חבניד, ואפשרות של חבניח לפי לוח ומנים קבוע מראש. זהו הבסיס לשיטת . הבניה _שליהמחנדפ גבדיאלפרץבן למש־ פחת בוני ירושלים. סבו של פרץ חיח מהנדס עיריות ירושלים ויפו בעת שלוט התורכים בארץ. חאב יצחק פרץ ז"ל נמנח על בוני ירושלים החדשח‭.. ‬בנין קולנוע ציון הוא פרי תכנונו של האב. הוא גם אשר למדני שיטות יעול וחסכון‭. "‬מספר ג. פרץ‭., ‬מאבא למדתי שתמיד אפשר ליצור ולבנות לפי עיטוונ יעילות יותר ולחסוד בחומר.

חתן‭,, ‬נוס קבלן־ דן רם — מייעל ממפעל מתנת . חניתה־

מאת: אלף כח עבודה וממון, ולהשיג תוצאות מעולות יותר‭. "‬ ואכן, שיטותיו של גבריאל פרץ משיגות את כל אותן המטרות. במקום להעלות טפסנים. בנאים וברזלניט, לגובה, יוצקים תבניות על הקרקע במקום בו בונים את הבנין. ואחרי בן מעלים אותם בעזרת עגודנים. חחוצאה היא שצוות של פועלים בל־ תי מקצועיים עושה בזמן קצר מה שפועלים מומחים עושים בתקופת אדו־ כד, יותר. זאת ועוד: היחידח חיצוקח בתבנית היא חלקה ואיו כמעט צורר לטייחח. החסכון הוא ב־9 טון טיח בערד לדירה אחת. כד שכמעט ואי[ צורר בטיוח, נפתרת גם בעיית הטיח המתקלף בדירות והחסכון בכת אדם הוא גדול. בדרר זו בנו המהנדס פרץ ושותפו משה _בןיגיאת את בנין ה"שופרסל" בירושלים בשבעה חדשים, במקום שנה כפי שתוכנן. אין וה המקרה הראשון כו הגיע המהנדס פרץ ליעול וחסכון. בבניית ביו!הכנסת שליד האוניברסיטה בירר שליט מצא שיטח בלחי מקובלת ליצי־ קת האליפסה בעלת כיוונים משתנים של וזבנין, ע"י עיבוד תבניות שאיפ־ שרו יציקת הבנין תוד זמן קצר. בעת בניית כפת הפלנטריום באוניברסיטה הכין המהנדס פרץ תבנית ליציקת הכפה מצלוטקס. לוחות הצ־ לוטקס תמכו האחת בשניה כך, שהר צאת הלוחות התחתונים הביאח לפרוק מיידי של התבנית העגולה מיד לאחר היציקה, בעוד שבעת ביצוע העבודה יצר הצלוטקס תבנית מושלת של כפה. עט סיום הבניה נערכה ע"י האוניברסיטה מסיבה לכבוד השותפים

גונה כבישים אקדוו - _אפעור >ייע> כל פעולה

. פרץ—בן גיאת" על הביצוע חמוצלח והמהיר של העבודה המסובכת. פועלי החברה, כפי שסופר לנו, מגלים התלהבות לאור העבודה לפי השיטות הבלתי מקובלות ומגלים עניו רב ב?ןהלד העבודה. . משרד השיכון ביקש ממני רשות לתשתמש בשיטותי לאחר שהטיל על חברתנו ביצוע מספר עבודות לנסיוך — מספר המחנדס פרץ. מחיר הדירות אותן בנינו ירד ב־‭2%‬ למרות מחירי הקרקע המאמירים. קבלנים באו לראות וללמוד את השיטות חחדשות ולהעתיקן, בימים אלח מלאו עשר שנים לפעולתן המשותפת של חניך הטכניון בחיפה המהנדס גבריאל פרץ והקבלן משה בן גיאת‭". ‬פרם קפלן" מהווה תמירה נאה לעשור של פעילות שכד־ כה בתוכה שיטות עבודה יעילות וח־ דישות.