⁨⁨דבר⁩, 29 מרץ 1961⁩ — גולדנברג שיכנע את הדנים [⁨כתבה⁩]

גולדנברג שיכנע את הדנים

אבטודידקט מבית אלפא מייצר _תרמוםטטים מאוז א. מש הרבה מניעים רגילים ובלתי רגיליט עשויים להביא להקמתו של מפעל תעשייתי בישראל. מפעל התרמוסטטיפ "קב־קור" בבית אלפא נולד לפני 5 שניט משני שעמים, שכל אחד טהם מיוחד במינו. ראשית, המשק חיפש מקורות העסוקה לחברים הקשישים, ששוב אינם מסוגלים לעבודה רגילה, ושנית, בבית אלפא נמצא משה גולדנברג, מכונאי חשמל, בעל , ראש סוב וידי זהב‭. " ‬

משה גולדנברג 5 . ראש ?הבידי ז זהב- ‭". ‬

עתר. זהו פפעל מבוסס, היצרן היחיד של תרפוסמטים לפקררים בארץ, שהלק פתוצרתו מופנה אף לייצוא. גולדנברג . התחלנו — את ללא העבודה ידע מקצועי — פפפר , לא פשה היד, לנו גם עם פי ל ה ת י ע ץ. שני יצרני המקררים — "אפקוד" ופרידמן — קיבלו את התרמוסטט מדבמרק. פנינו למפעל הדני בבקשת עצה והדרכה, אך !תקבלנו בתפיהח ובחיוך. כלום ידריך ביח"ד בהו"ל מפעל ישראלי שעפ התבססותו עשר לדחוק את רגליו סהשוק 1 פה יכלו, איפוא, אנשי בית אלפא לעשות ו פספר חתן הפרפ לתומו: נאבק־ נו בקשיים ובבעיות הטכניות שנתעוררו על כל צעד ושעל. כי זאת יש לזכור, תדפוסטט פוונב 0־36 חלקייפ קטנים. בדלית ברירה, פנינו שנית לאותו מפעל בדנפרק בבקשת הדרכה, ושוב נענינו בסירוב. דק בשנה השלישית — הוזר הוא ופדגיש — לאתר שגברנו על המכשולים והמוצר נתקבל אצל יצרגי המקררים, ה סכים ביהח"ר בדנמרק לשיתוף פעולה‭... ‬ עכשיו פספק המפעל הדני את הידע המקצועי הדרוש. המפעל בבית־אלפא קונה אצלו חלקים שאינם פיוצרים עדיין בארץ, הפהווים 15 אהוד מערך המוצר, ו פוכר לדגיפ תרמוסמטים מוגמרים. אגב, הדיוק של המוצר עולה על המקובל בחז־ צרת חוץ. המחיר אינו גבוה יותר, ויצרגי המקררים משבחים את איכותו. המפעל בבית אלפא עומד לפני הרחבה נוספת, ומוקם יחולו אנף חדש . למכשירי ויסות אחרים‭:. ‬ שני בעלי פקצועיוצאים . _לדפפרק, כדי?לרכוש ידע למפעל המור־ מב. בעת עובדים במפעל 22 חברים וחב*

רוח, רובם המכריע קשישים שעברו אוו קיים היובל הראשון בכמה ארצות . כן , הוחל נפטרה רגישושים לשוו ק עים־ את מוצרי המפעל, המסוגלים לעמוד בהתחרות מחירים, חתן הפרס מ. גולדגבדג יליד רובנה פר לין בן ה־‭, 50‬בא לבית אלפא לפגי 30 שנח. הוא אבטודידאקט במקצועו. ובנה במפעל זה אוטומטים שונים, וכן התקין מכשירי־עזר להנעת המכונות הכבדות בקלות יתירה. הוא מוסיף לעקוב אהרי הספרות , המקצועית הענפה, ומרחיב ידי-

משה גולדנברג מבית החרושת קב ־ קור• בבית אלפא — על שיזנו, תיכנן והקים מפעל למכשירי ויסות אוטוממיים, היכול להתחרות בתו־ צרתו בשוקי חוץ 'לארץ, ובן טל בניית שורהי ב\ מתקני עזר פרי מצאותיו ה, המקילים על עבודת החברים המוגבלים בכושר עבודתם ומאפשר להם לעבוד _ביטילות נכוחה.

באלקטרוניקה, בזמן החפשי עומדים אצלו חברי המשק בתור, לתיקון מקלטי הרדיו‭... ‬ כששאלנו ידיד במשק לדעת החברים על התן הפרס, השיב: "בחור נחמד עם ראש גאוני שמע ‭. "‬ זאת שני והפטיר: "ואגי אומד לך, כי ב נ ו שסיים עתה את שירותו בצה"ל, אינונופל ' ממנו, ועוד יעלה עליו בהמ־ צאותיו זה ננראד הטכניות _" . מום ‭.. ". ‬ משפהתי"_נ ?