⁨⁨דבר⁩, 25 ספטמבר 1960⁩ — ן _& ן י ! מ י י [⁨כתבה⁩]

ן _& ן י ! מ י י

לאם . עבריה‭. -., ‬ פרכה (ח. ש‭_;. ‬בו ביום שנחוג ברוב עם יום מלאות תשעים שנה לאברהם 5פ¥א בפתח־תקוה — היתה בפינה _גביעה כתל־אביב מנינה מש3מתית בנועה, במלאות תשעים שנה לאשר, בבועה ורבת־פעלים, שעלתה לארץ לפני 51 שנמ — ומאז לא פסקמ עבודה, עבלדת ביר, לטיפול _למינלו גידול בנים ובנות ונכדים לנכדות, בינים שמונמ ו כולם ב‭!!‬רץ. בעבודת, עירנור המדינה ? . ובפעילות — נמזראמ, ובשירות בספרות, מישוב במה־ ?ר מדע י , בפעולת מתישבות, בעכו־ ומ סוציאלית, בקצומ: בכל פלאכה רוכה ופועילמ. בראשית ראשיתה של תל־אביב נאה _לנומ־צוק לחנך את בנותיד, פגיסנסימ "ה רצליד י ‭— ", ‬ למרמיקן !גלות רוליית־שנאה, מעיר־הפוגרופים קישינוב, וביחד, היה פתוח לנוער התוסס של ראשוני הגימנסימ — אשר סופריםמ י י ועס ברבות קני"ם ואג הימי י ש' ם שם ־ למחנכי בארץ־ ם שךאל. לאחר מלמפת מעולם הרא־ שונה עלמ גפ בעלמ, שנתעכב בחו"ל בענינים שונים, והימ גם הוא — מראשוני המזרים העבריבו־המדשים ברוסיה — למורה ופחנד בולט בארץ. ליה' ביחס בחל־אכיב הצעירה — בית עברי למופת, ברוח תורה נחי עבורה ם מו ו שים י דרך־אוץ ‭. —‬ לע וממנו 3ודמ, נסתעפו לתורה לספרות — בית־בית ושמו הוא, שמי שלו להנאות, ואם־מבית מוא־ שיחו — י דה בכל מעבודת, במשק, במשפחה העניפה, מקיפה את בולם עצם בדאגה היו , באהבה ם הזז ‭, , ‬ במיותמ בעצה ותבונה לבת־תשעי , עד ם, עד מאה לעשרים ־ . נינים _נאספי — מבנים ואתם ומבנות ידידים , רבי הנכדים ‭, 5‬ש0 וזי ־י_8ן לדורנ לנעיריימ שוטדים י בי_57ם מיסד מבית מזר, — ומביאו בצדכ‭, _1‬למ_, מקרב לב, לרבקה שטרן, ועי;תו של ממורת פישל שטרן זיל, אמן של בתיה "בי!וממדד, עבר־מדני ושולמית לדזד _זפריפ־מאניד י , וסבתא של . גדוד" צעיר גדול, ו כ ירבו, כר למי!

"_הצינ_&ה_;לל‭\^‬ו( י עמ ( י ל)ד ל מיריעמ מוי י םע בישנל שתיאטוו !מבאר ! , _פבריט ‭. ;‬מבימה י נית " עוררה _תשומת־לב _בקו־ב ממונים מתי־ ני אטרוניים 'הכתיר ידיעה _מבדיטייט זו ‭". ‬ _בצ _טיימס ותרוז " חלונדר ר_^טית י בעמוד _התיטארון שלו וציין, שמצפים בעני!רב להופעת התיאטרון _לאתר שמופיע _בבירמ מבריט"ת לויאעוונה בשנות משלושים. ותיאטרונים "מביטה" נפנית שהאפרגן עם הלונדוני שורת להןןת מילוע פיטר דוכני עומד להביאם לאנגליה בשנה הקרובה. בידיעמ לא נרמז פה מיד, מרפרטואר של התיאטרון היש: ואלי, ונראה שבעיה זו מעסיקה בעז/ את הנהלת "מביממ‭. "‬אין זו מלאכה קלמ לבמור רפרםואר שיתאים לטעם ציבור שוחרי מתיאטרון, מאומב ממזות ראויים לשפם ופשחק בעל דמה, וני לא אמת גמלו באנגלית תיאטרונים 'ריפ ידועים _כשלוגוא _קומתיים גזיולינ‭;!‬ התיאטרון מייב לשקול מיטב את. _מרפרטואר שייבהד, אבל ברור, לרע־ תנו. שעליו לממנע ממצגת פמזות של סופרים אנגליים שהוצגו בבריטניה.

