⁨⁨דבר⁩, 27 נובמבר 1962⁩ — ביה"ד העליון דחה ערעור מרגלית ואישר גזר־הדץ של 15 שנות מאסר [⁨כתבה⁩]

ביה"ד העליון דחה ערעור מרגלית ואישר גזר־הדץ של 15 שנות מאסר

בית־המשפט העלית אישר אתמול את הרשעתו של ערד אפריט מרגלית בגניבת _כ־‭166, 000‬ דולר מכספי המגבית המאוחדת בצרפת שבראשה עמד, ואת 15 שנות המאסר שנגזרו עליו. נימוקי בית־המשפט יינתנו בנפרד. במועד מאוחר יותר.

התוצאה היחידה לטובתו של מדג־ לית היתה, גי מעונשי הכבד יופחתו נהטישה חדשים. התקופה עבר, ישב במעצר לפני סיום וינו בבית־המשפט המחוזי. נשיא ביו!המשפט המחוזי קבע, כי העונש יתחיל מיום גזר־ הדיו יבית־הסשסט העליון הקדימו ליום המעצר. העונש שהושת על מרגלית הוא החמור סעונשי המעולות _כישראל עד נה, לאחר ש, חשיא- הקורס היה שמונה שנות מא8ר ‭*)‬_י־6ר הושתו על מנהל מחלקת _גילוות החוץ של האוגר‭. ;‬ בהעתירו להקל בעונשי של שולחו טען עו"ד ש. _תוסיה־כהן. כי מרגלית שודל והושפע למשחקי הקוביה, שבהם הפסיד את הכסף הגנוב, בהשפעתו _ושידונו של הטמונה עליו. סם _סנל.

אשר היה מנהל המגבית המאוחדת באירופה כולה. עד לפרישתו לאחר משפט מרגלית. חנש־א י. אולשו ביקש לדעת: ‭,, ‬על ־סוד מה אתה אומר את וה ‭_1 5‬גל אינו נד למשפט יאיני -כול להרשות העפצות בלי נל ימוד‭. ''‬ עו''ד תוסיה־בהן: רציתי להוכיח זאת לפני בית הטשסט המחוזי על ימוד נתונים שהובאו לסניו, אולם הדבר לא הורשה לי. זזנשיא: . הנאשם הוא לא אדם מחוסר תרבות, לכן איני יודע אם יש בשידולו משום חגגה עבורו‭. ''‬ הנשיא _אולשן הגדיר אח מעללי הנאשם ב. אםיזוחז שבוצעה שנתיים בדרכים איומות‭. -‬וגרמה להרס האינטרסים של _קרן־היסוד בצרפת ובסדי־ נות אחרות, גם לעתיד. בקבלו על שלא ניתנה לו שהות מספיקה נדי להביא פסיכיאטר כעד מומחה על מצבו של הנאשם כאשי

נגדר למשחקי הקוביה, העיר בית־ המשפט, גי קיומו יגל _דחף־משהק אינו משנה כלל מבחינת קביעת העונש. הנשיא אולשן העיר; . אילו היה מעיד פסיכיאטר, הייתי שואל אותו שאלה אחת‭.. ;‬אדוני הפסיכיאטר, לו בדקת את מרגלית זה לפני שנשלח לחו"ל, היית ;ם אומר _שהוא הולהנ'י ‭... ‬ לבסוף ביקש עו"ד 1_וסיה־כהן, כי יי. _־המשפט יבטל את חיובו של 5רנ־ לית בתשלום תוצאות המשפט בסר ‭11, 000‬ לירות לאחד -נקראו במיוחד עדי 1ביעה מצרפת) :_יוון _שמעמסה זו ת־סול למעשה על אשתו וילדיו. שאל השופט ‭, 0‬לנדוי: . הרי יש לי סגר נ-ת ‭'. _'!‬ הסניגור;היא מעוקלת _לקרךהיסוד. הנשיא אולשן: האם המדינה צריכה להימנע מלגעת במכונית שהיא נסף גנונ מקרן־הימוד! 5_גן פרקליט המדינה ג. גד נתבקש להשיב דק על חלק מהטענות המש־ פטיות של המערער. הוא התנגד להק־ לח העונש בציינו, כי אמנם אין אסש־ רוח "למדור בסרגל" אח העונש המגיע לנאשם, אולם גל הקלה עשויה לעורר את הרושם, כאילו בית־הםשפט העליון מגתגל על מגשיו של הנאשם בפוזות חומרה מאשר השופט המחוזי. לדעת ג. בר. עיר לא היה שיא בזה של שחיתות, אשר פגע ברצון הטוב של ההתנדבות היהודים בגולה. ויעברו שנים עד אשר _תתאושש המגבית מה־ מהלומה שהנחית עליה הנאשם. ישבו בדין הנשיא י. אולשן והשופטים מ. לנדוי וח. כהו.