⁨⁨דבר⁩, 7 פברואר 1963⁩ — ניהמ"ש העליון מנמק ךחיית־ ערעור א.מרגלית [⁨כתבה⁩]

ניהמ"ש העליון מנמק ךחיית־ ערעור א. מרגלית

. אין לשער את מידת הנזק אותו הסב אפרים מרגלית, נוסף על 'סכום המעילות העצום כשלעצמו, על־ידי הלבנת פני קרךהיסוד בעיני היהדות בצרפת ובכל מקום שם נודעו מעשי השחיתות שלו. את כל?אלה עולל המערער בהיותו עורך־דין בעל ישיון בארץ. החייב לשמור במיוחד על יושר גמור בבל מעשיו‭— ''‬ העיר בית־ המשפט העליון בנמקו את דחיית ערעורו של פי שניהל את המגבית המאוחדת בצרפת ומעל בסכומים עצומים _מכספיה.

נימוקיו שי בית־המשפט _העייון, אשר יא ' ניתנו מיד עט דתיית הער־ עור עי ההרשעה והעונש ‭15)‬ שנות _פאסר‭, (‬מסבירים, כי בית־המשפט אישר את מעינש שעד כה יא היה תקדים‭. ;, ‬יחומרתו במשפטי מעייות בארץ, כיוון ש"נם מעשי המערער היו סטרי תקדים במהותם, בהיקפם ובתוצאותיהם‭. "‬ משופט פ. ינמי ציין, כי אין זה פק י דה שבו עיקר החומרה בהפ־ דת אמינם שי המעבידים, איא כאן התיסף נידם פייחד שי פיליי תפ־ קיר בשדה הפעויה החיוני שי אי־ סוף תרופית הניתנות בהחנדבות עי־ירי יהודי הגויה, כדי יאפשר יקרן־היסוד יעמוד בפשיפותיה. תפקיר כזה דורש טוהר מידות ימו־ פת, שכן. כי כשיון שי אחד משיי־ חי המדינר?או מוסדותיה עיוי יג־ רום יתוצאות הרות אסון. הרהק מעבר לנזק מישיר. עקב ערעיר האפזן שיהודי מגויד?רוחשים יעזס־ ?ים במלאכה זו‭. "‬ אשר לטענת הסניגור עו"ד ש. _תוסיה־כהן, כי מואיל והמניע למעי־ יות היה יצר חמשהק בבתי הקא־ זינו יכן יש יראות את מרגיית כמי שנדחף על־ידי כפיה פנימית שיא יכוי היה יעמוד בפניה, השיב השופט' ינדו?־: . אס נכיר ביצר המשחק כגורם יקויח, אך נפתח לרווחה פתח יפעייות נופפותבקנה־ פירה נדי _יהויך. באן חייבת ההת־ זזשבות באופיו היקוי שי מעבריין יסמל-בפני שיקויים מכריעים שי טוביג־־הציבור, הדורשת להגביר את יסוד- ההרתעה שבהטלת מעונש‭. "‬ בית־יהפשפט העליון לא פצא גם גל , פגם. בסירובו של נשיא בית־ _מפשפט"הפחוזי בירושלים ד"ד ב. הליי ימביא עדית ניספת טפי סם סגל. אשר היה הפפונה הישיר עי

המערער. יביסוס טענתו, כי סגי ידע עי משחקיו שי מהגיית, היווה יו בפפיפ ישם כד וחשפיע עייו להמשיך במשחקיו. בית־המשפט ציין. כי לא נטען כלל, שסגל ידע עי פעייותיו שי מרגלית. אפילו אט יש יסוד יסענת פרגיית, כי פגי ידע עי נטייחו ישחק — ועי כך אין ביכויתו שי בית־מפשפט להביע דעות — הרי מיה מיטיב יעשוה אילי השפיע עליו להדיי מכך, אך אין זח מפחית ממידת אחריותו שי המערער ימעשיי. ישבו בדין חנשיא י. _אולשן יה־ שופטים פ. ינדיי וח. בהן. העיב סגן פרקייט חמדינה ג. בד.