⁨⁨דבר⁩, 10 אפריל 1958⁩ — משה ברנשטיין (בגלריה _לאמנויות ט"ש צ'מרינטהי) [⁨כתבה⁩]

משה ברנשטיין (בגלריה _לאמנויות ט"ש צ'מרינטהי)

תערוכות

מאת א. לרגר

משה ברנשטיין הוא צייר צעיר (הוא נולד בפולין ב־‭, (1920‬שגילה את כוחו _כאמן־רישים בעל סגנון אישי ובעל הכשר‭ ;!‬טובה (הוא למד ציור בווילנא והשתלם בקפריסין בהדרכת הפסל המ - נוח ז. בן־צבי‭. (‬היכרנוהו _גאגספרסיו־ ניטט מטבעו הנזקק לתימאטיקה בעלת נימה סוציאלית חזקה והמביע בעוז ובכנות משכנעת את השקפת עולמו ואת אהדתו _לעלובי עולם ולעשוקי החיים. בתערוכתו החדשה מפתיעני מ. ברנשטיין בציורים דקוראטיביים בצבעים העשויים משבצות. בחור . פסיפס" זה משבץ הוא את הדמויות המארכות הידועות לנו מרישומיו האפיינייט_, כגון . הנערה עם הפרח‭, "‬שתצלומה מובא בזה. יסוד הצבע חלש יותר אצל ברנ־ שטיין מאשר _השחור־ולבו המצטיין _בפלאסטיות וגה וגם בניואנסים דקים. נחלק מהציוויים ניגרת השפעת סגנונו ‭5*^^5‬־‭^?^_3‬־‭_32_£_*£‬זל‭_3£_^_£_?_3‬ו‭££"?^~_5_?_53_£‬_לא153

מ‭_3. ‬_רנשטיין: . נטרה טס 3רח* הדקוראטיבי של ז'או דויד. אמנם "הילדה וההתול" יפה _לאילוסטרציה של סיפור ילרים וב"ר‭_^"‬ד היין" אפשר היה להשתמש כפלאקאט אמנותי לפרסום חגיגות הבציר, אר התערוכה בכללה אינה כובשת את לבנו _כתערונו־ תיו הקודמות של ברנשטיין. אין כאן מלבטי האדם והאמן, שלמדנו לכבדם ביצירתו. במקום יצירה המתסרצת מנבכי הנפש כאילו מציע לנו הצייר תוצרת השווה לכל נפש: רצונכם בהווי הגולה — הדי לכם _. כלי־זמר"י ריאליזם סוציאלי ל הנה . פועל על רקע בית־הרושת‭.. ''‬בתים וברונים" או "שכונת מחליל‭. "‬_פאתוס יהודיו הרי . שמע ישראל‭". "‬בעיות העומדות ברומו של עולם?הרי "מלחמה ושלום‭. "‬ "מאה שיערים'' מזה ו"מוערון לילה" מזה. ועל כל אלה — חנה רובינא על רקע "הדיבוק‭.. !"‬ במשד עשר שבות שבתו בארץ הספיק ברנשטיין לערוף _תצוגות־יחיד כמעט שנה־שנה (מלבד השתתפותו בכל התערוכות הכלליות‭. (‬האם שברן של תערוכות תכופות אלה אינו יוצא בהפ - סדן החמרי _והאמנותי. בפרט אצל אמן, שעודנו בגיל החיפושים והתקוות הגדולות?

לאפרים רויטנברג וליצירותיו. גי גם רויטנברג שנראה כפקיד מתון בלבושו ובהליכותיו, הזר מביקור של שנר, בפאריס באיש־בוהימה שזקנו מטופח ולבושו מושך תשומת־לב בצבעיו החריפים‭ ,.. ‬ גם יצירתו נשתחררה מקרירותה ומ־ קשיותה הקודמת. רויטנברג מופיע עתה לפנינו נאמו בעל מעוף. משינת מכחולו גאה ובטוחה, רעיונותיו הציוריים מקוריים, הצבע דראמטי או שקט, רוגש או חינני לפי דרישת הנושא. רויטנברג הוא אחד המעטים מבין ציידינו "האבסטראקטיים" המצליח למסור לצופה את רגשותיו ואח השקפותיו. בהירות הקומפוזיציה, החלוקה הנבונה של שטח התמונות ועושר הגוונים מעידים על יכולת טכנית ועל משמעת _אמנותית. התמונה . כעס‭), "‬מס' ‭(16‬ המהווה שי־ לוב מוזר של קווים ומעגלים המצויירים בצבעים חריפים ומנוגדים והקומ - פוזיציה "כנף" (מס י ‭(5‬ המצטיינת בפש - טות ובשקט פנימי הן התמונות הטובות ביותר בתערוכה. לעומת זאת יש להצטער על הדגוניות מסוימת בפתרון בעיות הציור. גם נסי־ גותיו (המעטות) אל סגנונו הפרימי־ טיבי הקודם מזיקות לרושם הכללי המ־ _צויין של התערוכה החדשה. אולם איו ספק בכך, שרויטנברג נמצא בדרד הנ־ כונה, אשר הצדיק את התקוות שתלו בו מגבר. ג. ו. ר.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