⁨⁨דבר⁩, 16 אוקטובר 1960⁩ — ד"ר אברהם א‭'.‬ םיכו [⁨כתבה⁩]

ד"ר אברהם א‭'. ‬ םיכו

י ‭, :3‬ -דופא העיניים הנודע ד"י אברהם א. טיכו מת בשבת בירושלים _5ג>יל* ‭. 77‬הלוייה תצא היום ב־1 אחרי־הצהריים מ"בית היופא" בירושלים, פינת הרחובות שטדאוס—הנביאים.

- •הניח אחריו אשה, מציירת חנה ‭!*‬ינוד. שנתפרסמה במרבד האמנות •והתרבית באייופה ובארצות־הבוית. י"־' * " ד‭.. ‬עס‭. :‬ י מותו של י"ד אנדהם (אלברט) פינו הלנה לעולטה אהת הימויות . הנגלטות והיפות של היישונ הוותיק •בירושלים‭., ‬רופא בהפי עליון ואיט מושלם סכל מנהיגות. ‭* , "‬ המניה. נולד _ב־1883 בעיירה ־ בוס־ קבוביץ שבמורביה (שנחנה לתנועה . הציונית, בין השאר, את ברטהולד *יבלז"ל ואת הטהניט רוברט שטרי־ _ןר־י־ו"ל‭, (‬גמר את האוניברסיטה ייי בוינהועלה לארץ ב־‭. 1912‬מאז ועד ‭1916?‬ ?היה ראש בית־המולים והמרפאה *חולי עיניים של ההברה , למען ציון" בירושלים. הודות למוסד זר, קיבלו חולי* עיניים יהודיים טיפול רפואי פענלה _זשימירו פן ההגרה לפנות :לבית־החולים המיסיונרי "ט"ט ג'ון‭. "‬ _יחד_^עם . זאת טיפל ד"ד טיכו במסי־ לות-גמוסתית בתולים ערביים רבים

מנל האת, מעבר־הירדן, מסוריה ומלבנון. נו ניהל ר"ר טיכו את ממלחמה בגיענת בבת"הספד יבתלפודי־תורה בירושלים, נעזרחה מנספית של "הדסה‭. "‬ג־1917 שירת במומחה למחלות עיניים בצבא התירני ובצבאות _האים ־ טרי־הובגרי והגרמני. שהגו באימה התקופה בארץ־ישראל. מ־1919 עד 1921 מיה ראש מהלקה העינ"ט בבית־ההולים . מרטה" בירושלים. ומ־1919 גם בעליו ומנמלו של ביח־חולים פרטי למהלות עיניים בירושלים ולא מעטים נאי אליו לריפוי ולניתוחים קשים גם מארצות השכנות. עמ המתרפאים הנאמנים שלו נמנה המלך עבדאללה ובנלל ו, ימ אמונ מאוד לא . רק על נל השנבות היהודיות, אלא גם על נכנדי הערנים בארץ זבהו"ל, _ומשום־כך יכול היה לפעול רבות להשקמת הרוחות בחוגי מערבים נעת מאורעות. שמו היה ידוע בין רופאי עיניים בעולם כולו, שבאו לנקר במרפאתו, לאהד שהכירו אותו. ממאמריו בעתו־ נות ממקצועית. היה מבר תבר־הנאמניפ של האוניברסיטה מעברית ומוועד־הפועל שלמ.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