⁨⁨דבר⁩, 12 ספטמבר 1958⁩ — למהבאהמרע\לד [⁨כתבה⁩]

למהבאהמרע\לד

ך* ‭?5‬ביקור של מזכיר או"ס נשמעים קולות רבים של חשדנות לגבי כוונותיו הנסחרות של האמרשלד, ויש םצביעיט על שהוא מגלה נטיה לבקר אצלנו ביזמתו הוא, _^ יודעי־רבר משמיעים גמה סברות בעניו זה. האמרשלר אוהב לשוחח ע0 "הזקו‭. "‬ הוא מעריו אנשים חזקים, ובביקור שלו באזור אינו רוצה להחמיץ את ההזדמנות להחליף עמו דברים על ענייני מדיניות כללית, ולא רק על יחסי ישראל—ערב, או התפתחויות במזרח התיכון. לסי סברה דומה מתייחס עתה האמישלד בהערכה רבה לישראל. מבצע סיני, ופרשת הנסיגה שהיתה מלווה מערכה דיפלומטית קשה וממושכת, העמידו את האסר‭&'‬לד על כוחה קול ישראל והשפעתה על דעת הקהל העולמית סי־כמה משיעור כוחה הממשי. אמנם מדגישים, כי איו להחליף הערגה בידידות. גם עחה אין מזכיר ארים נמנה עפ ירידיה המובהקים ביותר של ישראל, אך הוא יודע שאיו לזלזל בה כלל ועיקר.

שרו!החו'ו בוב*בים ‭**‬רוע לא _השתרגה שרו;החוץ ג. מאיר בפגישה ‭/*3‬עם סזכ-ר או"ם ו־אג האמרשלד י גם במקרה זה הזדרזו רבים להשמיע פירושים שיונים, אר האמח היא זאת: שרתיהח1ץ היתה בשבת בקיבוץ רביבים, בביקור־ פרידה אצל בתה. בזמן החופשה השנתית של הבת, בעלה

ונכדתה היתה האס־הסכתא גשל'־חיתה כא-יה־פה. עתה, לפני הנסיעה לעצרת או"ם, רצתה ג. מאיר לבלות קצת בחיק המשפחה‭. -‬ולא נמצא זמן אחר אלא בשבת. עמד אמנם עניו הביקור של האסרשלך, אד מאחר שלא _ייל!כ־ לו הפעם חשיבות מיוחדת, החליטה שית־החו'ן שלא כדאי לה לבטל את תכניתה הקודמת. לדעה זו הסכים גם ראע הממשלה.

הידיד העסוק מאד ‭**‬ פלגו/ חירות "אימצה" לעצמה משום־מה את גנרל דה־נול ואנשי תנועתו, _^נ) ונציגיה קיימו זה שנים מגע התק עמס. מפעם במעט היו בגין וחבריו "עוליס־לרגל" לפאריס ונפגשים עם דה־גול ועם סוססל. אך מאז עלה דה־גול לשלטון, עבר חתול שחור וגדול ביניהם. בביקורו האחרון קול בגין בצרפת נדמה היה לו, כי יתקבל בכבוד גדול על־ידי דה־גול, ויחד ירקמו תכניות לברית צבאית עט ישראל. אלא שהכבוד הגדול איחר משום־מה לבוא. בגין נתקבל לשיחה על־ידי סוסטל שהודיע לו, במלוא האדיבות הצרפתית, שיפסיק לדבר על ברית צבאית, ושהגנרל "עסוק מאד" נימים אלה, ולא יוכל לקבל את בגין אפילו לא לראיון של כסה דקות‭.. . ‬

שומר* ראש ף* אחד חעתונים היתה ידיעה מסתורית במקצת, ששני שופרייראש מלווים אף, עי!ו0 _חכט. הידיעה אינה ח&רת־שתר _^ לחלוטין. ועדת־העשור מינתה לעמוס חכם מלווה העוזר לחתן התנ"ד, בין השאר- להתגבר על סאות המכתבים, שהוא מוסיף לקבל. דרך אגב, עמוס חכם כבר הספיק לקבל טסוסדות־צדקה שונים בקשות ל‭... ‬תרומות. מ* מת? ך* עקבית הידיעות שנתפרסמו על שיחת שרת־החוץ נולדה ‭_{‬ מאיר עט מלוין לויד נתעוררו גירסות שתות על יחסה של בריסניה לישראל. הסבורים שבריטניה שינתה יחסה לישראל מוצאים אחיזה לדעתס בדבריו של לויד לגולדה מאיי, כי תכנית גילדהול _ולקיצוץ גבולות ישראל) מתה. לעומתם יש סבורים, בי לא חל כל שינוי בעמדתה של בריטניה לישראל ולבעיות האזור, ולדעת אלה לא היה ממש בדברי לויד על תכנית גילדהול. שכן האמת היא, בי לא תכנית גילדהול מתה, אלא‭... ‬המצב מת. התבנית לקיצוץ גבולות ישראל ירדה מהפרק לא בגלל כוונותיה הטובות של בריטניה, אלא משום שכבר אין למי להבטיח את החלקים שאנשי וייטהול ביקשו לקצץ מישראל‭.. . ‬

צמיגיאליאנס" גשרות הקו החדש חלסינקי-לנינגרד. כ‭6000-‬ _אוטובוסי בקירוב מהלכים " על כבישי פינלנד _מהלסינקי בדרום ועד טרי הצפון _הךחוק־באיןור לפלנד תו_$ה1ז‭';, ‬הךחק ‭>(1‬ בו!וו הקוטב וטל רבים נוהם תוכל לזהות צמיגי "אליאנס־. הפינים בתרו בצמיגים _אלהילאחר חק1פת־נסיון. ארוכה וממושכת, בהט הוכיחו צמיגי "אליאנס' טיבם המעולה ביהוד בתנאים הקשיס ‭"'‬ השוררים בחלק זה של הטולס. ב־2 ביולי ש. ז. נפתח קו־ אוטובוסים קבוט המקשר את הלסינקי טס לנינגרד ולשירות קו זה המטתרע על 450 מייל (כ־720 ק'נו) נבחרו צנויגי . אליאנס- שהוכיחו כשרגז לשרת בקו ארור וקשה זה.