⁨⁨דבר⁩, 26 מרץ 1962⁩ — אפרים מרגלית נידון למאסר 15 שנים על מעילה ב־‭831,000‬ פרנקים מכספי המגבית [⁨כתבה⁩]

אפרים מרגלית נידון למאסר 15 שנים על מעילה ב־‭831, 000‬ פרנקים מכספי המגבית

הנאשם: הפסדתי את כל הכפף במשחקי האזרד בבתי־קזינו

עו''י אפריט מרגלית, בן ‭, 46‬נידון אתמול _על־ידי נשיא בית־ ז?משפט המחוזי בירושלים ד"ר ב. הלוי למאסר 15 שנה על מעילה ב־‭831, 000‬ פרנקים צרפתיים חדשים (אשר שווים ‭165, 000‬ דולר‭. (‬ הנאשם חוייב גם לשאת בהוצאות המשפט, לרבות הוצאות עדי התביעה. בסגום כולל של ‭11, 000‬ לירות.

ריר הלוי קבע. גי הנאשם מעל _כקנח־מידה גדול בתרומות יהודי צרפת למגבית. איטר או־ ווה ניהל שפ, ופגע לרעה באמון הגלתי-מוגבל שרחשו לו דון התורמיט והן המגבית. בגג־ גו 5ספי0 שהיו קודש לגני; הארץ וקיבוץ הגלויות . בדי להכניס, לפי גייסתי, סכומים עצומים אלה לפתי הקזינו של אירופה־. השופט הטעים. כי מסכת העבירות שבהן הורשע הנאשם מהווה שחיתות ללא תקדיט כפסיקה הישראלית. הן לפי נסיבותיה והן לפי ממדיה. "אני מודד, שלקחתי _מהקיפד, כסף שלא ד1יע לי והוצאתי אותו על משהקי האזרד. כל מה שבא לידי הפסדתי במשחקים‭. "‬אמר אפריט ? מרגלית לפגי חריצת גזר־דינו. כאשר הופיע כעד יחיד להקלת עונשו. י _קודם־לכן ויתר הסניגור עו"ד ש. _תומיה־כהן על קריאתו של נציב מםהכנסה א. גבעוני כעד אופי. על עד האופי הנוסף שביקש למש־ מיע, צבי הרסן מהנהלת , צים‭, ''‬ויתר הסניגור לאחר שהנשיא הלוי הוציא צו מעצר נגד צ. הרסן כדי להבטיח את הופעתו _בבית־המשפט. צ. הרכון הוזמן כחוק להופיע לפני בית־הסשפט ביום א' בבוקר. אולם הוא לא הו-

פיע ולא הודיע על גר _לבית־הטש&ט מראש. רק בשיחה טלפונית עט סני־ גורו של הנאשם הבהיר צ. הרמן שהיה עסוק בעבודתו לרגל הליקוי שחל באניה "מולדת‭. "‬ גישתו התקיפה של ד"ר הלוי בזירוז קצב המשפט מצאה את ביטויה בהחלטתו לעצור את צ. חרמן. תוך שחרויו בערבות, כדי שיופיע כעל לפני בית־המשפט עוד אתמול אחר־ הצהייים. השופט לא ראה כל סיבה הוקית לאי־הופעת צ. הרטן לפניו. אולט החלטת המעצר לא באה לידי ביצוע כיון שהסניגור עו"ד ש. תוסיה־ בהן ויתר על הופעת צ. הרסן. שכן לא היה מעוניין ש, יובא כעד אופי בנסיבות אלו‭. "‬ סירב לדחות המשך המשפט ד"ר הלוי סירב נם לדחות את הט־ _שך המשפט לתקופה יותר ממושכת, אשר לדברי הסניגור היתה דרושה לו גדי להעמיד את שולחו לבדיקה פסיכיאטרית יסודית. כדי להביא לפני בית־המשפט חווח־דעת רפואית על אישיותו בפרט ועל אופיו החולני של בולמוס משחקי הפזל, בכלל. עו"ד תוסיה־כהן ציין. גי הפסיכיאטר הממ - שלתי ד"ר ר. מאיר. מנהל בית־ החולים בבאר־יעקב, ביקר אמנט אצל הנאשם בכלאו ואף קבע את העובדה, הבלתי־שנייה במחלוקת, כי מרגלית אינו חולד, נפש. אולם לטתן חוותדעת יותר מפורטת יידרש לו זמן נוסף שלא יימצא לו אלא לאחר שובו לארץ

בחודש מאי. הנשיא הלוי קבע, בי הואיל ואיו ההגנה טוענת, שהנאשם הוא חולה נפש במובן החוק ואף נמנעה מלקרוא לעד את הפסיכיאטר שכבד בדקו, אלן לדהות את המשפט, לאחר שהארכה שניתנה לסניגוריה בשבוע שעבר לשם עריכת הבדיקה היתה מספקת. בסופו של דבר היה מרגלית העד היחיד שהעיד לטובת עצמו לפני הטלת העונש. סיגלית הצהיר. כי פרס למכר נית ולארגז עם חפצי הבית שהביא עטו חזרה מצרפת- לא נותר לו רכוש כלשהו בעולם, אלא חמישה _פינקיט שנותרו בחשבונו בבנק בפאריס. הסניגור: _הינן הכספים שהגיעו לידיך ז מרגלית: לצעדי נכנסתי בזמל האחרון למשחקי _האזרד וכל טה שהגיע לידי הססדתי במשחק. מרגלית קלסיף, כי ל0 שיחק קולם־ לכן בממדים _םעין אלי. אלא רק בחוג משפחתי וחברתי מצומצם, אולט באירופה החל נמשד למשחק , על-ידי שנכנסתי לבתי _וזקאייגי הטצויים גאי־ רופה המערבית‭. "‬ עתר‭:, ‬פתח נסיון חוזר ונשנה מצל הנאשם וסניגורו להעלות לפני _בית־ הטשפט את _גירטתם. כי סם סגל. האחראי על הנאשם בתור מנהל האר-

