⁨⁨דבר⁩, 12 יולי 1962⁩ — 10 קררסיםל הכשרת טכנאים ייערכו השבה ע"י הטכניון [⁨כתבה⁩]

10 קררסיםל הכשרת טכנאים ייערכו השבה ע"י הטכניון

10 קורסים שונים להכשרה מקצועית לטכנ_&ות ייערכו בשנת הלימודים הקרובה בבי-פ _לטכנאות שליד הטכניון בחיפה ובתלאביב. הלימודים יתחילו בחודש אוקטובר ש. ז במקצועות: טכנאות בנין, מכונות, אלקטרוניקה, תעשיה, עיצוב המוצר חשמל מכשירנות, עיצוב פנים ועוד.

ה'וודםינו יימשכו 3 שניט‭2, ‬ סמסטרים בני 16 שבועות כל אחד, טדי שנה. הלימודים יתקיימו ‭_8 3‬עמיט בשבוע בשעות הערב. ננזוטמדים לקורסים השונים יתקבלו בעלי השכלה של שתים עשרה שנות לימוד. אל _־ ה־ שאין להם 12 שנות ליסוד יעמדו בבחינות השלמה במתימטיקה ופי - סיקה. כן תתקיימנה בחינות כניסה לקורסים השונים. קורס הכנה לבחינות כניסה במקצו־ עו‭1. ‬ מתמטיקה ופיסיקה ייפתח התידש. הקורס יימשך 3 חדשים. בחינות 3סיומ הקורסים תכנית הלימודים של הקורס לטכנאי בניו תכלול: מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית טכנית, יסודות הכלכלה יהנהלת חשבונות, שרטוט, חישוב סטטי, גיאודזית ועוד. לא־ הר סיום הלימודים תיערכנה בחינות. התעודה לתלמידים בבחינה תינתן אחרי שנה של עבודה מעשית. בקורס לטגנאי מכונות ילמדו: מתמטיקה, שרטיט טכני, מיניקה טכנית, חוזק תמרים, מטלורגיה. טכנולוגיה כימית, ועוד. עם סיום הקורס _תיערכנה בחינות.

כמועמדים לקורפ טכנאי אלקט־ רוניקה יתקבלו בוגרי 12 שנות _לימיד בבי"ס מקצועי במגמה אלקטרונית. המועמדים יעםדו בבחינות כניסה במתמטיקה ואלקטרוניקה. מועמדים לקורס טכנאי חשמל שאינם בוגרי 11 שנות לימודים יעמדו בבחינות כניסה בשרטוט, פרקי מכונות, טכנולוגיה ועוד. חניבי הקורם לטכנאי תעשיה _ילסדי: בעיות ארגוניות, ניהול עובדים, בחירת עובדים והערכתם ועוד. לקורס זה יתקבלו מועמדים בעלי נסיון של לפחות 3 שנות עבודה מעשית בתעשיה. המועמדים לקורפ טכנאי עיצוב המוצר; יתקבלו בעלי השכלה של 11 שנות לימוד. המועמדים יעמדו בבחינות כניסה. מקצועות הלימוד: תאורית העיצוב, כלכלה, עיצוב המוצר, גרפיקה ושי־ טות תיאור, טכנולוגיה ועוד. לקורס לטכנאי מכשירנות ובקרה — התעשייתית יתקבלו כמועמדים בוגרי 12 שנות לימוד לאתר שיעמדו בבחינות כניסה במתמטיקה ופיסיקה. אלה שלא סיימו 12 שנית לימוד יעמדו בבחינות השלמה בשרטוט, פרקי מכונות, טכנולוגיה ועוד. הקורס לטכנאי שרטוט טכני יימשך שנתיים. התלמידים המועמדים לקורט זה יעמדו בבחינות בגיסה וירואיינו ע"י ועדת קבלה. הקורס לטכנאי שףטוט טכני ותכנון חלקי מכונות ייטשר שנתייט והצי, תנאי קבלה: 12 שנות לימוד ובחינת כניסה במתימטיקה. משך הלימודים בקורס לטכנאי שרטוט בנין (פנים וחוץ) יהיה אף הוא שנתייט ' וחצי. תנאי הקבלת 12 שנות לימוד. כל תלמיד־מועמד יעבור ועדת קבלה.

עובדים _המעוניינים כאחד מהקורסים הנ"ל יוכלו לקבל פרטים נוספים במשרדי בי"מ לטכנאים בטכניון בחיפה, וב־ פנין!הטכניון ברח' ויתקין 17 בתל-אביב ו