⁨⁨דבר⁩, 20 מרץ 1962⁩ — החלו חג*גות פור*ם ברחב* האר? [⁨כתבה⁩]

החלו חג*גות פור*ם ברחב* האר?

מאת _קוסרי . דכר‭- .. -‬חגיגות פורים החלו אתמול בגל הארץ. כבר משעות הבוקר נראו ילדי הגנים ובתי־הספר כשהם מטיילים ברחובות כתחפושר־ _תיהם הססגוניות. _גשעות הערב נפתחו החגיגות בהדלקת שלל האורות במרכזי הגידור השתים. נבתי הנ:סת התאסף קהל רב לשמיעת הקריאה המסורתית של "מגילת־אסתר‭. "‬במקומות רבים נערכו נשפים ומסיבות.

ז- _יוסיפון _ואלוף־משנה זאב במסע תל''ם

מסע הנאת שמחת פורים ליישובי 9רהדוו ירושלים נערך אתמול אחר־ הצהוייט, כאשר מאות חוגגים יצאו בשיירת סנוניות סן הבירה _לנ־‭'!0‬ •שובים, החוגגים _התאסקו בסגר‭!?‬־ הרוסים שם נערכו למסע, שהיה למ־ סורת זה שמונה שנים. ביוזמת תל"ט ובשיתוף עם עיריית ירושלים ומה־ לקת התרבות של מועצת הפועלים בעיר. עט יציאת השיירה השמיעו י ואש העיויה‭. 8‬_איש־שלום וריר י. אייזגר ממשרד החינוך והתרבות דברי בינה. בראש החוגגים נראה יתם המ0עיהמנומס על התנדבות אלפיט, זאב יוסיפון' כשהוא לבוש בגדי "לורד בצילינדר" ומנצח על המסע. אל החוגגים. שעברו ברחוב יפו, נתלוו תזמורות של נתי־הספר . למל" ו"תהכםוני‭, "‬תזמורת הנוער העירוני (תזמורת משטרת יעזראל. - ח3ר!ת וזהו: _גתל־אגיג נזשלחות ממועדוני בחי־הס&ר בתל־ 0ביב, ביניהם קבוצת ילדים נכים, נכחו אמש, כשהם מחופשים, בפתיחת הזוג על־ידי ראש העיריה מ. נמיר. בניין העיריה היה מואר ומקושט וראש העיר הכ‭", ‬י!על פתיחת ה6ו־ דים "על דעת חברי המועצה" בהז־ מינו את תושבי העיר לקחת חלק בשמחה ובחגיגות "שושן הבירה‭/'‬ חמישה נציגי נתי־הספר קיבלו מירי ראש העיריה םתעוגן־וזג ‭!1‬ה‭?!‬י וא לפני הציבור. בתום הטקס ב־7 בערב הועלי האורות החגיגיים בוחר בוו!העיר. במסגרת חגיגות קורים של עיריית תל־אבינ—יטו. עורכה חטיבת גדנ''ע באיווי _יים קליעה, שיהיה גדול נהי־ קפו מתחרויות קודמות בעיר. התה־

פורימ _גגאנת מסיבת פורים נערכה אחמול בגן הילריט הישראלי באקרה, נשכל הילדים מחופשים בשלל צבעים. ילדי בית־הספי _הישראלי התחפשו אף הם _בתחבושות ובמסכות מקוריות. כן חולקו "אזני המך/ ואיוירת החג חור־ געזת בכל. וייןת "עונו ב־21 במז_!ו‭, 0‬_נהעהוו־ 0ות-כ־‭1(100‬ יורים. התחרויות שבהן ישתתפו הפעילים בחוגי הקליעה של הגדנ"ע ייערכו בשלושה גטיותים ויכללו. גץ היתר, מהרויית ההוליית בכלי נשק עתיקים; תערוכת נשקל עצרת קלעים בהשתת־ 0ות להקות ואמנים. " התחרויות יהיו נחסות ראש העי־ ויד, ט. נמיר. שישתתף גט בטקס חלוקת הפרסים. . משלו־ מ;ות לילדי _קועלים משלות מנות מקווי אורגן על־ידי מפעלי "חרות" בע"מ לילדי העובדים והפועלים. כ־1000 ילדיט קיבלו בדואי אגירס ברכה, שאליה צורפה המחאת לקבלת _פגקס־חסנון _(ל ח‭2'0‬ ל"י באגודת. - . דו חסכן‭/'‬ . _תתלונת תחג-ועזות גהיפת רחובות חיפה המו אתמול מהמוני ילדים מחופשים. לעת ערב גברה החנ?עד‭-. ‬ _במינחד _בומלכית ד&ומייס. השנה בלט היעדר תחפושות על נישאים אקטואליים ורק במקרים בודדים נראו תחפושות על נושאי החלל ועל ע1ל‭::‬המסים המוטל על האזרחים. הורגש, כי ההורים השקיעו השגת

