⁨⁨דבר⁩, 7 אוגוסט 1962⁩ — כית־היולדות לישובי השומרון ייפתח בחדרה בסוף השנה [⁨כתבה⁩]

כית־היולדות לישובי השומרון ייפתח בחדרה בסוף השנה

בראשית דצמבל השנה ייחנך בחדרה, בתחוס בית־החולים המחוזי על שם ד"ר הלל יפה, בית־יולדות חדש בן 75 מיטות, שישרת את כל מושבות השומרון — הודיע ראש עיריית חדרה י. וידרקר בסיור חברי המליאה, _עתונאיפ, ומנהלי מחלקות שנערך אתמול במפעלים ?שונים במקום.

ראש העיריח אמר, כי יש הכרח להחיש את הקמתו של בית־היולדות ופתיחתו בגלל המצב תקשה. שבו נמצא כיום בית־החולים הקיים. הוא סיפר, כי בימים אלה ביקוח אצלו משלחת של נציגי ההתיישבות באי־ זור לתבעו פתיחת בית־היולדות בהק־ דם. המוסד החדש יהיר. משותף למשרד הבריאות ולעיריית חורה. בבית־ההוליס הושקעו כ־‭750, 000‬ ל"י והיא יהיה מהמשוכללים ביותר בארץ. כן חודיע ני כל חמשת חצריפים כבר שו-קמו ובאחד מהם כבר קיימת טחלקת ילדים. יתר המחלקות — פנימית. רנטגן, אורתופדיה וניתוחים — ייפתחו בראשית שנת ‭. 1964‬בתכנית יש נם הקמת בית־ספר לאחיות ובתי־ מגורים לעובדים, וידרקר אמר, כי בית־החולים יעסיק כ־200 עובד. בראשית הסיור ביקוו חבוי המו־ עצה _ייתו המוזמנים בחווה החקלאית •ערוגות־פלז‭, "‬המשתרעת על 120 דונם, שבה מקבלים הכשרה חקלאית מאות תלמידי בתי־חספו היסודיים בחווה!ב"נית־אבות" ליד _כםר־ברנ־ דס, שבו הושלמה נבר הקומה הוא־ שונה, שתשמש מועוון לקשישים. במוסד זה מוקמת והולכת קומה שניה המיועדת לנועו־בוגו. לפעולות חו־ נים, ומופעים תרבותיים שונים. כן סייוו האורחים בשכונת בונדס, בבית־ אליעזר. בשיכון־הוותיקים. בגבעת־ אולגה. באזוו התעשיה. ובבתי השיכון המוקמים _במרבו חדרה, וראו את עבודות הבייב בנוה־עובד. _דו־ח על פעולות העיריה בישיבת מליאת המועצה, שנערכה בגמר הסיור בבית־החולים המחוזי, הירצה י. וידרקר על פעולות העיריה בשנים האחרונות. הוא אמר, כי בחרוה הוקטן 200 כיתות בבתי־ספו, והולד ומסתיים המשא־ומתן על הע־ בות מוסדות החינור התיכוני לרשות

העיויה. בן הוקמו 20 _מגרשי־משחקיט לילדים ובית . יד־לבנים‭. "‬בין יתר הפעילות ציין און נטיעת ‭,, ‬גן חמייס־ דיט" שבו תוקם אנדוטה למייסדי הדוח: שיפור התאיוה, וסלילת כבי־ שים ומדוכות במרבית הרחובות. הביוב, שבו הושקעו יותר משני מיליון לירות נשלם ־הולך בווב השכונות ומפעל חגים שוכלל. בכל בתי הווה הותקנו מדי־מים וצריכתם יודה בשנו. האחרונה מששה גיליון לאובעה מיליון מס"ע. כן הוקם בית־ מטבחיים מודוני ומשתטה לעופות. בדברו על תכניות לעתיד, הודיע ואש העיריה על תכנית שיכון גדולה בסביבות חפציבה - :וה־חיים> הקמת תחנת ‭,, ‬אגך'י מחוזית. שתעלה בשני מיליון לירות!בניית משרדים בשביל ה‭,, ‬טאבו" יבניין בית־משפט תשלום. הוא הודיע. כי ־ש סיכוי להתחלת הבניה של משודי העיויה על אדמת הגורן. בסיום דבויו הוויע על הצעה לשי־ נויים במנגנון העיויח על-יךי הקדמת צאתם של כסה מעובדי העיריה לפנסיה. סעדיה לוי, נציג השכונות. אמר בוויכוח, כי בסיור הבא יש לבקר גס במקומות, שבהם קיים עדיין מת־ סור בשטחים מוניציפאליים יביט. הוא תבע שיפורים בבית־הספר בנחליאל ותיקוני כבישים בשכונה זו. לקראת הגינות יובל העליה התימנית בחד־ רה. בו ד, ציע לא להרשות בניה עי אדמות חקלאיות _ולהעביר את מרכזי י הבניה לחולות. א. עובדיה (טפא''י) התעכב על המצב _הבלתי־תקין של שכונות. בייחוד ציין את קשיי התח־ הכבישים בוחובות שונים בהווה וב־ בירה הוכבישים הגרועים בגבעת־אול־ גד. ג‭. '‬ בויכוח השתתפו עוד ב. הלביץ, י, שפק (ליבולים) ומ. פנחסי (ספ"ט‭. ( ‬