⁨⁨דבר⁩, 2 ספטמבר 1959⁩ — בנק חדש למשכנתאות [⁨כתבה⁩]

בנק חדש למשכנתאות

הבעלים אנשי עסק _מארהיב וירום אמריקה בנק חדש למשכנתאות, בשם . יעסור/ נפתח אתמול בתל־אביב ע''י קבוצת אנשי עסק. מארה"ב ואמריקה הדרומית. מטרת הגנק — לתת משכנתאות ראשונות על דירות, בתים ובניגיט אחרים, לשימוש עצמי או להשכרה.

ראש קבוצת המשקיעים, אליאס סויסקי , ננקאי . ידוע במקסיקו ומנהיג ציוני , הודיע אתמול במסיבת עתונאים בבית _סוקולוב נתל־אניב, ני בלשות הננק נמצא כיום סנום נסף של מיליון וחצי תלר ותוך שנה אחת יגרל הסכום עד שלושה מיליון דולר. הנספים בשביל הבנק גויסו מבעלי הון יהודים כארה"כ ודרים־אמריקה. הבנק _יתן הלואות בסכום של ‭50—40‬ אחוז משווי הבנין, בליבית של 11 אחוז ולתקופה עד עשר שנים. תחלואות יהיו צמודות לדולר. תעודות המשכנתא יימ - כרו למשקיעים בחו"ל בריבית של שבעה אחוזים, ציין סורסקי. א. סויסקי סיפר, כי עוד לפני תשע שנים פתח בנלו"מ עם נציגי הממשלה הישראלית על יסוד הבנק, אולם הדבר הוגשם רק השנה. הוא דיבר בשב־ טו טל שי האוצר ל. אשכול, שנתן ידו להקמת הבנק. זהו ביקורו החמישי

של א. סויסקי בישראל מאז קום המדינה. י ראש המחלקה הגלגלית של _הסוגבוו! היהודית, ל. דולצ'ין, שהשתתף _בטו''מ עם הממשלה על יסוד הבנק, הודיע גי נל הנספים למתן המשכנתאות בישראל יגויסו מחו"ל, בלי גל השתתפות מצד הממשלה. לדבריו, יגיעו במשך השנים הבאות, ההשקעות בבנק סתו"ל _ל־‭15-10‬ םיליון דולר. הננק החדש היא "מפעל מאושר‭. *‬ א. סויסקי הוא ציוני ותיק בארצו ושימש לפני 20 שנה נשיא ההסתדרות הציונית במקסיקו. ע‭_?, ‬ה חלפ מיליון פזות _מקסיקאיות למימון 10 מיל־ גות השתלמות לסטודנטים _זליט ביש־ לאל, ע''ש בנו המנוח. בעת _אלוחונ הצהרים הודיע הבנקאי האורח על תרומה בשיעור ‭10. 000‬ ל"י לבית _העתונ־ אים. לזני בנו.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