נספים רבים בסידור התחפושות. ואש העיר א, חושי יצא _בכח־ו 1 בו. נתבקשו ילדי חיפה להימנע ממש־ הקים בחמוי־נפץ. בתי הספר קיי5ו שלשום חגיגות _3נייט ומכמה מהם יצאו תלמידים בתהלוכת תחפושות ברחובות. ארגונים צינוריים רבים ערכו אמש וט־ קיימים היום חגיגות פורים. בנית־ החוליט הממשלתי ומב''ם נערכה את־ טל הנינה _פוריפ לילדים החולים י, אגד‭, "‬שאימצה את ביתני הילדים הגישה תכנית אמבותית. האגודה לט־ ניע, ־!מחלת הסרטן בעיר עומדת לאו־ גן היום שחרית קורים לילרים בא0־ סיתיאטרון של מרכז הצעירים על־שם רוטשילד על הכרמל. כן ייערכו היום חגיגות ‭**‬ ארגוני נ5וי0 שינים _ומוס־ דות. מסיבות ונשפים ייערכו היום גכל אניותיה של חבית צי"ם הנמצאות בלב יס. ילדי הימאים וילדי העונ־

ייט כחברת צי"פ קיבלו לסירים שי מיוחד: םשהק ‭.. ‬נתיבות צי"ם בעולם‭. "‬ מ_;ילת אסתר - שי לתיירי8 שי פורים מייחד חולק אמש לכ־ 7000 תיירים בשלוש הערים הגדילות. בטבריה ובאילת מטעם החברה המט־ שלחית לתיירות והנהלות בחי־ח_^לין

השלנים בארץ. השי נשלח לחדריהם של התיירים בבתי־המלון וכלל נקניקי יין. שוקר לד _ופגילת־אסתד מודפסת על קלף בעברית ובאנגלית. כן חילקה המו־ עצה לשיווק פרי הדר לכל תייר שקיק עם חפוזים. דובי החברה הממשלתית לתיירות שהודיע על כר הוסיף, כי שי דימה חולק מטעם משרדו בשיתוף עם עי־ ויית תל־אביב ל־90 משתלמים מאי־ צית אסיה ואפריקה, השוהים בישיאל. מסיב־ בבית-חולים "מסיבת קורים לילדים החולים הט־ אושפזים בבית־החולים "בילינסוך נערכה אתמול מטעם ארגון יע"ל (יד עזר לחולה) הפועל נבית־החולים. עשרות ילדים. רובם מחופשים. וזוב־ או לאילם ההרצאות של בית־החוליס. שהיה מואר ומקושט. לפני הילדים _ההולים הופ-עה קבוצת בנות מהרצליה _בייקידי־עם לבאל‭. 15‬כ;הופיע בהי/־ נדבות הומר חלל רווה. לילרים הדג־ שי מגדנות יחבילות שי. החגיגות _כא־לת אווירת קורים שררה אתמול באי־ לה. היום תיערך לילדים תהלוכת יןח־ פושות שתעבור ברחובות העיר עד לבמת בירוד ברחבת העירית. בעונ יתקיים נשף בבית _פיליפ מיר-י. ג_!צע בשעשוע קודימי חץ שנויה מקשת של נעי מש־ _תעשע נקטחת סורים פגע 0תמיל בענו במוחמד ענקנה, שעני נמקום כשהוא _רינב על אופניים. הוא נפ־ צע ליד עינו והועבר לבית־החוליס רגב"ם _נחיפה.