⁨⁨דבר⁩, 30 אפריל 1959⁩ — נקרא לו דודיק" ב‭,,‬דררה־מי" [⁨כתבה⁩]

נקרא לו דודיק" ב‭,, ‬דררה־מי"

נמות

מאת אי אפשר לכתוב א8ילו שורה אחת על הצגת הבכורה של "התיאטרון הח־ דיז" בלא להזכיר ישנות. לא נחזור כאן בפרוטרוט על הפרשה העגום" של תיאטרון "דו־וה־מי'' ובעלו־טנהלו ג' ו ר גי ואל. נסתפק בציון עובדה יבשה אחת: אחרי פשיטת־רגל של "_רו־רמ־טי* ב־1957 נשארו חובות. הו־ בות אלה לא שולמו. עכשיו פתח האיש תיאטרון חדש, ולשמו הישן נוספה מלה‭... ‬אין זכר לשחקנים הנושים. הלהקה פורנבת מאנשים חדשים — חלקם _יוצאי תיאטרונים אחרים, חלקם חברי להקת "זירה" שהתפרקה, ואף כאלה שזה ה"דאביוט" שלהט. אולי מבחינה משפטית יש לדבר "כיסוי" — אך אטיל ספק ביחס לבחינות האחרות. פישהו מחברי העתונאיט אמר לי באחת ההפסקות שבהצגה: — אתה

תנתוב על זה בקורת?אין _נאן מקום לנקודת. השתיקה יפה יותר. אין אני מסכים ומשני טעמים: על במה זו מופיעים שחקנים — אנשים חיים, שיש להם שאיפות ותקוות וחלומות — ומאלה אסור להתעלם;הלהקה תמ־ שיך להופיע לפני הציבור. היא ודאי תלווה גם תעמולה מסחרית. קורא _העתון, שהוא צופה פוטנציאלי רשאי להננה מפני סיסמאות הפרסומת —-

וזאת יגולה להיות אך ורק דעתו של מבקר. . נקרא לו רוריק" שואב את מקורו בקומדיה בנוסח _וודאויל פרי עטו של ק ל ו ד מ א נ י א הצרפתי. איו זה תרגום, אלא עיבוד של י ו ר ם מט־ מור, שהעניר את העלילה לישראל. לא זו בלבד שקרא לאנשים ולרחובות בשמות עבריים, אלא גס זרע זעיר שט זעיר שט בדיחות "לאומיות" — דברי עוקץ גגו מס־ההנגסה, משרד־ החוץ, המשטרה וגורמים פופולאריים אהריט. גם את קריאת הגיוס לא שנח‭... ‬ אינני יודע מה טיגו של טכסט זה נטקורו הצרפתי. בעיבודו העברי הוא אנדרלומוסיה של אינפאנטיליות, תיפ־ לות וסאטירה בוגרת גט יחד. כל זה

ץ זאב עומר בסימן של פעילות קדחתנית — הקצב של העלילה דומה לוכבת־אגס־ פוס והפטפטנות שלה לתשובתו הנצ־ חית של טלפון מס' ‭:15‬ השעה שלוש וחמש־עשוה, השעה שלוש ושש־עש־ רה‭... ‬במערבה השניה ועוד יותר בשלישית יש כמה פרקי סאטירה מעולים. אלה נובעים בעיקר מבדיחות מבוססות על רפלגס אוטומאטי (בירנבוים אומר: ממזרים‭.. !‬זה הזכיר לי משהו‭(... ‬ או על נאיביות מוגזמת (בת שלי!ואהבתנו הכנה על רקע ציוני‭. (!‬דבר אחד ברור — אין זה טכסט גרוע כל גו. הוא יכול היה לשמש נםיט לתננית וודאויל משעשעת, אך ומתה תלויה אך ויק נניצוע — נצוות הטיזאנ־ סצאנה, בניצול -האפקטים, בחריפות העוקץ, בברק, בחן, במהירות של הגנה ודיקציה שאינה "רוצחת'' בריחות. הומור נזה זקוק לאספרי — בלעדיו

הוא זול, המוני, תפל. הבמאי ע. חיים מזכיר לי אחד התלמידיט־החבריט בתיכון. הוא ביים אצלני. את ההצגות. הוא היה וונדאו־ קינד. אך לתיאטרון לא הגיע — לא נתנו לו. גאו היו נותנים לו. והוא היה עושר, משהו דומה ל"בקרא לו דודיק‭. "‬במערנה הראשונה מחייגים בקושי, בשניה מעוררת הסהרוריות המטופשת הבער, מעוקמת, לעתים יש התפוצויות של צחוק, החוזרות בשלישית לעתים קרובות יותר. "כוכב" ההצגה הוא יעקב בודו (ידוע לציבור בתור ובטילטור ודיקטטוי‭, (‬אך הוא מפסיד את המעיכה. את ההצגה "סוחב" זאב פריו באינטרפרטציה מצוינת של פאסאז'יסט־ אתליט אינפנטילי יוצא־הונגריה. הוא שתורם את רגעי ההנאה העיקריים. יש רגעים נאים למישה נתן (_בירנ־ באום‭, (‬טניה פרס (חנה) ורינה רון (יוכבד‭. (‬בודו מאכזב לחלוטין, כפעטנשתי הדאפיוטאנטיות הצעירות והמאובנות יעל ורד (דיוור‭(, ‬ וטובה דרורי (רחל‭. (‬ ואל פצא חרוז לשמו, של הלהקה החדשה "דו־רה־מי עממי‭. ''‬ברצוני לתרום חיוו נוסף — ב ש ב י ל ט י ‭!1 ‬