⁨⁨דבר⁩, 25 פברואר 1960⁩ — סרס סוקולוב [⁨כתבה⁩]

סרס סוקולוב

(סוף מעמוד ‭(1‬ יית תל־אביב. את נימוקי ועדת השופטים קרא יו־ שב־ראש הועדה 0ת6יס1ר י. אפרת נשיא האוניברסיטה של תל־אביב. בועדת השופטים השתתפו ב. אליאב, י. אריכא, ־ פ. לנדר, וא. שאנן. לאחר מכן קרא ראש העירייה את החלטת מועצת העירייה להעניק את הפרס למשה ש ר ת על עבודתו הע־ תונאית במשך שנים רבות עם הופעת ספרו י ‭8. ‬שוט באסיה‭!"‬לחייט שורר על עבודתו העתונאית במשך 40 שנה 1 לאורי קיסרי על מאמריו ופלייטוניו במשך שניט רבות ו ולד"ר דוד ל א ז ר על עבודתו העתונאית עם הופעת סידרת הדיוקנאות שלו "ראשים בישראל" וספרו . מסע לארץ אבזקאדי‭. ''‬ נימוקי _השופטיפ השופטים ציינו בנימוקיהם, כי משה שרת הוא "מהקרובים ביותר לאיש שהפרס נקרא על שמו בכשרונותיו, _יחגולותיו האישיות ובשלבי עלייתו הציבורית‭. "‬על הספר "משוס באסיה" אמרו השופטים: הכתיבה היא ביסודה ספרותית והספר כולו מצטרף אל הספרים המעולים ביותר מסוג ספרי המסעות. השופטים ציינו באחת מזכויותיו הפובליציסטיות הגדולות של חייט שורר את מלחמתו הנמרצת והמתמדת זה י עשרות שניט לזכויותיהם הל־ אומיות־תרבותיות של. יהירי ברית־ _ברית־המועצות. הם הזכירו את עבודותיו הספרותיות יהעתונאיות והגדירו את "פרקי הפועל הצעיר" שערר עם אליעזר שוחט, ב"נכסי־צאן־ברזל של תנןעת־העבודה בארץ‭. "‬ את אורי קיסרי הגדירי השופטים כ"פלייטוניסטן בעל קולמוס חי ורוטט, מהיר' קל, גמיש ורב־חז'י. הם ציינו גם את תשומת־הלב הרנה שהק־ דיש לבעיות האשה, נושא שהעתינות העברית בגולה לא ידעה אותו כמעט. השופטים עמדי על פעולתו העתונאית המגוונת של ד"ר ל אז ר, בת־ _טוצות _יבישראל‭.. ‬בצורת 5ו!י5וו!ו המ-

גוהצת — ציינו _השופטיפ — ברוחב ידיעותיו וגם בסוגי הנושאים הראשיים שהוא שוקד עלי;־ט, אפשר לציינו כתלמיד מובהק של נחום סוקולוב‭. "‬ לכרי חתני. ה_9ר0 בסקס דיבר ד"ר ל אז ר על ‭,, ‬נחוט סוקולוב סופר ליום — סופר לדורות‭. "‬ סיפר על פגישותיו עפ המנהיג בפולין וציין שתי יצירות שלו שיש להן ערך לדורות: המונוגרפיה על _סטינו־ זה ושלושת ספריו על אישים מישראל יהעמים. ‭. /!‬שורר- ןרא סרק מספרו, על פגישות נרגשות עם יהודי _ברית־המו־ עצות. בתחילת דבריו אמר, כי עמל העתונאיפ כאילו חולף עם ~לוה, ובי אפשר _שבן־סירה התכוון לעבודת הע־ חונות, כשאמר: . פה צמא למים ואוזן כסיל לחדשות" אולם בכל זאת, יש בעבודה זו מהחשיבות ומהעיר הקיים. שורר אמר, שהוא רואה לעצמו יוכות גדולה שהוא העלה את זעקת יהודי ברית־המועצות לפני חמש שניט בספרו' — זעקה שלא שככר, עד היוט. אורי קיסרי הודה לשופטים ילמע־ ניקי הפרס, סיפר על התרגשותו וקרא אחד מפלייטוניו: פגישה עם יהודים בצרפת. ‭. 9‬ש ר ת סיים את רשימת הנואמים בהרצאה קצרה על נחום סוקולוב בה העריך את מקומו _בעולט _העתונות, הספר, המנהיגות והמדיניות. היא סי־ פר על רשמיו מפגישות עם סוקולוב, על קור־ייחו נשעות הקשות והתייחדיתו אז עט 0עשי העבר- ודי >שםור על ‭_0*‬ידנ_*