כיצד מוסרים חדשות ז (א. אג‭(. ‬ אמרי דיונים ממושבים ומאמצים לגשר על פני ניגודיט, ממליטה הזעדד, המרכזת של ההטתדדוח על תסדר סופי בעניין קליטת משכירים כחברים בקואוםרפיבים לתחבורה. נושא זמ מעסיק 5משד שבועות וחדשים אה דעת הקמל בארצנו. הוי־ כוחים היו טוערים, מצוידים נלחמו על כל סעיף בהסכם והיו צפויים זעזועים רציגיים — אלמלא המאםצים להתגבר על הקשיים. כאשד הוחלם על ההסדר גשם מציבור לרווחה — גפצא הפוצא וימיח הסדר מנית את הדעת שיםנע שביתות והתפרצויות. ראל כיצד " נ במוצאי הודיע על שבת הפרד לאחד זה ‭10 "‬ קול דקות יש ויוחד של חדשות, שברובו לא זויי חשובות ?ביותר. מסר בכמה פשפםיפ בלתי מובנים ומסורסים על החלטת מועדו, חפרכזת. חיחד, זו מידיעה האוד רונה במהדורת מחדשות ומיא אף לא מוזכרמ בעיקרי ממדשות. תממים אנו לשיקולם של עורכי החדשות ב"קול ישראל" שמסרו ידיעמ זז, הנוגעת _בפישרין לאלפי ‭9*0‬מות של חברים ושכירים בקואופרטיבים לתמבורמ בארץ. בצורר , ובעקיפין , כזאת. מאם — לכל נכונמ מציבור מפ_^ ברד, ממקובלת, שכל ידיעמ פן מארץ מיא השובר _פמות בעיגי "קול ישראל" טפלות פמול

, מאשר ידיעענ — אף ‭"—‬ הניתנות בראש מהרשות. ראל אנא ‭, , "‬ קצת רבותי יותר , מעורבים שיקל?במסירת מ"קול ד י , ש־ ח דשות ובקביעת סדר חשיבותן. ־ כביש קטלני (א. מש) למעלה משנה תובע הסניף למניעה תאונות בעפולה הרחבת. קטע כביש באווד 200 פ' בצופת דרבים עיקרית במקום, מתחנת "אשד- עד פינת פרמבימ, בקטע זד, שרחבו אינו עולה על 5 פטר עוברת מתמבורה הבינעירונית לטבריה והגליל מזמ ומ־ עמק ח4זדהי מזה. נםצאיס _מהטני "תנובה‭, "‬־שוק העירוני ויפי השוק של ישובי תענך. הסבי־ הזמיר פעמים אחדות?את . ע. ץ. כי קטע זד, מועד לסכנות ומחייב מרחבח מיידית, לדרישמ מצסרפמ גם מפועצמ ממקומית, שאף חתח"בה לסלול מדרכות לאחר מדחבהו. מהנדסי . ע. ץ באו ובדקי, אך הסמכת נמשכה בטענו!הוטל תקציב. ל8סוף מודיע _מממנדט הראשי במכתב רשמי למבל מצ־פון, כי כביש זמ משמש רק את _הההבידד, העירונית ואיו מדהבתו _פוט ־ צד דת עליה. בדממו הכל ותמהו: כ * מהיר לעצמו מהנדס ראשי של ט‭. *. ‬ץ לקבוע עובדמ מנוגדת למציאות‭?. ‬הרי הכביש משמש את חהחבירה ־זבינ ־ עירונית בלבד ד

במקום לחטיח דברי רוגז ותרעומת והזחירו מפני . תאינומ, עד שרוכבר, אופנים י נפגעמ באוטובוס, והיא שוכבת במצב קשה זמ 4 חדשים בביה"ח!לאחר התאונה מל שינוי ‭. 15‬ע. ץ, הובטח מתקציב להדחבח הק־ טע ועמדו להתחיל בעבודה, והנה מו- ' עכבת ‭''?0‬ גודם את שני החתחלה — מנהלת . לצורר הרכבת ממרחבה המ־ יש לפרק גדר פחים מלוכלכת באורך 30 פטר ליד בנין מיושן של הרכבת, ושוב החלה פרשת בידודים והתכתבו־ יו לאמ , ־‭, "‬ובינתים חםשרדים זזרעה שלנו •38 טוחנים תאונה , שני כידוע, ד, ור‭!2‬מכתבים _זפלפונים למנהל ־ר ה‭. "‬ ־ ככת, אך המכשול טרפ הוסר יי ש ־דדה מתאונות נוספות‭-. ‬ פן הראוי שתשוגר קת _הב־רשה ועדה . ציבידית לעפולה לבדי י י - ראש ממעולור"כורמה. א, נו, יביא _מסכט נבול בסיר _חהויע כיו סין _ל־קץ _חעמסית לחתי לבי מת ן ביךםה. הפרת ננ של מפעליזש תעשייתיים גרמניים תסייע?לגאנה בבגיימ ובפיגדן של בתי חרושת. _האניה הישראלית "עבו" ‭5*‬אמ לנמל של . ציט _כופניי " בין תפתח ישראל קו להודב ספנות חד ‭. * . ; ‬