⁨⁨דבר⁩, 21 נובמבר 1961⁩ — הגנרל היהודי דרגונםקי מכחיש בפאריס קיום אנטישמיות בברה"מ [⁨כתבה⁩]

הגנרל היהודי דרגונםקי מכחיש בפאריס קיום אנטישמיות בברה"מ

מאת ישראל נוימן, פופרדפר- פפאדיפ " פאריס‭20, ‬ (מיוהד ל "דבר‭—. ("‬ הגנראל הסובייטי־יהודי דראגונסקי, אשר בא לכאן לתערוכת הגיטאות, טען תערב בתשובה על שאלתי, שמאסרי היהודים בלנינגראד ובמוסקוה אינם פרי אנטישמיות "שאינה קיימת בברית המועצות‭. "‬הוא סיפר לי שהתראה באהרונד, עפ ראש ממשלת בדה"מ נ. הרושציוב ותלד, הצביע עליו — גנראל סובייטי בעל עיטור גבוה ביותר שמתן רק ל־104 גיבורים, להלקט אתרי מותס — כעדות תיה להיעדר אנטישמיות ככרית־ המועצות.

פאריס‭20, ‬ (פייתד י "דפר‭—. ("‬ הגנראל _הםובייטי־יהודי לדאנינסקי אשר בא לכאן לתעדוהת הגיטאות, טען מערב בתשובה על שאלתי, שמאסר' מיהודימ בלנינגראד ובסוס־ קור, _אינפ פרי אנטישמיות "שאינה קיימת בברית המועצות‭. "‬מוא סיפר לי שהתראה באחרונד. עם ראש מפשלת ברה"מ נ. מרושציוב והלה הצביע עליו — גנראל סובייטי בעל עיטור גנוה ביותר שניתז רק ל־104 גינזריפ, למלקפ אחדי סותם — בעדות מימ להיעדר אנסישפיות בברית־ המועצות. דראגונפקי טען שפער קומץ היחודיפ, נאפרו גט מאות ואולי אלפי לא יהודיפ שפמוהפ חשוריפ פמעשה פלילי. בינתיים שרויים מאלגגי תערוכה־ מגיטאות במבוכה: _מפוצביפ מסוג־ ייטייפ שמביא עפו הגנדל היהודי נושאי_* בחלקם, איפי תעפולתי וטלפ מוצגו. גנלאל דלאגונסקי, משומה בפאליס פיוט ד כשליה יתיקי הפל־ מפד, ננרה"פ, תובע הצגתם וכן היו פמות־טלסת פסוסקות. פסתנל שפ־

ארגגי התערוכה עדיי!פנסים לשכנע את דראנונסקי שממקומ צר ממכיל את תשעת לוחות המוצגיפ ולהניעו לוותר על הצגת מלק פהמ. אולפ נרמז למס, שצנזורה זו מצדם תביא לניתוק הקשר בין מומר ההנצחה למוסקוה. אד מבקרים צרפתיים בתערוכה בוודאי יופתעו אם אפנפ ימצאו מומר מבא למוסיף יוקרה להרושציוב. ראשי הסופד חייבים למחליט בעניו עד סוף השבוע, ומצבם אינו נוח. יש הרואיפ פעצם בואו של דראגונפקי לכאן, כשבועיים לאחד טקפ הנוכת התערוכה, צעד המשתלב כהודעות חטופ? ייטיות המרגיעות שנועדו לשכנע את יהודי המערב שיחודי 3רה-מ נהניפ משוויו־ זכויות מלא. אתפול הכריז דראגונסקי, לקול תשואות, בועידת חיילים משוחרריט, שהוא, גנדל טובייטי, פצפח ליופ שבו כל הגנלאלים בעולפ ימיו מובטליפ. לדבליו, ממייב בנין מקו־

מוניזפ שלופ משוט שמלמטה פילושה חורפ( ובלית _הפיעצות אינה יכולה לרצית במלמפמ. ביום מ' יהימ דראגונפקי אורמ־ הכבוד בקבלת פנים במוסד "מצבת ממעונה היהודי האלמוני‭. " ‬