⁨⁨דבר⁩, 17 ינואר 1963⁩ — החמיר מצבו של גייטםקל [⁨כתבה⁩]

החמיר מצבו של גייטםקל

מאת רענן אביב. כופר . דבר־ בלונדון לונדון‭16, ‬ (מיוחד ל"דבר‭—. ("‬ הדאגה לחייו של מנהיג טפ• לגת העבודה ־בריטית יו גייטהקל :כרה מאוד ב־24 השעות האחרונות. במודעת בית־ההוליפ הואר מערב מצבו כ"אנוש‭. "‬אולם לא מסר תקווה . יהד עם זאת הוכחשו בתוקף משמועות, שהתולה סובל משיתוק או שהוא מהוסר הכרה. נייטפקל נמצא בהכרה מלאה במשד כל ימי מחלתו . רעייתו, הנמצאת ליד מיטתו, אפרה, כי הוא שרוי במצב־רוה סוב ואף מרבה להתלוצץ. בבית החולים הוסבר חיום אחר הצהרים, כי ג"מפקל נחלש, וכי השימוש בהמ־ ריס אנטי־ביוטיים אינו מועיל. מניחים, כי חמשבר במצבו יגיע לשיאו הלילה בשעה מאוחרת. הודעה ארוכמ ברותו ז פורסמה על ידי הדובר מרשמי שד הלייבור אהד' מתיעצות ממושכת עם רופאי בית החולים "מי דל סקס‭, "‬שבו מאושפז גייטסקל. מגמיג חל"בור שוכב באותו מדר שבו שכב ציר ־ צייל בעת מהלהו מאמדונה. אחרי מצות מודיעה סוכנות "רויטר‭:"‬ , במצב בריאותו של יו ג"טסקל הלה הרעה נוספת ויש לצפות להת־ מתחזיות חמורות מאדי' — :מפד הערב מבית מחולים, נמשכים הדיונים עם הרמז וקומיי במשד כל יום אתמול גמשכו הד־ יוגים עם שגרירי ישראל בואשינג־ טון ובאו''ם. א. הדפן ומ. קומיי. לפני־הצהריים גערכו הבירורים במשרד מחוץ והשתתפו בהם מספר פקידים בכירים של המשרד. אחר־ מצמויים מועברו ההתיעצויות שיב למשרד ראש ממפשלמ, כדי לאפשר לד. בו־נוריון לקהת הלק בהן. הדיונים התנהלו תוך איפול *ומלט.

שינויים בשרות החוץ במקסיקו מ. _שניאורסון , יתמנה , שגריר שגריר בטוקי ישראל ו במ־ קום ד. לוין, העומד למזור לארץ, עם תום תקופת כהונתו. לשגריר במקסיקו יתסגה, כפי שנודע, י. הרכבי. המכהן כעת כשגריר בפונט' ווידיאו, בירת אורוגוואי. ש. הלל סיים את שליתותו כשגריר ישראל _באבידגיאן, כירת הוף־ השנהב, וחוזר היום לארץ. הוא יש־ פש מנחל מחלקת אפריקה במשרד החוץ, סיעת מפא"י תדון בהצעת גוברין סיעת מפא"י בכנסת תקיים ביום ב' דיון על הצעת ע. גוברין. שהושמעה כוויכוח הכללי על התקציב, למינוי ועדת־משגה מיודדת של ועדות־הכנסת הכלכליות. לפיקות על ביצוע המדיניות הכלכלית. יש להניח, כי הדיון ־י סוב הן אתה צל גוף בלי הצעת התייעצות " ־ובדיו עם והן מסי על עה העליבר שעורר ביקורת מצד הברים — שונים בסיעה. ראש הממשלה ינאם במועצה לסטאטיםטיקה ראש המפשלמ ד. בן־גוריון ?נאם כישיבת־הפתיהה של המועצה הציבורית לסטטיסטיקה, שתיעדו ביום א? בירושלים. המועצה תשמע שתי הרצאות מפי פרופ' ר. בקי ותרו!עליהן. הפותה יהיה ט. קולק, המנהל הכללי של משרד ואש הממשלה.