גוני של המגבית באירופה. לא רק ידע על משחקיו של מרגלית אלא אפילו הילווה לו כספים לממרח זו ושידלו להמשיך במשחקיו. לאחר שמרגלית סיפר פרטים _בעגין זה העיר הנשיא הלוי: זד, לא מעניין אותנו. האם זו הזדנמות להעיד נגד אמרים ן עו"ד _תוםיה־כהן: אני רוצה להוגיח, שסגל נכח בהזדמנות זו ורמת אחוות, שכן תהיה זו מסיבה מקילה לגבי העונש אם הממונה על הנאשם ירע על הפסדיו. הילווה לו כספים ואימצו להמשיך במשחק. פרקליט הטחו!ע. הדיה: השאלה אינה שייכת לעניין העונש ואף אין זה הוגן להעלות טענות באלה בשלב וה, כאשר אין עוד אפשרות לסתור אותן. בהמשך דבריו שוב הזכיר מרגלית את שמו של סגל ועל כך הגיב הנשיא הלוי: הנאשם אינו ילד קטן שצריך אפוטרופוס. מגוחך הוא להניח, שאדם גנב בקנה מידה כד, גדול מפני שהממונה אמר לו לקחת הלוואה‭... ‬ מרגלית סיסר לשופט, כי לאהר שנודע לאשתו לפני שנה על היקף הפסדיו לקתה בזעזוע ושניהם אף חשבו להתאבד אילולא קיגלו סעד טפסיכיאטר צרפתי מפורסם.

בחקירתו הנגדית ניצל פרקליט המי חוז ע. הדיה. את עלייתו של מרגלית לראשונה על דוכן העדים גדי להציל מפיו הודאה מפורשת בכך שגנב את הכספים שבנטילתט הורשע. אולם בשיטתיות התחמק הנאשם מתשובות ‭|1‬ מחייבות ביחס לסכומים שנטל, אלא נצסד לנוסחה הכללית שלפיה הפסיד כל בסף ‭,, ‬במידה ולקחתי את הכסף‭. "‬ תשובות אלה היו למורת רוח לשופט, אשר בגערה תבע מהנאשם: ‭,, ‬אל (סוף נעםוד ‭, 5‬טור ‭(5 ‬

אנשים ומשחת — נשיא המדינה י. ב ן ־ צ ב י קיבל אתמול םשלחת של שישה שרים — מושלי מחוזות — של הרפובליקה הסלנשלת. כן קיבל הנשיא משלחת של מנהיגי ההסתדרות הציונית _במס־ ציוססס. נשיא ההסתדרות הציונית במ - קום, ם. אייניס, הגיש לנשיא מגש כסף _פטעפ מושל טגיצ'וסטס גי. א. וו ל פ ה. חברי המשלחת הוצגו לפני הנשיא _על־יזי מנהל משיד ראש הטם־ שלה ט. ק ו ל ק. — בבית הנשיא נערכה אמש מסיבה לכבוד הופעת ילקוט ‭,, ‬האחדות" — בטאון פועלי ציון מלפני 52 שנה בעריכת י. ארז. דברי הערכה עלו ‭.. ‬האחדות" וזכרונות העלו נשיא המדי־ו נח, ראש הממשלה, רעיית הנשיא. נ. ה ר פ ז, י. אחוד‭.. ‬ז. פ ב ז נ ר והעורך. — שרת ד, חוץ גוללה ג א י ר קיבלה אתמול לראיון את דאן־באפטיסט מ וקי. שגריר ארצות ההסכמה בישראל. — משלחת רבנים _אורתודוקסיים מאנגליה, אורחי מגבית העליה של הסוכנות, נתקבלו אתמול על־ידי שר הדתות ד"ר ז. ורהפטיג. — שד הדואר א. ששון ביקר 1ת־ מול בבית־הספר המק-ועי המרכזי של . אורט" ניד־אליהו _בתל־אביב. — שר השיכון והשלטון המקומי של טנגניקת ג. לוטינדה היה אתמול אורחה של מערכת הבטהון. — מנהל משרר הבסחוו א. כ;י נתן ביקר א . מול באוסף המוזיאוני של צה"ל. — שר העבודה הנורווגי ט‭3. ‬ ר א 8־ ל י ורעייתו. העושים בארץ כאורחי הממשלה, נתקבלו אתמול לשיחה אצל מזכיר ההסתדרות א. בקר. כן ביקרו האורחים בעיריית _תל־אניב־יפו ונתקבלו _על־ירי ראש העירית מ. נסיר. — א. ם ר י, יושב־יאש קרן התרבות אמריקה־ישראל. חזר אמש לארץ לאחר התייעצויות בענייני קרן התרבות.

— ע. _לוינסקי, מנהל _בנק־הפר עלים, חזר מניגריה ואירופה, שם עשה נעסקי הבנק.