⁨⁨דבר⁩, 22 אפריל 1959⁩ — ג‭_#.‬יולי הבולינו [⁨כתבה⁩]

ג‭_#. ‬יולי הבולינו

בעריבת י* . _ליגרנגאוט מיבקוס: "הפסדנו את ספסרי הבולים דלרד'י

נציג השרות הבולאי בארצות הב - רית ז'אק מינקוס הגיע בימים אלה

דאק מינקוס >ישראל-לבלוי חג הפסה. זיאק מינקוס נחשב כיום לגדול סוחרי הבולים _גארצות הברית והוא קובע לא במעט את המדיניות הבולאית של ישראל. מינקוס גילה לנו, כי על אף המשברים‭_1. ‬_שפקדו את הבולאות הישראלית גשנים האחרונות לא פסקה ההתעניינות בבולי ישראל. לדעתו נמצאת ההתעניינות בבולינו בשיא ובמצב שלא היה טוב ממנו‭". ‬למעשה הפסדנו את" _הספ&ריט ו. הטשקיעים' בלבו־" — אומר מינקוס. איש שיחי ציין, כי בול ישראלי זוכה בדרך כלל לפרסום בע־ חונות הבולאית והכללית יותר מכל ביל: אהד. . ‭.. ‬_בהתעניינות בבול זכויות האדם הימה למעלה מן המשוער: מצאו בו עניו לא ר‭-_?‬ת1עים _גולאייס יהודים, אלא אף ובמידה רבה — חוגים הטרובזיפ ליי כנסיות נוצריות. לשתי הסדרות האחרונות של ישראל — מפעלית דבר ־ רעה ‭010303 /‬ _יומ־ו/_ייד _גגיסן תשי"ט‭**22. 4. 59, ‬

הדואר וביל שלום עליכם היתה הצ־ לחה רבה מאד‭. "‬עתיד טוב קיים לבול שלום עליכם — אפילו כמו לבולי דואר עברי" — חושב מינקוס. לדבריו מצויים בארצות הברית 15 מיליון אספני בולים שבראש וראשונה אוספים את בולי ארצם ואילו בולי ישראל נח־ 1ני6 ?שנ"ם במעלה, מינקלס קובע_. כי _הסהתת הכנסות האוצר מבולי דו־ אי בשנתיים האחרונות אינה אלא בשל

הורדת ערכם הנקוב של הבולים, ולא בשל חוסר ביקוש כפי שנוהגים לח - שוב. ז'אק מינקוס חינו סעיף נכבד בהכנסות האוצר וכמובן הדואר הוזרמו באמצעותו מיליוני דולרים לקופת המדינה. ברשותו 18 סוכנויות (חנו־ יות) בולים בארצות הברית והוא סוכ־ נם של מספר משרדי דואר זרים על בסיס של הפצה בלעדית, בדומה להס־ כם שיש לו ע0 דואר ישראל. מעטפת זכרון למש_3חות השכולות דובר צה"ל מסר, כי מעטפת _זכרון בולאית ובה אגרת מאת המחלקה להנ־ צחת החייל שליד משרד _הבטחון, בצרוף ספר, תשלה למשפחות משכו־ _לות סמיר ליוכ הזכרון לחללי *ד‭", ‬ל. תםח7קה ?הנגחת החיי‭0?‬חניומו נד שנה, מאז ‭, 1952‬מזכרת גולאית נאה הנשלחת למשפחות החיילים שיקייי־

הן נתנו את נפשם על תקומת המדי נה.

על מעטפת תשי"ט הודפס תצלום של אנדרטת הגיבורים שהוקמה לא מכבר על פרשת הדרכים טבריה—עפר לח—גצרת_, לזכר משחררי הגליל התח־ תון במלחמת השחרור. גובה האנדרטה יהד עם גל־העד הוא ב־10 מ‭. '‬היא הוקמה על־ידי ארדיכל המחלקה להנ־ צחת החייל, האינג' אשר חירם מידו־ שלים, על גבי המעטפה, פרט לתצלום, כתובת: "ליום _הזברוו תשי"ט, גל־עד למשחררי הגליל התחתון תש''ח. משרד הבטחון, אגף כוח אדם — המה־ לקה להנצחת החייל‭. "‬מעטפות _זברון אלו תבוילגה גבולי עצמאות תשי"ט ותוחתמנה בחותמת יום הופעת הבול. עד בה הוצאו על־ידי המחלקה להנ־ צחת החייל שבע מעטפות זכרון: בש ־ נת 1952 הוצא גליון זברון עם שלושת בולי העצמאות של אותה השנה על רקע גל־עד. הנליוו בשלח במעט־ פה מצויירת ‭,, ‬בפרחי דם המכבים" על רקע בית קברות צבאי. בשנת 1953 הופיעה מעטפה עם תצלום של הר הר־ צל, כששני חיילים מניחים זרים על קברות חבריהם. ב־1954 קושטה המעט־ פה בנר תמיד ונ:_־1955 י־1956 הופיעו המעטפות במסגרת שחןרה, ללא ציור מיוחד. המעטפה שהופיעה ב־ 1957 אחרי מבצע סיני. מתארת מפת ישראל, רצועת עזה וחצי האי סיני כשחיצים מראיט את התקדמותו של צה"ל בימי מבצע "קדש‭. ''‬אשתקד נבחר לעטור המעטפה נר ברונזה עתיק מתקופת התלמוד שנמצא בסוריה. המעטפה שלפנינו, היא שמינית במספר, הודפסה בדפוס שטח (_סוטו־אופ־ סט‭. ( ‬